Metodyka wychowania i kształtowania umiejętności społecznych dzieci [10-0S-MWS1]
Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka wychowania i kształtowania umiejętności społecznych dzieci [10-0S-MWS1] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 19 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Grażyna Hennel | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura: Goldstein A.P, McGinnis E, Kształtowanie umiejętności prospołecznych małego dziecka, Warszawa 2003. Reddy L, Rozwijanie umiejętności społecznych dziecka, Warszawa 2014. Plummer, D.M. Jak kształtować umiejętności społeczne. Gry i zabawy grupowe dla dzieci od lat pięciu do jedenastu. Fraszka edukacyjna, Warszawa, 2010 Smogorzewska, J., Szumski, G. (2015). Rozwijanie kompetencji społecznych dzieci przedszkolnych. Teoria – Metodyka – Efekty. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Literatura uzupełniająca: Czub, M. (red.). (2014). Diagnoza funkcjonowania emocjonalno-społecznego dziecka w wieku od 1,5 do 5,5 lat. Warszawa: Instytut Badań Naukowych. Gray, C. (2014). Nowe historyjki społeczne. Gdańsk: Wydawnictwo „Harmonia”. Gruszczyk-Kolczyńska, E. (red.). (2014). Starsze przedszkolaki. Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w domu. Kraków: Bliżej Przedszkola. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwój emocjonalno-społeczny dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Socjalizacja pierwotna. Teoria przywiązania. Cele i formy oddziaływań wychowawczych. Kompetencje społeczne – ustalenia terminologiczne. Rozwijania kompetencji i umiejętności społecznych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Znaczenie i sposoby rozwijania u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym umiejętności współdziałania z rówieśnikiem, współpracy w grupie, wyrażania emocji w sposób społecznie akceptowany itp. Wspomaganie rozwoju zachowań prospołecznych Sytuacje trudne wychowawczo. Wybrane strategie wychowawcze – cel, struktura, konsekwencje. Profilaktyka agresji i zaburzeń zachowania. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Warsztaty metodyczne, analiza źródeł (literatura przedmiotu) Na czas edukacji online udostępnianie studentom materiałów edukacyjnych w postaci elektronicznej oraz zagadnień do samodzielnego opracowania, z możliwością zgłaszania pytań i uwag. Konsultacje indywidualne za pośrednictwem poczty elektronicznej w godzinach dyżurów |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin ustny składany w sesji egzaminacyjnej (3 pytania otwarte) przeprowadzony w sytuacji odwieszenia zajęć - na terenie APS lub w sytuacji trwania zawieszenia zajęć - w formie pisemnej na platformie @aps.edu.pl |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa II DZPC-SUR-ED Na czas edukacji on-line udostępnianie studentom materiałów w formie elektronicznej oraz zagadnień do samodzielnego opracowania (z możliwością zgłaszania pytań i uwag. Konsultacje indywidualne za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie w godzinach dyżurów) |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.