Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Case study. Społeczność w kulturze żydowskiej 20-3S-CSZ
Ćwiczenia (CW) Semestr letni 2019/2020

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

polin okruchy pamięci https://www.youtube.com/watch?v=e_d4nVoGAT4&t=2059s

Janicka Żukowski "Przemoc filosemicka"

Katarzyna Prot "Badania nad skutkami Holokaustu" Psychoterapia 4 (151) 2009, 65-76

Katarzyna Prot, Łukasz Biedka, Krzysztof Szwajca, Kazimierz Bierzyński,

Ewa Domagalska, Ryszard Izdebski Psychoterapia grupowa ocalałych z Holocaustu — doświadczenia własne

Katarzyna Prot-Klinger, Krzysztof Szwajca Czy można przepracować Zagładę? Doświadczenie pracy grupowej (w druku)

Efekty uczenia się:

Wiedza

- Orientacja w tradycji i kulturze żydowskiej i

- Świadomość różnych aspektów kultury żydowskiej i rozumienie historycznych uwarunkowań kształtujących współczesną kulturę Izraela

- Świadomość problemów tożsamościowych podczas procesu akulturacji na styku kultur

Umiejętności

- Umiejętność oceny sytuacji społeczno-psychologicznej mniejszości żydowskiej w Polsce

Kompetencje społeczne

- Wrażliwość kulturowa, rozumienie zjawiska empatii w kontekście międzykulturowym

- Posługiwanie się poznanymi kategoriami w obserwacji i analizie wydarzeń z życia społecznego.

- Dostrzeganie dylematów etycznych związanych z pracą w środowisku wielokulturowym

Metody i kryteria oceniania:

aktywność na zajęciach

Esej komentujący film POLIN i recenzję filmu w tekście "przemoc filosemicka"

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie do zajęć. Wspólna dyskusja dotycząca wiedzy oraz stereotypów dotyczących społeczności żydowskiej w Polsce

2. Kuchnia żydowska i święta żydowskie jako przykład bogatej tradycji żydowskiej i jej przenikania się z tradycją Polską

3. Wycieczka do muzeum POLIN

4, 5. Relacje polsko-żydowskie przed wojną i w czasie Zagłady - film POLIN i tekst "przemoc filosemicka"

6. Ocalali i praca terapeutyczna z traumą

7. Transgeneracyjny przekaz traumy

Metody dydaktyczne:

Zajęcia mają charakter seminaryjny. Studenci otrzymują ww literaturę i dostęp do materiałów filmowych

W czasie spotkania osobistego i on-line dyskusja na tematy zawarte w materiałach dydaktycznych

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy czwartek, 15:20 - 16:55, sala 3526/3527
Katarzyna Prot-Klinger 21/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek z aulami C
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.1.0-4 (2023-02-27)