Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Podstawowe zagadnienia sztuki słowa i dramy PE-3S-ZAD
Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Podstawowe zagadnienia sztuki słowa i dramy PE-3S-ZAD
Zajęcia Semestr letni 2019/2020 (2019L) (w trakcie)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każda środa, 15:20 - 16:55
sala 3016
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Magdalena Ostolska
Literatura:

Pankowska K., Pedagogika dramy, Warszawa 2000.

Way B, Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży, Warszawa 1990.

Drama w przekraczaniu granic niepełnosprawności pod red. K. Pankowskiej, Warszawa 2000.

Literatura uzupełniająca:

Bielańska A., Teatr, który leczy, Kraków 2002.

Lewandowska- Kidoń T., Drama w kształceniu pedagogicznym, Lublin 2002.

Zakres tematów:

TREŚCI PROGRAMOWE

Wprowadzenie w problematykę istoty dramy. Wprowadzenie w problematykę improwizacji słownych i kreatywności. Wprowadzenie różnorodnych metod dramowych. Drama, jej istota i stan badań nad problematyką. Kreacyjna siła słowa w dramie. Improwizacje słowne- założenia teoretyczne. Zabawowy rodowód dramy- teoria i praktyka. Słowo i drama w kulturze, polityce, edukacji, wychowaniu, terapii, literaturze i mediach. Drama w wychowaniu - diagnoza i prognoza. Drama jako trening życia. Edukacja w perspektywie dramy-kreowanie twórczych postaw, nauczanie metoda dramy. Drama w rozwiązywaniu problemów.

Tematyka zajęć:

- edukacja w perspektywie dramy-kreowanie twórczych postawy

- teoria i praktyka

- kreacyjna siła słowa w dramie.

- improwizacje słowne

- konstruowanie zajęć dramowych

- przeprowadzanie ćwiczeń dramowych

- przeprowadzanie dyskusji

Metody dydaktyczne:

wykład aktywizujący, ćwiczenia, praca na przykładdzie,praca w grupie, analiza prac studentów, dyskusja dydaktyczna,

Metody i kryteria oceniania:

- aktywność

- obecność na zajęciach

- poziom wywiązania się z zadanych prac

Uwagi:

W sposób kontaktowy odbyły się 4 z 7,5 planowanych spotkań, jako warsztaty wyjaśniające pracę metodą dramy. Przekazano praktyczne i teoretyczne podstawy pozwalające na samodzielną kontynuację pracy przez studenta. Założenia zajęć zostały w pełni zrealizowane. W trakcie ćwiczeń przeprowadzonych w kontakcie bezpośrednim studenci poznawali zasady pracy poprzez dramę, techniki dramowe, oraz aktywnie uczestniczyli i analizowali ćwiczenia dramowe. Zadaniem zaliczeniowym było zaprojektowanie w kilkuosobowych grupach pełnych zajęć dramowych o przeprowadzenie ich. Te grupy, które nie zdążyły przeprowadzić swoich zajęć przesyłały je wykładowcy (wymagany był pełniejszy opis).Po otrzymaniu uwag, jeśli zachodziła taka potrzeba, projekty były poprawiane, a finalnie autorzy przesyłali je wraz z komentarzami wykładowcy wszystkim uczestnikom zajęć.

Do listy studentów mają dostęp koordynatorzy przedmiotu, uczestnicy oraz prowadzący grup. Jesteś uczestnikiem, zatem masz dostęp.

wyślij wiadomość do studentów tej grupy (przez USOSmail)

Lista jest pusta
Nazwisko Imiona Stan
Lista jest pusta
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.