Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wychowanie i nauczanie dzieci w grupie integracyjnej [10-1S-WDI] Semestr letni dla niestacjonarnych 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Wychowanie i nauczanie dzieci w grupie integracyjnej [10-1S-WDI]
Zajęcia: Semestr letni dla niestacjonarnych 2017/2018 [2017Ln] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Barbara Pietrzak
Literatura:

Obowiązkowa

1)Hundertmarck G. /red./ (1993), Uczmy się żyć razem. Niepełnosprawne dzieci w przedszkolu. Warszawa

2) Maciarz A. (1999), Z teorii i badań społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych. Kraków

3) Popławska J., Sierpińska B. (2001), Zacznijmy razem. Dzieci specjalnej troski w szkole podstawowej. Warszawa

Literatura

uzupełniająca:

1) Bogucka J. /red./ (2000), Szkoła dla wszystkich. X-lecie integracji w Polsce. Warszawa

2)Apanel D.(2014), Teoria i praktyka kształcenia integracyjnego w Polsce w latach 1989-2012. Toruń

3) Bąbka J. (2001), Edukacja integracyjna dzieci pełnosprawnych i niepełnosprawnych - założenia i rzeczywistość. Poznań

Materiały ORE ( PDF), czasopisma: Integracja , Bardziej kochani

Zakres tematów:

1. Integracja - przegląd definicji, historia integracji, przedszkola i szkoły integracyjne w Polsce.

2. Wybrane problemy integracji . Warsztat pedagoga - nauczyciela pracującego w grupie integracyjnej. Umijętności organizacyjne procesu nauczania i wychowania . Dostosowanie środowiska do potrzeb rozwojowych dzieci. Plany pracy, wytyczne.

4. Cele edukacji i wychowania w zespołach integracyjnych.

5. Adaptacja do przedszkola dziecka niepełnosprawnego i w ,, normie " rozwojowej, adaptacja społeczna, integracja w grupie.

6. Specjalne potrzeby wychowanków/ uczniów a program edukacji

w placówce integracyjnej

7. Wspólpraca nauczyciela z dzieckiem, rodziną , specjalistami . Komunikacja .

Metody dydaktyczne:

dyskusja, obserwacja zajęć - metody praktyczne i aktywne, hospitacja zajęcia

Metody i kryteria oceniania:

aktywność na zajęciach, udział w hospitacji - aktywny, studiowanie literatury przedmiotu , przygotowanie prac pisemnych

Godziny kontaktowe - 30 godz. ćwiczeń

przygotowanie do zajęć, lektury - 15 godz.

przygotowanie do zaliczenia - 5 godz.

przygotowanie prezentacji - 10 godz

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa dla III ZZ/PE-EDW 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)