Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody wspierania rozwoju człowieka w całym cyklu życia - 2 [20-3S-MW2] Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metody wspierania rozwoju człowieka w całym cyklu życia - 2 [20-3S-MW2]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [2019L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 15:20 - 16:55
sala 3634
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 20
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Iwona Omelańczuk
Literatura:

• Agryle, M. (1999). Psychologia stosunków międzyludzkich. Warszawa: PWN.

• Grzesiak-Feldman, M. (2005). Warsztat umiejętności psychospołecznych jako metoda edukacyjna i rozwojowa: wybrane zagadnienia. Psychologia. Edukacja i Społeczeństwo, 2(2), 171-186.

• Hartley, P. (2000). Komunikacja w grupie. Poznań: Zysk i S-ka.

• Król-Fijewska, M. (1993). Trening asertywności. Warszawa: Instytut Psychologii Zdrowia i Trzeźwości.

• McKay, M., Davis, M. Fanning, P. (2003). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Gdańsk GWP.

• Nęcka, E. (1998) Trening twórczości. Podręcznik dla psychologów, pedagogów i nauczycieli. Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

• Oatley, K.. Jenkins, J. M. (2003). Zrozumieć emocje. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

• Oyster, C.K. (2002). Grupy . Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka

• Steward, J. (2002). Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

• Vopel, K. (2004). Warsztaty, skuteczna forma nauki. Kielce: Wydawnictwo Jedność.

• Wills-Brandon, C. (2001). Jak mówić i budować trwałe związki. Gdańsk: GWP.

Zakres tematów:

-Podstawy team building - zaprezentowany 18.02.2020

-Elementy treningu twórczości - zaprezentowany 25.02.2020

-Elementy treningu inteligencji emocjonalnej - zaprezentowany 3.03.2020

-Elementy treningu autoprezentacji - zaprezentowany 10.03.2020 (podwójne zajęcia, oddane za 17.03.2020)

ZDALNA KONTYNUACJA ĆWICZEŃ - systematyczne udostępnianie autorskich prezentacji i materiałów, które stanowią utwór w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 Nr 24, poz. 83 t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1231) i podlegają ochronie prawnej. Obowiązuje całkowity zakaz wykorzystywania ich w celach zarobkowych. Niedozwolone jest korzystanie z niniejszych materiałów (w tym w szczególności ich dalsza publikacja i udostępnianie) bez zgody autora poza przypadkami dozwolonego użytku chronionych utworów określonego przepisami ustawy. Studenci, doktoranci i pracownicy APS są w szczególności uprawnieni do korzystania z pojedynczych egzemplarzy utworu w zakresie własnego użytku naukowego niezwiązanego z celem zarobkowym.

Na czas edukacji on-line udostępnianie studentom prezentacji tematów w Power Point z komentarzem, harmonogram zadań, instrukcje oraz materiały do zadań udostępniane są za pośrednictwem poczty elektronicznej. Konsultacje indywidualne i zespołowe za pośrednictwem poczty elektronicznej. Kontakt ze studentami za pośrednictwem poczty elektroniczne (podany przez studentów adres grupowy), a nie za pośrednictwem platformy MSTeams. Forma komunikacji wynika z prośby i decyzji grupy IV DMPY-WIK

- Rozwój własnego "ja", postrzeganie siebie w sytuacji trudnej - prowadzenie dzienników samoobserwacji od 19.03.2020 do 16.04.2020. Codzienna komunikacja ze studentami w okresie prowadzenia dzienniczków za pomocą poczty elektronicznej.

-Tworzenie autorskich programów wspierających rozwój dzieci w wieku przedszkolny - programy przesyłane oraz konsultowane w dniach 21..04.2020 oraz 28.04.2020 za pośrednictwem poczty elektronicznej.

-Tworzenie autorskich programów wspierających rozwój dzieci w wieku wczesnoszkolnym - programy przesyłane oraz konsultowane w dniach 05.05.2020 oraz 12.05.2020 za pośrednictwem poczty elektronicznej.

-Tworzenie autorskich programów wspierających rozwój adolescentów - programy przesyłane oraz konsultowane w dniach 21..04.2020 oraz 28.04.2020 za pośrednictwem poczty elektronicznej.

-Tworzenie autorskich programów wspierających rozwój dzieci w wieku wczesnoszkolnym - programy przesyłane oraz konsultowane w dniach 19..05.2020 oraz 26.05.2020 za pośrednictwem poczty elektronicznej.

-Tworzenie autorskich programów wspierających rozwój osób dorosłych

Metody dydaktyczne:

WIEDZA:

- prezentacja multimedialna

- rozmowa kierowana

UMIEJĘTNOŚCI:

- gra dydaktyczna

- projekt grupowy

- działania praktyczne

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

- metody aktywizujące i problemowe

Na czas edukacji on-line udostępnianie studentom prezentacji tematów w Power Point z komentarzem, harmonogram zadań, instrukcje oraz materiały do zadań udostępniane są za pośrednictwem poczty elektronicznej. Konsultacje indywidualne i zespołowe za pośrednictwem poczty elektronicznej. Kontakt ze studentami za pośrednictwem poczty elektroniczne (podany przez studentów adres grupowy), a nie za pośrednictwem platformy MSTeams. Forma komunikacji wynika z prośby i decyzji grupy IV DMPY-WIK

Metody i kryteria oceniania:

1. PRACA (scenariusz zajęć, prowadzenie dzienników samoobserwacji)

2. OBSERWACJA pracy studenta na zajęciach

3. ZADANIA DOMOWE

Uwagi:

gr ćwiczeniowa IV DMPY-WIK

Na czas edukacji on-line udostępnianie studentom prezentacji tematów w Power Point z komentarzem, harmonogram zadań, instrukcje oraz materiały do zadań udostępniane są za pośrednictwem poczty elektronicznej. Konsultacje indywidualne i zespołowe za pośrednictwem poczty elektronicznej. Kontakt ze studentami za pośrednictwem poczty elektronicznej, a nie za pośrednictwem platformy MSTeams. Forma komunikacji wynika z prośby i decyzji grupy IV DMPY-WIK

3 ECTS

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Liczba godzin kontaktowych - 30h

Przygotowanie się do zajęć - 10h

Przygotowanie się do zaliczenia - 35 h

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)