Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Trening zastępowania agresji i kształtowania umiejętności prospołecznych wg A. Goldsteina 10-FF-TZA
Semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Trening zastępowania agresji i kształtowania umiejętności prospołecznych wg A. Goldsteina 10-FF-TZA
Zajęcia Semestr zimowy 2017/2018 (2017Z) (zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy czwartek, 13:30 - 15:05
sala 3232
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: 30
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Grażyna Hennel
Literatura:

Literatura podstawowa:

Glick B., Gibbs J.A., Trening Zastępowania Agresji

Goldstein , ART.Program zastępowania agresji

McGinnis e.,Kształtowanie umiejętności małego dziecka

Mannix D., Kształtowanie umiejętności społecznych u dzieci z trudnościami wychowawczymi

Goldstein A., Martens B.K., Trwała zmiana

Literatura uzupełniająca:

Bloomquist M.L., Trening umiejętności dla dzieci z zachowaniami problemowymi

Ellis A., Jak opanować złość zanim ona opanuje ciebie

Hammer H., Rozwój umiejętności społecznych

Zakres tematów:

Założenia teoretyczne TZA i TUS wg A.Goldsteina

Fundament aksjologiczny TZA i TUS

Różnice pomiedzy psychoterapią, socjoterapia i Treningiem Zastepowania Agresji

Tworzenie umowy grupowej, urealnienie oczekiwań uczestników treningu

Narzędzia pomiaru agresji indywidualnej, potrzeby szkoleniowe uczestników

Trening Zastępowania Agresji - ćwiczenia praktyczne, warsztatowe

Trening Umiejetności Społecznych – Cwiczenia praktyczne, warsztatowe

Trening Umiejetności Wychowawczych – ćwiczeniapraktyczne, warsztatowe

TZA,TUS,TWM przystosowane do pracy z małymi dziećmi

Przegląd technik i strategii behawioralnych stosowanych w praktyce pedagogicznej.

Metody dydaktyczne:

metody warsztatowe, aktywizujące

Metody i kryteria oceniania:

Aktywny udział w zajęciach.

Wykonanie prac domowych dotyczących wszystkich modułów TZA.

Osiągnięcie efektów kształcenia.

Uwagi:

fakultet dla III DZPEP

NAKŁAD PRACY STUDENTA

Godziny kontaktowe 30h

Przygotowanie się do zajęć, lektury 20h

Wykonanie ćwiczeń domowych utrwalających efekt pracy warsztatowej 20

Inne formy 20h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 3 ECTS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.