Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawowe zagadnienia sztuki słowa i dramy [PE-3S-ZAD] Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Podstawowe zagadnienia sztuki słowa i dramy [PE-3S-ZAD]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [2019L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 15:20 - 16:55
sala 3016
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Magdalena Ostolska
Literatura:

Pankowska K., Pedagogika dramy, Warszawa 2000.

Way B, Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży, Warszawa 1990.

Drama w przekraczaniu granic niepełnosprawności pod red. K. Pankowskiej, Warszawa 2000.

Literatura uzupełniająca:

Bielańska A., Teatr, który leczy, Kraków 2002.

Lewandowska- Kidoń T., Drama w kształceniu pedagogicznym, Lublin 2002.

Zakres tematów:

TREŚCI PROGRAMOWE

Wprowadzenie w problematykę istoty dramy. Wprowadzenie w problematykę improwizacji słownych i kreatywności. Wprowadzenie różnorodnych metod dramowych. Drama, jej istota i stan badań nad problematyką. Kreacyjna siła słowa w dramie. Improwizacje słowne- założenia teoretyczne. Zabawowy rodowód dramy- teoria i praktyka. Słowo i drama w kulturze, polityce, edukacji, wychowaniu, terapii, literaturze i mediach. Drama w wychowaniu - diagnoza i prognoza. Drama jako trening życia. Edukacja w perspektywie dramy-kreowanie twórczych postaw, nauczanie metoda dramy. Drama w rozwiązywaniu problemów.

Tematyka zajęć:

- edukacja w perspektywie dramy-kreowanie twórczych postawy

- teoria i praktyka

- kreacyjna siła słowa w dramie.

- improwizacje słowne

- konstruowanie zajęć dramowych

- przeprowadzanie ćwiczeń dramowych

- przeprowadzanie dyskusji

Metody dydaktyczne:

wykład aktywizujący, ćwiczenia, praca na przykładdzie,praca w grupie, analiza prac studentów, dyskusja dydaktyczna,

Metody i kryteria oceniania:

- aktywność

- obecność na zajęciach

- poziom wywiązania się z zadanych prac

Uwagi:

W sposób kontaktowy odbyły się 4 z 7,5 planowanych spotkań, jako warsztaty wyjaśniające pracę metodą dramy. Przekazano praktyczne i teoretyczne podstawy pozwalające na samodzielną kontynuację pracy przez studenta. Założenia zajęć zostały w pełni zrealizowane. W trakcie ćwiczeń przeprowadzonych w kontakcie bezpośrednim studenci poznawali zasady pracy poprzez dramę, techniki dramowe, oraz aktywnie uczestniczyli i analizowali ćwiczenia dramowe. Zadaniem zaliczeniowym było zaprojektowanie w kilkuosobowych grupach pełnych zajęć dramowych o przeprowadzenie ich. Te grupy, które nie zdążyły przeprowadzić swoich zajęć przesyłały je wykładowcy (wymagany był pełniejszy opis).Po otrzymaniu uwag, jeśli zachodziła taka potrzeba, projekty były poprawiane, a finalnie autorzy przesyłali je wraz z komentarzami wykładowcy wszystkim uczestnikom zajęć.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)