Superwizja w zawodach pomocowych [20-1S-SWP]
Semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Superwizja w zawodach pomocowych [20-1S-SWP] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2017/2018 [2017Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Arkadiusz Korycki | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
literatura obowiązkowa 1. Grewiński M., Skrzypczak B. (red.), Superwizja pracy socjalnej, Warszawa 2013 2. Łuczyńska M., Olech A., Wprowadzenie do superwizji pracy socjalnej, CRZL, Warszawa 2013 3. Szmagalski J. (red.), Superwizja pracy socjalnej. Zastosowania i dylematy, IRSS, Warszawa 2011 4. Rymsza M., W stronę pracy socjalnej i działań aktywizujących w pomocy społecznej. "Proble++my polityki społecznej", 2010, nr 13/14 literatura uzupełniająca Golinowska S., Topińska I., Pomoc społeczna – zmiany i warunki skutecznego działania. Warszawa 2002 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Charakterystyka "tradycyjnych" i "nowych" zawodów w obszarze pomocy społecznej Geneza i definiowanie superwizji Cele i istota superwizji. Modele i typy superwizji Formy superwizji Elementy procesu superwizyjnego Standardy superwizji pracy socjalnej w USA i wybranych państwach Europy Superwizja w pracy socjalnej w Unii Europejskiej Superwizja w zawodach pomocowych w Polsce Kontakt, relacja, wzorce komunikacji w superwizji Formy organizacji superwizji Superwizja w różnych obszarach pracy socjalnej Doświadczenia superwizji pracy socjalnej. Wykaz dobrych praktyk |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, debata oksfordzka, analiza danych zastanych (w tym raportów, analiz dobrych praktyk), praca z tekstem, praca warsztatowa |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
obecność i aktywność na zajęciach, przygotowywanie zadań domowych, praca w grupie, udział w debacie |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa dla III DZPS/ PSS2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.