Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza psychologiczna i metody pracy z dzieckiem z zaburzeniami rozwojowymi [20-3S-DPM1] Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Diagnoza psychologiczna i metody pracy z dzieckiem z zaburzeniami rozwojowymi [20-3S-DPM1]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [2019L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 13:30 - 15:05
sala 3605
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Iwona Omelańczuk
Literatura:

Literatura:

• Ayres, A. J. (2015). Dziecko a integracja sensoryczna. Gdańsk: Grupa Wydawnicza HARMONIA

• Bogdanowicz, M. (2007). Metoda dobrego startu. Warszawa: WSiP

• Bogdanowicz, M., Kisiel, B., Przasnyska, M. (1992). Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka. Warszawa: WSiP

• Danielewicz, D., Pisula, E. (red.). (2003). Terapia i edukacja osób z autyzmem. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.

• Löwe, A. (1999). Każde dziecko może nauczyć się słyszeć i mówić. Poznań: Media Rodzina.

o Mazanek, E. (2003). Mózgowe porażenie dziecięce. Problemy psychologiczno-pedagogiczne. Warszawa: Wydawnictwo WSPS.

• Pisula, E., Dąbrowska, A. (2004). Doświadczenia matek związane z otrzymaniem informacji o zespole Downa u dziecka. Pediatria Polska, 79, 460-466.

• Sherborne, W. (2006). Ruch rozwijający dla dzieci. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN

• Walkiewicz, M. (2000). Program „Lilli i Gogo”. Na podstawie instrukcji Autorki – Gertrude Jaritz i własnych doświadczeń. W: G. Walczak, (red.). Metody i formy wczesnej rehabilitacji dzieci z uszkodzonym wzrokiem. Warszawa: Fundacja na Rzecz Młodzieży Niepełnosprawnej

Zakres tematów:

- Wprowadzenie w tematykę zajęć - zajęcia zrealizowane 20.02.2020

- Przekazywanie diagnozy o niepełnosprawności dziecka rodzicom część I - zajęcia zrealizowane 27.02.2020

- Przekazywanie diagnozy o niepełnosprawności dziecka rodzicom część II - zajęcia zrealizowane 5.03.2020

ZDALNA KONTYNUACJA ĆWICZEŃ - systematyczne udostępnianie autorskich prezentacji i materiałów, które stanowią utwór w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 Nr 24, poz. 83 t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1231) i podlegają ochronie prawnej. Obowiązuje całkowity zakaz wykorzystywania ich w celach zarobkowych. Niedozwolone jest korzystanie z niniejszych materiałów (w tym w szczególności ich dalsza publikacja i udostępnianie) bez zgody autora poza przypadkami dozwolonego użytku chronionych utworów określonego przepisami ustawy. Studenci, doktoranci i pracownicy APS są w szczególności uprawnieni do korzystania z pojedynczych egzemplarzy utworu w zakresie własnego użytku naukowego niezwiązanego z celem zarobkowym.

- Metody pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną część I -prezentacje studenckie z komentarzami autorskimi i odnośnikami do ogólnodostępnych, odpowiednich do tematu materiałów internetowych zgodnie z harmonogramem ustalonym wcześniej podczas zajęć stacjonarnych. Prezentacje w Power Point przesłana elektronicznie w dniu 12.03.2020 na adres mailowy grupy studentów. Uzupełnieniem prezentacji jest literatura: Carr, J. (1984). Pomoc dziecku upośledzonemu. Warszawa: PZWL; Knill, M., Knill, Ch. (1995). Programy Aktywności, Świadomości Ciała, Kontakt i Komunikacja. Warszawa: CMPPP.

- Metody pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną część II - link do filmu open access "Klucze do domu" oraz zadanie (samodzielne ułożenie pytań dotyczących metod terapii dzieci z niepełnosprawnością intelektualną) przesłana elektronicznie w dniu 19.03.2020 na adres mailowy grupy studentów

- Metody pracy z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu część I -prezentacje studenckie z komentarzami autorskimi i odnośnikami do ogólnodostępnych, odpowiednich do tematu materiałów internetowych zgodnie z harmonogramem ustalonym wcześniej podczas zajęć stacjonarnych. Prezentacje w Power Point przesłana elektronicznie w dniu 26.03.2020 na adres mailowy grupy studentów. Uzupełnieniem prezentacji jest literatura: Gray, C. (2013). Nowe historyjki społeczne. Gdańsk: HARMONIA

- Metody pracy z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu część II - link do filmu open access "The Horse Boy" oraz zadanie do wykonania (omówienie filmu) przesłana elektronicznie w dniu 02.04.2020 na adres mailowy grupy studentów. Schopler, E., Lansing, M., Waters, L. (1995). Ćwiczenia edukacyjne dla dzieci autystycznych. Gdańsk: SPOA; Seria „Żyć z autyzmem” Warszawa: Wyd. Fundacja Synapsis i Fraszka Edukacyjna

UWAGA: od 16.04.2020 kolejne ćwiczenia w dostępie synchronicznym w aplikacji Teams, zajęcia: Diagnoza psychologiczna i metody pracy z dzieckiem z zaburzeniami rozwojowymi w czwartki w godzinach 13.30-15.00. Harmonogram zadań, instrukcje oraz materiały do zadań udostępniane są za pośrednictwem Teams (https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ac5ab1493285943b7aa0cd91849aee527%40thread.tacv2/conversations?groupId=75ecd0d6-6aaf-4f00-ad6e-08df7e8ab4e5&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86)

- Metody pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością wzroku część I - Zajęcia realizowane w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów w dniu 16.04.2020 (09.04.2020 godziny rektorskie) z wykorzystaniem platformy Teams. Harmonogram zadań i materiały udostępnione na wyżej wskazanej platformie

- Metody pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością wzroku część II - Zajęcia realizowane w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów w dniu 23.04.2020 z wykorzystaniem platformy Teams. Harmonogram zadań i materiały udostępnione na wyżej wskazanej platformie-

Metody pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością słuchu część I - Zajęcia realizowane w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów w dniu 30.04.2020 z wykorzystaniem platformy Teams. Harmonogram zadań i materiały udostępnione na wyżej wskazanej platformie

- Metody pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością słuchu część II - Zajęcia realizowane w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów w dniu 07.05.2020 z wykorzystaniem platformy Teams. Harmonogram zadań i materiały udostępnione na wyżej wskazanej platformie

Metody pracy z dzieckiem z mózgowym porażeniem dziecięcym część I - Zajęcia realizowane w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów w dniu 14.05.2020 z wykorzystaniem platformy Teams. Harmonogram zadań i materiały udostępnione na wyżej wskazanej platformie

- Metody pracy z dzieckiem z mózgowym porażeniem dziecięcym część II - Zajęcia realizowane w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów w dniu 21.05.2020 z wykorzystaniem platformy Teams. Harmonogram zadań i materiały udostępnione na wyżej wskazanej platformie

- Terapie z udziałem zwierząt -Zajęcia realizowane w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów w dniu 28.05.2020 z wykorzystaniem platformy Teams. Harmonogram zadań i materiały udostępnione na wyżej wskazanej platformie. Film oglądany przez studentów w czasie wolny (między 21-28.05.2020) i oddanie zajęć z dnia 4.06.2020

Metody dydaktyczne:

Zajęcia odbywają się w sali:

- prezentacja multimedialna

- filmy edukacyjne

- rozmowa kierowana

- działania praktyczne

- praca z tekstem

- dyskusja

- metody aktywizujące i problemowe

W związku z sytuacją epidemiologiczną (tymczasowe zawieszenie zajęć) część tematów będzie realizowana zdalnie poprzez e-learning:

- praca z tekstem

- prezentacja multimedialna

- filmy edukacyjne

- działania praktyczne

- metody problemowe

Zadaniem studentów jest zapoznanie się z przygotowanymi materiałami w formie prezentacji multimedialnej, tekstu źródłowego (open access), ogólnodostępnego filmu etc i wykonać ćwiczenia z danego obszaru tematycznego.

UWAGA: od 16.04.2020 kolejne ćwiczenia w dostępie synchronicznym w aplikacji Teams, zajęcia: Diagnoza psychologiczna i metody pracy z dzieckiem z zaburzeniami rozwojowymi w czwartki w godzinach 13.30-15.00. Harmonogram zadań, instrukcje oraz materiały do zadań udostępniane są za pośrednictwem Teams (https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ac5ab1493285943b7aa0cd91849aee527%40thread.tacv2/conversations?groupId=75ecd0d6-6aaf-4f00-ad6e-08df7e8ab4e5&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86)

Metody i kryteria oceniania:

Zajęcia stacjonarne - obecność na zajęciach, aktywny udział w zajęciach, prezentacja grupowa wybranego zagadnienia

Zajęcia zdalne – zapoznanie się z przesłanymi materiałami, opracowanie wybranych zagadnień w podgrupach, wykonanie przygotowanych zadań z poszczególnych obszarów tematycznych, uczestniczenie w zajęciach za pośrednictwem platformy Teams

Uwagi:

gr ćwiczeniowa IV DMPY-PKL 2a

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)