Metody wspierania rozwoju człowieka w całym cyklu życia - 2 [20-3S-MW2]
Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metody wspierania rozwoju człowieka w całym cyklu życia - 2 [20-3S-MW2] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Iwona Omelańczuk | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
• Agryle, M. (1999). Psychologia stosunków międzyludzkich. Warszawa: PWN. • Grzesiak-Feldman, M. (2005). Warsztat umiejętności psychospołecznych jako metoda edukacyjna i rozwojowa: wybrane zagadnienia. Psychologia. Edukacja i Społeczeństwo, 2(2), 171-186. • Hartley, P. (2000). Komunikacja w grupie. Poznań: Zysk i S-ka. • Król-Fijewska, M. (1993). Trening asertywności. Warszawa: Instytut Psychologii Zdrowia i Trzeźwości. • McKay, M., Davis, M. Fanning, P. (2003). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Gdańsk GWP. • Nęcka, E. (1998) Trening twórczości. Podręcznik dla psychologów, pedagogów i nauczycieli. Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”. • Oatley, K.. Jenkins, J. M. (2003). Zrozumieć emocje. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. • Oyster, C.K. (2002). Grupy . Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka • Steward, J. (2002). Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. • Vopel, K. (2004). Warsztaty, skuteczna forma nauki. Kielce: Wydawnictwo Jedność. • Wills-Brandon, C. (2001). Jak mówić i budować trwałe związki. Gdańsk: GWP. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
-Podstawy team building - zaprezentowany 18.02.2020 -Elementy treningu twórczości - zaprezentowany 25.02.2020 -Elementy treningu inteligencji emocjonalnej - zaprezentowany 3.03.2020 -Elementy treningu autoprezentacji - zaprezentowany 10.03.2020 (podwójne zajęcia, oddane za 17.03.2020) ZDALNA KONTYNUACJA ĆWICZEŃ - systematyczne udostępnianie autorskich prezentacji i materiałów, które stanowią utwór w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 Nr 24, poz. 83 t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1231) i podlegają ochronie prawnej. Obowiązuje całkowity zakaz wykorzystywania ich w celach zarobkowych. Niedozwolone jest korzystanie z niniejszych materiałów (w tym w szczególności ich dalsza publikacja i udostępnianie) bez zgody autora poza przypadkami dozwolonego użytku chronionych utworów określonego przepisami ustawy. Studenci, doktoranci i pracownicy APS są w szczególności uprawnieni do korzystania z pojedynczych egzemplarzy utworu w zakresie własnego użytku naukowego niezwiązanego z celem zarobkowym. Na czas edukacji on-line udostępnianie studentom prezentacji tematów w Power Point z komentarzem, harmonogram zadań, instrukcje oraz materiały do zadań udostępniane są za pośrednictwem poczty elektronicznej. Konsultacje indywidualne i zespołowe za pośrednictwem poczty elektronicznej. Kontakt ze studentami za pośrednictwem poczty elektroniczne (podany przez studentów adres grupowy), a nie za pośrednictwem platformy MSTeams. Forma komunikacji wynika z prośby i decyzji grupy IV DMPY-WIK - Rozwój własnego "ja", postrzeganie siebie w sytuacji trudnej - prowadzenie dzienników samoobserwacji od 19.03.2020 do 16.04.2020. Codzienna komunikacja ze studentami w okresie prowadzenia dzienniczków za pomocą poczty elektronicznej. -Tworzenie autorskich programów wspierających rozwój dzieci w wieku przedszkolny - programy przesyłane oraz konsultowane w dniach 21..04.2020 oraz 28.04.2020 za pośrednictwem poczty elektronicznej. -Tworzenie autorskich programów wspierających rozwój dzieci w wieku wczesnoszkolnym - programy przesyłane oraz konsultowane w dniach 05.05.2020 oraz 12.05.2020 za pośrednictwem poczty elektronicznej. -Tworzenie autorskich programów wspierających rozwój adolescentów - programy przesyłane oraz konsultowane w dniach 21..04.2020 oraz 28.04.2020 za pośrednictwem poczty elektronicznej. -Tworzenie autorskich programów wspierających rozwój dzieci w wieku wczesnoszkolnym - programy przesyłane oraz konsultowane w dniach 19..05.2020 oraz 26.05.2020 za pośrednictwem poczty elektronicznej. -Tworzenie autorskich programów wspierających rozwój osób dorosłych |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
WIEDZA: - prezentacja multimedialna - rozmowa kierowana UMIEJĘTNOŚCI: - gra dydaktyczna - projekt grupowy - działania praktyczne KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - metody aktywizujące i problemowe Na czas edukacji on-line udostępnianie studentom prezentacji tematów w Power Point z komentarzem, harmonogram zadań, instrukcje oraz materiały do zadań udostępniane są za pośrednictwem poczty elektronicznej. Konsultacje indywidualne i zespołowe za pośrednictwem poczty elektronicznej. Kontakt ze studentami za pośrednictwem poczty elektroniczne (podany przez studentów adres grupowy), a nie za pośrednictwem platformy MSTeams. Forma komunikacji wynika z prośby i decyzji grupy IV DMPY-WIK |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
1. PRACA (scenariusz zajęć, prowadzenie dzienników samoobserwacji) 2. OBSERWACJA pracy studenta na zajęciach 3. ZADANIA DOMOWE |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa IV DMPY-WIK Na czas edukacji on-line udostępnianie studentom prezentacji tematów w Power Point z komentarzem, harmonogram zadań, instrukcje oraz materiały do zadań udostępniane są za pośrednictwem poczty elektronicznej. Konsultacje indywidualne i zespołowe za pośrednictwem poczty elektronicznej. Kontakt ze studentami za pośrednictwem poczty elektronicznej, a nie za pośrednictwem platformy MSTeams. Forma komunikacji wynika z prośby i decyzji grupy IV DMPY-WIK 3 ECTS NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych - 30h Przygotowanie się do zajęć - 10h Przygotowanie się do zaliczenia - 35 h |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.