Diagnoza małego dziecka z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego [10-5S-DMD]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2017/2018
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Diagnoza małego dziecka z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego [10-5S-DMD] |
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2017/2018 [2017Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 28 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Ewa Kulesza, Paulina Zalewska |
Literatura: |
Hellbrugge T., Lajosi F., Menara D., Schamberger R., Rautenstrauch T. (1995). Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa, Antykwa. Kielin J. (2012). Profil osiągnięć ucznia. Przewodnik dla nauczycieli i terapeutów z placówek specjalnych. Gdańsk: Wyd. GWP. Schopler, E., Reichler, R.J., Bashford, A., Lansing, M.d., Marcus, L.M (1995). Profil Psychoedukacyjny. Gdańsk: SPOA. Harwas – Napierała B.,Trempała J.,(2002). Psychologia rozwoju człowieka, t. II. Warszawa: Wyd. PWN. Piszczek, M. (2015). Rozwój dziecka od urodzenia do 3 roku życia. Rozwojowa Skala Obserwacyjna. Warszawa: Wydawnictwo ES. Kulesza, E.M. (2017) Dynamiczna ocena rozwoju poznawczego dzieci w wieku od 2 do 6 lat. Warszawa: Wydawnictwo APS im. Marii Grzegorzewskiej. Niesłuchowska A. (2010). Diagnoza. Zeszyt informacji na temat rozwoju dziecka 3-6 lat. Płock: Wyd. Iwanowski. Skibska J. (red.) (2017). Diagnoza interdyscyplinarna. Wybrane problemy. Kraków: Wydawnictwo Impuls. |
Zakres tematów: |
Omówienie pojęć: diagnoza, obserwacja, rozwój psychoruchowy, zaburzenia rozwoju Podstawy psychomotoryki; rozwój psychomotoryczny dziecka; bilans psychomotoryczny Konstruowanie arkusza wywiadu Diagnoza funkcjonalna PEP-r Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa KORP - Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego VB-MAPP. Ocena osiągania kamieni milowych rozwoju i planowanie terapii Narzędzie M-CHAT-R/F Rozwojowa Skala Obserwacyjna Diagnoza. Zeszyt informacji na temat rozwoju dziecka 3-6 lat wg A. Niesłuchowskiej Dynamiczna ocena rozwoju poznawczego dzieci w wieku od 2 do 6 lat Ewy M. Kuleszy Arkusze obserwacji dziecka konstrukcji własnej w wybranej sferze rozwoju Analiza wyników wypełnionego arkusza obserwacji, tworzenie diagnozy w formie opisu wniosków. |
Metody dydaktyczne: |
wykład, dyskusja, pogadanka, burza mózgów, pokaz, pomiar, symulacja, ćwiczenie |
Metody i kryteria oceniania: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia: - pisemne kolokwium, - praca zaliczeniowa grupowa - skonstruowanie arkusza obserwacji, - praca zaliczeniowa grupowa – analiza wyników arkusza obserwacji, - obserwacja aktywności studentów podczas ćwiczeń (teoretyczne i praktyczne przygotowanie do zajęć). |
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa dla II ZU/PC-TPEw 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.