Wychowanie i nauczanie dzieci w grupie integracyjnej [10-1S-WDI]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2017/2018
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Wychowanie i nauczanie dzieci w grupie integracyjnej [10-1S-WDI] |
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2017/2018 [2017Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Barbara Pietrzak |
Literatura: |
Obowiązkowa 1)Hundertmarck G. /red./ (1993), Uczmy się żyć razem. Niepełnosprawne dzieci w przedszkolu. Warszawa 2) Maciarz A. (1999), Z teorii i badań społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych. Kraków 3) Popławska J., Sierpińska B. (2001), Zacznijmy razem. Dzieci specjalnej troski w szkole podstawowej. Warszawa Literatura uzupełniająca: 1) Bogucka J. /red./ (2000), Szkoła dla wszystkich. X-lecie integracji w Polsce. Warszawa 2)Apanel D.(2014), Teoria i praktyka kształcenia integracyjnego w Polsce w latach 1989-2012. Toruń 3) Bąbka J. (2001), Edukacja integracyjna dzieci pełnosprawnych i niepełnosprawnych - założenia i rzeczywistość. Poznań Materiały ORE ( PDF), czasopisma: Integracja , Bardziej kochani |
Zakres tematów: |
1. Integracja - przegląd definicji, historia integracji, przedszkola i szkoły integracyjne w Polsce. 2. Wybrane problemy integracji . Warsztat pedagoga - nauczyciela pracującego w grupie integracyjnej. Umijętności organizacyjne procesu nauczania i wychowania . Dostosowanie środowiska do potrzeb rozwojowych dzieci. Plany pracy, wytyczne. 4. Cele edukacji i wychowania w zespołach integracyjnych. 5. Adaptacja do przedszkola dziecka niepełnosprawnego i w ,, normie " rozwojowej, adaptacja społeczna, integracja w grupie. 6. Specjalne potrzeby wychowanków/ uczniów a program edukacji w placówce integracyjnej 7. Wspólpraca nauczyciela z dzieckiem, rodziną , specjalistami . Komunikacja . |
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, obserwacja zajęć - metody praktyczne i aktywne, hospitacja zajęcia |
Metody i kryteria oceniania: |
aktywność na zajęciach, udział w hospitacji - aktywny, studiowanie literatury przedmiotu , przygotowanie prac pisemnych Godziny kontaktowe - 30 godz. ćwiczeń przygotowanie do zajęć, lektury - 15 godz. przygotowanie do zaliczenia - 5 godz. przygotowanie prezentacji - 10 godz |
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa dla III ZZ/PE-EDW 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.