Etyka w mediach [20-4S-ETM1]
Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Etyka w mediach [20-4S-ETM1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Iwona Stachowska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. (17.02.2020) Wprowadzenie. Etyka mediów jako etyka stosowana. Zakres definicyjny pojęcia "etyka mediów". 2. (24.02.2020) Analiza prasy codziennej pod kątem formy, treści i rzetelności dziennikarskiej. 3. (02.03.2020) Czy media publiczne mogą być niezależne? Sytuacja w mediach publicznych na przykładzie audycji radiowej (dyskusja w PR3) 4. (09.03.2020) Media Account Ability System na przykładzie Karty Etycznej Mediów i innych kodeksów etyki dziennikarskiej. 5. (16.03.2020) zajęcia odwołane Edukacja zdalna (od 23.03.2020): przesyłanie materiałów wraz z pytaniami/ zagadnieniami do opracowania w formie pisemnej na email grupy: socjologowie2aps@gmail.com 6. (23.03.2020) Problemy z rzetelnością dziennikarską. Materiały: "Dyskusja na temat rzetelności dziennikarskiej". 7. (30.03.2020) Prezentacje studentów: analiza wybranego przekazu medialnego w aspekcie etycznym w oparciu o raport "Analiza treści przekazów medialnych w 2018 roku" oraz Kartę Etyczną Mediów. 8. (06.04.2020) Lista głównych grzechów współczesnego dziennikarstwa na podstawie wszystkich prezentacji, raportu "Analiza treści przekazów medialnych w 2018 roku" oraz "Dyskusji na temat rzetelności dziennikarskiej". 9. (20.04.2020) Analiza zjawiska mediatyzacii i jego konsekwencji Materiały: Z. Oniszczuk, "Mediatyzacja polityki i polityzacja mediów. Dwa wymiary wzajemnych relacji"", w: "Studia medioznawcze", nr 4 (47), 2011, s. 11-22. 10. (27.04.2020) Mediatyzacja polityki z praktyce. Materiały: dokument "Władcy marionetek" T. Sekielskiego (link: https://www.youtube.com/watch?v=ZvkYG4syP9A ) 11. (04.05.2020) Etyczne dylematy kultury obrazkowej cz.1. Materiały: G. Sartori "Homo videns. Telewizja i postmyślenie" przedmowa, rozdz. 1, rozdz. 2, aneks. 12. (11.05.2020) Etyczne dylematy kultury obrazkowej cz.2. Materiały: P. Bourdieu "O telewizji. Panowanie dziennikarstwa" wstęp, rozdział 1, 2 (link: https://docer.pl/doc/x0e8nx5 ) 13. (18.05.2020) Etyczne nadużycia w reklamie komercyjnej. Materiały: Kodeks Etyki Reklamy (https://radareklamy.pl/kodeks-etyki/), K. Łuczaj, "Seksizm w reklamie a społeczne przyzwolenie", [w:] "Studia Medioznawcze", 1(40)2010. 14. (25.05.2020) Porównanie reklamy komercyjnej z reklamą społeczną: M. Gołębiewska, "Estetyka i anestetyka w reklamie społecznej" 16. (01.06.2020) Prezentacje studentów: analiza wybranej reklamy społecznej pod kątem etycznym 17. (08.06.2020) Infodemia jako problem etyczny. Materiały: N. Hatalska, "Mirrorworld, czyli pandemia vs infodemia" (https://hatalska.com/2020/04/07/mirrorworld-czyli-pandemia-vs-infodemia/) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Na czas edukacji on-line: - przygotowanie prezentacji w Power Point na temat: analiza treści przekazu medialnego w oparciu o Kartę Etyczną Mediów oraz etyczna ocena wybranej reklamy społecznej; - cotygodniowe pisemne odpowiedzi na pytania i zagadnienia do zadanych lektur. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa DU/SC-SOM Edukacja zdalna (od 23.03.2020): przesyłanie materiałów wraz z pytaniami/ zagadnieniami do opracowania w formie pisemnej na email grupy: socjologowie2aps@gmail.com szczegóły w zakładce "Zakres tematów" |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.