Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza małego dziecka z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego [10-5S-DMD] Semestr letni dla niestacjonarnych 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Diagnoza małego dziecka z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego [10-5S-DMD]
Zajęcia: Semestr letni dla niestacjonarnych 2017/2018 [2017Ln] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 28
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Ewa Kulesza, Paulina Zalewska
Literatura:

Hellbrugge T., Lajosi F., Menara D., Schamberger R., Rautenstrauch T. (1995). Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa, Antykwa.

Kielin J. (2012). Profil osiągnięć ucznia. Przewodnik dla nauczycieli i terapeutów z placówek specjalnych. Gdańsk: Wyd. GWP.

Schopler, E., Reichler, R.J., Bashford, A., Lansing, M.d., Marcus, L.M (1995). Profil Psychoedukacyjny. Gdańsk: SPOA.

Harwas – Napierała B.,Trempała J.,(2002). Psychologia rozwoju człowieka, t. II. Warszawa: Wyd. PWN.

Piszczek, M. (2015). Rozwój dziecka od urodzenia do 3 roku życia. Rozwojowa Skala Obserwacyjna. Warszawa: Wydawnictwo ES.

Kulesza, E.M. (2017) Dynamiczna ocena rozwoju poznawczego dzieci w wieku od 2 do 6 lat. Warszawa: Wydawnictwo APS im. Marii Grzegorzewskiej.

Niesłuchowska A. (2010). Diagnoza. Zeszyt informacji na temat rozwoju dziecka 3-6 lat. Płock: Wyd. Iwanowski.

Skibska J. (red.) (2017). Diagnoza interdyscyplinarna. Wybrane problemy. Kraków: Wydawnictwo Impuls.

Zakres tematów:

Omówienie pojęć: diagnoza, obserwacja, rozwój psychoruchowy, zaburzenia rozwoju

Podstawy psychomotoryki; rozwój psychomotoryczny dziecka; bilans psychomotoryczny

Konstruowanie arkusza wywiadu

Diagnoza funkcjonalna PEP-r

Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa

KORP - Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego

VB-MAPP. Ocena osiągania kamieni milowych rozwoju i planowanie terapii

Narzędzie M-CHAT-R/F

Rozwojowa Skala Obserwacyjna

Diagnoza. Zeszyt informacji na temat rozwoju dziecka 3-6 lat wg A. Niesłuchowskiej

Dynamiczna ocena rozwoju poznawczego dzieci w wieku od 2 do 6 lat Ewy M. Kuleszy

Arkusze obserwacji dziecka konstrukcji własnej w wybranej sferze rozwoju

Analiza wyników wypełnionego arkusza obserwacji, tworzenie diagnozy w formie opisu wniosków.

Metody dydaktyczne:

wykład, dyskusja, pogadanka, burza mózgów, pokaz, pomiar, symulacja, ćwiczenie

Metody i kryteria oceniania:

Sposoby pomiaru efektów kształcenia:

- pisemne kolokwium,

- praca zaliczeniowa grupowa - skonstruowanie arkusza obserwacji,

- praca zaliczeniowa grupowa – analiza wyników arkusza obserwacji,

- obserwacja aktywności studentów podczas ćwiczeń (teoretyczne i praktyczne przygotowanie do zajęć).

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa dla II ZU/PC-TPEw 3

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)