Podstawowe zagadnienia sztuki słowa i dramy [PE-3S-ZAD]
Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Podstawowe zagadnienia sztuki słowa i dramy [PE-3S-ZAD] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Magdalena Ostolska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Pankowska K., Pedagogika dramy, Warszawa 2000. Way B, Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży, Warszawa 1990. Drama w przekraczaniu granic niepełnosprawności pod red. K. Pankowskiej, Warszawa 2000. Literatura uzupełniająca: Bielańska A., Teatr, który leczy, Kraków 2002. Lewandowska- Kidoń T., Drama w kształceniu pedagogicznym, Lublin 2002. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
TREŚCI PROGRAMOWE Wprowadzenie w problematykę istoty dramy. Wprowadzenie w problematykę improwizacji słownych i kreatywności. Wprowadzenie różnorodnych metod dramowych. Drama, jej istota i stan badań nad problematyką. Kreacyjna siła słowa w dramie. Improwizacje słowne- założenia teoretyczne. Zabawowy rodowód dramy- teoria i praktyka. Słowo i drama w kulturze, polityce, edukacji, wychowaniu, terapii, literaturze i mediach. Drama w wychowaniu - diagnoza i prognoza. Drama jako trening życia. Edukacja w perspektywie dramy-kreowanie twórczych postaw, nauczanie metoda dramy. Drama w rozwiązywaniu problemów. Tematyka zajęć: - edukacja w perspektywie dramy-kreowanie twórczych postawy - teoria i praktyka - kreacyjna siła słowa w dramie. - improwizacje słowne - konstruowanie zajęć dramowych - przeprowadzanie ćwiczeń dramowych - przeprowadzanie dyskusji |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
wykład aktywizujący, ćwiczenia, praca na przykładdzie,praca w grupie, analiza prac studentów, dyskusja dydaktyczna, |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
- aktywność - obecność na zajęciach - poziom wywiązania się z zadanych prac |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
W sposób kontaktowy odbyły się 4 z 7,5 planowanych spotkań, jako warsztaty wyjaśniające pracę metodą dramy. Przekazano praktyczne i teoretyczne podstawy pozwalające na samodzielną kontynuację pracy przez studenta. Założenia zajęć zostały w pełni zrealizowane. W trakcie ćwiczeń przeprowadzonych w kontakcie bezpośrednim studenci poznawali zasady pracy poprzez dramę, techniki dramowe, oraz aktywnie uczestniczyli i analizowali ćwiczenia dramowe. Zadaniem zaliczeniowym było zaprojektowanie w kilkuosobowych grupach pełnych zajęć dramowych o przeprowadzenie ich. Te grupy, które nie zdążyły przeprowadzić swoich zajęć przesyłały je wykładowcy (wymagany był pełniejszy opis).Po otrzymaniu uwag, jeśli zachodziła taka potrzeba, projekty były poprawiane, a finalnie autorzy przesyłali je wraz z komentarzami wykładowcy wszystkim uczestnikom zajęć. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.