Wychowanie zdrowotne i fizyczne – metodyka [10-1S-WZF1]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Wychowanie zdrowotne i fizyczne – metodyka [10-1S-WZF1] | ||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Zn]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 3305 Budynek z aulami C jaki jest adres? |
||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 23 | ||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||
Prowadzący: | Grażyna Hennel | ||||||||||||||
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Demel M., Pedagogika zdrowia, WSIP, Warszawa 1980 2. Gniewkowski W. (1983), O metodach wychowania fizycznego w przedszkolu, Wychowanie w przedszkolu 1983 nr 1, 3-6. 3. Woynarowska B., Kapica M., Teoretyczne podstawy edukacji zdrowotnej, Warszawa 2001 4. Bartkowiak Z., Higiena zabaw, zajęć i żywienia w przedszkolu, WSiP, Warszawa 1978 5. Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E.: Program wspomagania rozwoju, wychowania i edukacji starszych przedszkolaków, Nowa Era, Warszawa 2007 6. Gniewkowski W., Wlaźnik K.: Wychowanie fizyczne, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Warszawa 1990 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA 1. Mizelli L.R.: Jak ustrzec swoje dziecko?...przed wypadkami w domu i na ulicy, porwaniem, gwałtem, molestowaniem seksualnym, utonięciem, pogryzieniem przez psa, niebezpiecznymi zabawkami, Wydawnictwo Cyklady, Warszawa, 1996 ĆWICZENIA (GRUPA 1) LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Wlaźnik K., Wychowanie fizyczne w przedszkolu, Wyd. Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1988 2. Gniewkowski W., Wlaźnik K., Proces wychowania fizycznego w klasach początkowych, Wyd. Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1991 3. Kutzner-Kozińska M., Wlaźnik K., Gimnastyka korekcyjna dla dzieci 6-10 letnich, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1995 4. Strzyżewski S., Proces kształcenia i wychowania w kulturze fizycznej, Wyd. Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1996 5. Romanowska A., Konspekty zajęć gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej, Wyd. Korepetytor, Płock 2000 6. Kołodziej J., Kołodziej K., Momola I., Postawa ciała, jej wady i korekcja, Wyd. Oświatowe Fosze, Rzeszów 2004 7. Kutzner-Kozińska M., Proces korygowania wad postawy. Podręcznik dla studentów wychowania fizycznego, AWF, Warszawa 2004 8. Gruszczyk-Kolczyńska E., Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej, Bliżej Przedszkola, Kraków 2014 9. Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu, Bliżej Przedszkola, Kraków 2012 10. Gruszczyk-Kolczyńska E., Starsze przedszkolaki, Bliżej Przedszkola, Kraków 2016 11. Woynarowska B., Kapica M., Teoretyczne podstawy edukacji zdrowotnej, Warszawa 200 BIBLIOGRAFIA UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Wlaźnik K., Złotkiewicz A., Ćwiczenia śródlekcyjne i międzylekcyjne w klasach początkowych, Warszawa 1987 2.. Wlaźnik K., Przewodnik metodyczny dla nauczyciela. Wychowanie fizyczne w klasach 1-3, Wyd. Juka, Łódź 1994 3. Bondarowicz M., Owczarek S., Zabawy i gry ruchowe w gimnastyce korekcyjnej, Wyd. Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1996 4. Snel E., Uważność i spokój żabki, wyd. CoJaNaTo, Warszawa 2010 5. Jakubik-Hajdukiewicz, Joga dla dzieci. Poradnik dla rodziców i nauczycieli, wyd. KOS, Katowice 2009 6. Jakubik-Hajdukiewicz, Joga dla całej rodziny, wyd. Vivante, Białystok 2015 7. Zawitkowski P., Mamo Tato co ty na to? I nauka i draka, czyli jak zadbać o zdrowie przedszkolaka i uczniaka, wyd. Marceli Szpak, Warszawa 2010 |
||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Charakterystyka podstawowych pojęć związanych z wychowaniem zdrowotnym i fizycznym. 2. Funkcje aktywności ruchowej. 3. Wpływ wychowania fizycznego i zdrowotnego na jakość życia ruchowej. 4. Zabawa jako forma aktywności ruchowej. 5. Metody oraz formy stosowane w wychowaniu fizycznym. 6. Zasady nauczania (dydaktyczno-wychowawczo). 7. Nauczycielska diagnoza sprawności ruchowych dzieci. 8. Metodyka prowadzenia zajęć z zakresu wychowania fizycznego i zdrowotnego na różnych etapach rozwoju dziecka. 9. Podstawy wiedzy z anatomii człowieka. 10. Podstawy wiedzy dotyczące postaw ciała, wad postawy oraz korekcji postaw ciała na różnych etapach rozwoju dziecka. |
||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metody praktycznego działania, aktywizujące - mini wykład - dyskusja dydaktyczna - praca w zespołach - praca indywidualna |
||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenie podlega: - aktywność podczas zajęć - opracowanie scenariuszy zajęć z zakresu wychowania zdrowotnego i fizycznego oraz przeprowadzenie zajęć pokazowych; - przygotowanie portfolio z pomocami dydaktycznymi |
||||||||||||||
Uwagi: |
GR. ĆWICZENIOWA II ZZ/PE-WPW 1 Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe -18h Przygotowanie do zajęć - 20h Przygotowanie do zaliczania - 15h Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.