Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zabawa w pracy z grupą - warsztat [10-1F-ZPG] Semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Zabawa w pracy z grupą - warsztat [10-1F-ZPG]
Zajęcia: Semestr letni 2018/2019 [2018L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 9:50 - 11:25
sala 3232
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Grażyna Hennel
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Kędzior- Niczyporuk E. red. „Wprowadzenie do pedagogiki zabawy” Wydawnictwo KLANZA Lublin 2003

Kędzior- Niczyporuk E. red. „O metodzie Klanzy. Teoria i praktyka ” Wydawnictwo KLANZA Lublin 2010

Baer U.: Gry dyskusyjne. Wydawnictwo KLANZA

Reichel R., Rabenstein R., Thanhoffer M., Grupa i ruch. Wydawnictwo KLANZA

Pacewicz A.. (red.) Psychologiczne gry i ćwiczenia grupowe.

Literatura uzupełniająca:

Tokarczuk O. (red.) Grupa bawi się i pracuje.

UNUS Bowkett S. „Wyobraź sobie, że…” WSIP

Griesbeck J. „Zabawy dla grup” Wydawnictwo Jedność

Hamer H. „Klucz do efektywności nauczania- poradnik dla nauczycieli”Wydawnictwo Veda

Taraszkiewicz M. „Jak uczyć lepiej?” CODN,

Thanhoffer M., Reichel R., Rabenstein R. „Nauczanie kreatywne“. Wydawnictwo KLANZA

Tokarczuk O. (red.) Grupa bawi się i pracuje.

UNUS „Porządek i przygoda. Lekcje twórczości”. WSIP

Vopel K. „Poradnik dla prowadzących grupy”. Wydawnictwo Jedność, Vopel K.W. „Zabawy interakcyjne”, Wyd. Jedność

Vopel K. „Gry i zabawy interakcyjne dla dzieci i młodzieży”. Wydawnictwo Jedność

Fleming I. „Zabawy na chwilkę” Wydawnictwo Jedność,

Fleming I. „Zabawy na uspokojenie” Wydawnictwo Jedność,

Fleming I. „Zabawy na wspołpracę” Wydawnictwo Jedność,

Fleming I. „Zabawy na spostrzeganie” Wydawnictwo Jedność,

Storms G. „Gry przy muzyce”

Akademos Płyta: Tańce dla grupy. Opis: Tańce i zabawy dla grupy. Wyd. KLANZA

Zakres tematów:

Zasady zawierania kontraktu grupowego oraz reguły jego przestrzegania.

Omówienia poznanych metod -tworzenie katalogu metod, dostosowywanie znanych metod do potrzeb konkretnej grupy.

Teoretyczne podstawy pedagogiki zabawy- źródła, definicja, cele.

Metody i techniki pedagogiki zabawy- metody ułatwiające integrację grupy (szybkie poznanie imion, poznanie nowego otoczenia), budujące zaufanie w grupie, ułatwiające sytuacje początkowe, ćwiczenia umożliwiające samopoznanie i poznanie innych, gry dydaktyczne i symulacyjne ułatwiające rozpoznanie problemu, jego uwarunkowań, metody ułatwiające wymianę myśli, gry dyskusyjne, zabawy rozluźniające, odprężające, oparte o ruch, taniec, gest, metody informacji zwrotnej, ułatwiające opracowanie tematu, integrujące duże grupy, umożliwiające wszystkim wspólną aktywna zabawę, bez rywalizacji, proste techniki plastyczne.

Międzynarodowy ruch animacyjny „Spielmobile”.

Działalność Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów KLANZA.

Metody dydaktyczne:

Metoda ćwiczeń praktycznych. Metody aktywizujące.

Metody i kryteria oceniania:

Przedmiotem oceny jest przygotowanie i poprowadzenie zabaw, w których uczestnikami są studenci z grupy ćwiczeniowej oraz przygotowanie teczki (portfolio) z wykazem zabaw i scenariuszy skonstruowanych w oparciu o zasady pedagogiki zabawy. W ocenie uwzględnia się odniesienia do treści teoretycznych omawianych na ćwiczeniach z przedmiotu , umiejętność analizy i interpretacji zdobytej wiedzy w zakresie pracy metodami pedagogiki zabawy w konkretnych sytuacjach zadaniowych oraz kompetencje społeczne – zachowania i postawy studentów podczas pracy na zajęciach.

Uwagi:

gr ćwiczeniowa dla II DZPEP/ POW

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)