Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Metodyka wychowania i kształtowania umiejętności społecznych dzieci 10-0S-MWS1
Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Metodyka wychowania i kształtowania umiejętności społecznych dzieci 10-0S-MWS1
Zajęcia Semestr letni 2019/2020 (2019L) (w trakcie)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy poniedziałek, 11:40 - 13:15
sala 3310/3311
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Grażyna Hennel
Literatura:

Literatura:

Goldstein A.P, McGinnis E, Kształtowanie umiejętności prospołecznych małego dziecka, Warszawa 2003.

Reddy L, Rozwijanie umiejętności społecznych dziecka, Warszawa 2014.

Plummer, D.M. Jak kształtować umiejętności społeczne. Gry i zabawy grupowe dla dzieci od lat pięciu do jedenastu. Fraszka edukacyjna, Warszawa, 2010

Smogorzewska, J., Szumski, G. (2015). Rozwijanie kompetencji społecznych dzieci przedszkolnych. Teoria – Metodyka – Efekty. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Literatura uzupełniająca:

Czub, M. (red.). (2014). Diagnoza funkcjonowania emocjonalno-społecznego dziecka w wieku od 1,5 do 5,5 lat. Warszawa: Instytut Badań Naukowych.

Gray, C. (2014). Nowe historyjki społeczne. Gdańsk: Wydawnictwo „Harmonia”.

Gruszczyk-Kolczyńska, E. (red.). (2014). Starsze przedszkolaki. Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w domu. Kraków: Bliżej Przedszkola.

Zakres tematów:

Rozwój emocjonalno-społeczny dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Socjalizacja pierwotna. Teoria przywiązania. Cele i formy oddziaływań wychowawczych.

Kompetencje społeczne – ustalenia terminologiczne. Rozwijania kompetencji i umiejętności społecznych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Znaczenie i sposoby rozwijania u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym umiejętności współdziałania z rówieśnikiem, współpracy w grupie, wyrażania emocji w sposób społecznie akceptowany itp. Wspomaganie rozwoju zachowań prospołecznych

Sytuacje trudne wychowawczo. Wybrane strategie wychowawcze – cel, struktura, konsekwencje. Profilaktyka agresji i zaburzeń zachowania.

Metody dydaktyczne:

Warsztaty metodyczne, analiza źródeł (literatura przedmiotu)

Na czas edukacji online udostępnianie studentom materiałów edukacyjnych w postaci elektronicznej oraz zagadnień do samodzielnego opracowania, z możliwością zgłaszania pytań i uwag. Konsultacje indywidualne za pośrednictwem poczty elektronicznej w godzinach dyżurów

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin ustny składany w sesji egzaminacyjnej (3 pytania otwarte) przeprowadzony w sytuacji odwieszenia zajęć - na terenie APS lub w sytuacji trwania zawieszenia zajęć - w formie pisemnej na platformie @aps.edu.pl

Uwagi:

gr ćwiczeniowa II DZPC-SUR-ED

Na czas edukacji on-line udostępnianie studentom materiałów w formie elektronicznej oraz zagadnień do samodzielnego opracowania (z możliwością zgłaszania pytań i uwag. Konsultacje indywidualne za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie w godzinach dyżurów)

Do listy studentów mają dostęp koordynatorzy przedmiotu, uczestnicy oraz prowadzący grup. Jesteś uczestnikiem, zatem masz dostęp.

wyślij wiadomość do studentów tej grupy (przez USOSmail)

Lista jest pusta
Nazwisko Imiona Stan
Lista jest pusta
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.