Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Wychowanie i nauczanie dzieci w grupie integracyjnej 10-1S-WDI
Semestr letni dla niestacjonarnych 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Wychowanie i nauczanie dzieci w grupie integracyjnej 10-1S-WDI
Zajęcia Semestr letni dla niestacjonarnych 2017/2018 (2017Ln) (zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Barbara Pietrzak
Literatura:

Obowiązkowa

1)Hundertmarck G. /red./ (1993), Uczmy się żyć razem. Niepełnosprawne dzieci w przedszkolu. Warszawa

2) Maciarz A. (1999), Z teorii i badań społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych. Kraków

3) Popławska J., Sierpińska B. (2001), Zacznijmy razem. Dzieci specjalnej troski w szkole podstawowej. Warszawa

Literatura

uzupełniająca:

1) Bogucka J. /red./ (2000), Szkoła dla wszystkich. X-lecie integracji w Polsce. Warszawa

2)Apanel D.(2014), Teoria i praktyka kształcenia integracyjnego w Polsce w latach 1989-2012. Toruń

3) Bąbka J. (2001), Edukacja integracyjna dzieci pełnosprawnych i niepełnosprawnych - założenia i rzeczywistość. Poznań

Materiały ORE ( PDF), czasopisma: Integracja , Bardziej kochani

Zakres tematów:

1. Integracja - przegląd definicji, historia integracji, przedszkola i szkoły integracyjne w Polsce.

2. Wybrane problemy integracji . Warsztat pedagoga - nauczyciela pracującego w grupie integracyjnej. Umijętności organizacyjne procesu nauczania i wychowania . Dostosowanie środowiska do potrzeb rozwojowych dzieci. Plany pracy, wytyczne.

4. Cele edukacji i wychowania w zespołach integracyjnych.

5. Adaptacja do przedszkola dziecka niepełnosprawnego i w ,, normie " rozwojowej, adaptacja społeczna, integracja w grupie.

6. Specjalne potrzeby wychowanków/ uczniów a program edukacji

w placówce integracyjnej

7. Wspólpraca nauczyciela z dzieckiem, rodziną , specjalistami . Komunikacja .

Metody dydaktyczne:

dyskusja, obserwacja zajęć - metody praktyczne i aktywne, hospitacja zajęcia

Metody i kryteria oceniania:

aktywność na zajęciach, udział w hospitacji - aktywny, studiowanie literatury przedmiotu , przygotowanie prac pisemnych

Godziny kontaktowe - 30 godz. ćwiczeń

przygotowanie do zajęć, lektury - 15 godz.

przygotowanie do zaliczenia - 5 godz.

przygotowanie prezentacji - 10 godz

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa dla III ZZ/PE-EDW 1

Do listy studentów mają dostęp koordynatorzy przedmiotu, uczestnicy oraz prowadzący grup. Jesteś uczestnikiem, zatem masz dostęp.

wyślij wiadomość do studentów tej grupy (przez USOSmail)

Lista jest pusta
Nazwisko Imiona Stan
Lista jest pusta
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.