Neuropsychologia dziecka [20-3S-NKD]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2018/2019
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Neuropsychologia dziecka [20-3S-NKD] | ||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2018/2019 [2018Ln]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 1204 Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 3526/3527 Budynek z aulami C jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 3605 Budynek z aulami C jaki jest adres? |
||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||
Liczba osób w grupie: | 31 | ||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||
Prowadzący: | Maria Weker | ||||||||
Literatura: |
Dodatkowe informacje o literaturze zalecanej zostaną przekazane na zajęciach Literatura obowiązkowa: Domańska, Ł., Borkowska, A.R. (2008/ 2012). Podstawy neuropsychologii klinicznej, UMCS. Grabowska, A., Jaśkowski P., Seniów, J. (2008). Mózgowe mechanizmy funkcji psychicznych i ich zaburzeń z perspektywy neuropsychologii i neuronauki. W: Strelau, J., Doliński, D. (red.), Psychologia, Podręcznik akademicki. Gdańsk, GWP. Rymarczyk K.(2014) Neurofizjologiczne uwarunkowania rozwoju dziecka- wpływ doświadczenia na rozwój układu nerwowego W; Piotrowicz R (red) Interdyscyplinarne uwarunkowania rozowju małego dziecka. Wyd. APS, s. 80-93 Literatura dodatkowa: Rozetti A., Rybakowski F. (2015) Spektrum autyzmu-neurorozwojowe zaburzenia współwystępujące, Wyd. KTA Kalat James W. ( 2006) Biologiczne podstawy psychologii. PWN. Springer S.P., Deutsch G. (2004) Lewy mózg, prawy mózg z perspektywy neurobiologii poznawczej. Wyd. Prószy ski i S-ka., Warszawa. Walsh, V. (2008 / 2014) Neuropsychologia kliniczna Walsha, GWP. |
||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do neuropsychologii o Związek mózg - zachowanie o Podstawy mózgowej organizacji funkcji psychicznych 2. Struktura, funkcja, mechanizmy układu nerwowego o Anatomia i fizjologia układu nerwowego - podstawowe pojęcia dla praktyki neuropsychologicznej. o Ontogeneza układu nerwowego o Patologia i zaburzenia ontogenezy o Neuroplastyczność o Podstawy neuroobrazowania oun o Mózgowe mechanizmy zachowania z perspektywy neuroobrazowania o Mózgowe podłoże funkcji wykonawczych, pamięci i procesów poznawczych 3. Dysfunkcje i deficyty neuropsychologiczne o Zaburzenia funkcji językowych. o Apraksja. o Agnozja. o Zaburzenia procesów uwagi. o Zaburzenia mnestyczne. o Zaburzenia samoświadomości z perspektywy neuropsychologii klinicznej. o Zaburzenie funkcji wykonawczych. o Deficyty neuropsychologicznych w wybranych chorobach naczyniowych mózgu (następstwa udaru mózgu, konsekwencje nagłego zatrzymania krążenia, móżdżkowy zespół poznawczo - behawioralny). o Inne 4. Metody diagnozy neuropsychologicznej o Metody badania funkcji poznawczych i wykonawczych o Metody badania pamięci 5. Problem diagnozy neuropsychologicznej i neurorehabilitacji o Specyfika diagnozy stanów pourazowych. |
||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład multimedialny z wykorzystaniem materiału dokumentującego wybrane zagadnienia; Prezentacja studium przypadków + dyskusja |
||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
WYKŁAD - Pomiar efektów kształcenia: egzamin pisemny (pytania zamknięte i otwarte); ocena pozytywna >65% poprawnych odpowiedzi. |
||||||||
Uwagi: |
g. wykładowa dla V ZMPY-PKL 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.