Badawczy projekt specjalnościowy - 1 [PC-2F-PS1]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 5
Przedmiot: | Badawczy projekt specjalnościowy - 1 [PC-2F-PS1] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Zn]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
sala 2105 Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 2105 Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 28 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Konieczna | ||||||||||||
Literatura: |
Konecki K. T. (2005): Wizualna teoria ugruntowana. Rodziny kodowania wykorzystywane w analizie wizualnej, „Qualitative Sociology Review”, nr 3, s. 89–115 Konecki K. T. (2005): Wizualne wyobrażenia. Główne strategie badawcze w socjologii wizualnej a metodologia teorii ugruntowanej. „Qualitative Sociology Review”, nr 1, s. 42–63 Konecki K. T. (2010), W stronę socjologii jakościowej: badanie kultur, subkultur i światów społecznych, [w:] Kultury, subkultury i światy społeczne w badaniach jakościowych, J. Leoński, M. Fiternicka-Gorzko (red.). Szczecin: Wydawnictwo USz, s. 17–37 Kostera M., Krzyworzeka P. (2012): Etnografia. [w:] Badania jakościowe. Podejścia i teorie. Tom 1, D. Jemielniak (red.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 167–188 Nóżka M., Martini N. (2015): Metody mobilne i wizualne w praktyce badawczej. Zastosowanie fotospaceru w socjologicznych badaniach map mentalnych i zachowań terytorialnych ludzi. „Przegląd Socjologii Jakościowej”, nr 4, s. 34-50 Babbie, E. (2008). Podstawy badań społecznych. Warszawa: PWN E. Soroko (2007): Poziom autonarracyjności wypowiedzi i użyteczność wybranych sposobów ich generowania: badania narracyjne (s. 130-134); technika wywiad pogłębiony (s. 152-154); technika wywiad narracyjno-biograficzny (s. 163-167); techniki wspierające wywiad (s. 152-167); kontakt badacz-osoba udzielająca wywiadu (s. 135-146, część II) |
||||||||||||
Zakres tematów: |
Jakościowa i ilościowa perspektywa badawcza (możliwości zastosowania metodologii jakościowej i ilościowej w badaniach z zakresu specjalności/ możliwości i ograniczenia różnych perspektyw badawczych/łączenie perspektyw jakościowej i ilościowej w badaniach). Obszary badań w zakresie studiowanej specjalności (analiza literatury przedmiotu). Opracowanie projektu badawczego: przedmiot badań, cel, problemy badawcze, hipotezy badawcze, kryteria doboru grupy badawczej, metody techniki badawcze. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Analiza przykładów, dyskusje problemowe, projekty |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Prace na ocenę: (1) praca grupowa: analiza materiałów badawczych, prezentacja wyników analiz; (2) praca indywidualna lub grupowa: opracowanie projektu badawczego, realizacja i prezentacja wyników |
||||||||||||
Uwagi: |
GR. ĆWICZENIOWA I ZU/PC - EIWw2 Nakład pracy studenta: Ćwiczenia - 15 godz. Przygotowanie do zajęć - 10 godz. Przeprowadzenie badań - 20 godz. Przygotowanie prezentacji - 10 godz. ECTS - 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.