Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Case study. Społeczność w kulturze żydowskiej [20-3S-CSZ] Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Case study. Społeczność w kulturze żydowskiej [20-3S-CSZ]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [2019L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 15:20 - 16:55
sala 3526/3527
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Katarzyna Prot-Klinger
Literatura:

polin okruchy pamięci https://www.youtube.com/watch?v=e_d4nVoGAT4&t=2059s

Janicka Żukowski "Przemoc filosemicka"

Katarzyna Prot "Badania nad skutkami Holokaustu" Psychoterapia 4 (151) 2009, 65-76

Katarzyna Prot, Łukasz Biedka, Krzysztof Szwajca, Kazimierz Bierzyński,

Ewa Domagalska, Ryszard Izdebski Psychoterapia grupowa ocalałych z Holocaustu — doświadczenia własne

Katarzyna Prot-Klinger, Krzysztof Szwajca Czy można przepracować Zagładę? Doświadczenie pracy grupowej (w druku)

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie do zajęć. Wspólna dyskusja dotycząca wiedzy oraz stereotypów dotyczących społeczności żydowskiej w Polsce

2. Kuchnia żydowska i święta żydowskie jako przykład bogatej tradycji żydowskiej i jej przenikania się z tradycją Polską

3. Wycieczka do muzeum POLIN

4, 5. Relacje polsko-żydowskie przed wojną i w czasie Zagłady - film POLIN i tekst "przemoc filosemicka"

6. Ocalali i praca terapeutyczna z traumą

7. Transgeneracyjny przekaz traumy

Metody dydaktyczne:

1 Dyskusja na zajęciach i w trybie on-line

2. Wspólne zwiedzanie muzeum POLIN

3. Oglądanie filmów, czytanie tekstów

Metody i kryteria oceniania:

1. Aktywny udział w zajęciach

2. Esej na temat filmu POLIN i tekstu "Przemoc filosemicka"

Uwagi:

Zajęcia odbywają się zgodnie z harmonogramem na platformie ZOOM

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)