Trening zastępowania agresji i kształtowania umiejętności prospołecznych wg A. Goldsteina [10-FF-TZA]
Semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Trening zastępowania agresji i kształtowania umiejętności prospołecznych wg A. Goldsteina [10-FF-TZA] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2017/2018 [2017Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Grażyna Hennel | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa: Glick B., Gibbs J.A., Trening Zastępowania Agresji Goldstein , ART.Program zastępowania agresji McGinnis e.,Kształtowanie umiejętności małego dziecka Mannix D., Kształtowanie umiejętności społecznych u dzieci z trudnościami wychowawczymi Goldstein A., Martens B.K., Trwała zmiana Literatura uzupełniająca: Bloomquist M.L., Trening umiejętności dla dzieci z zachowaniami problemowymi Ellis A., Jak opanować złość zanim ona opanuje ciebie Hammer H., Rozwój umiejętności społecznych |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Założenia teoretyczne TZA i TUS wg A.Goldsteina Fundament aksjologiczny TZA i TUS Różnice pomiedzy psychoterapią, socjoterapia i Treningiem Zastepowania Agresji Tworzenie umowy grupowej, urealnienie oczekiwań uczestników treningu Narzędzia pomiaru agresji indywidualnej, potrzeby szkoleniowe uczestników Trening Zastępowania Agresji - ćwiczenia praktyczne, warsztatowe Trening Umiejetności Społecznych – Cwiczenia praktyczne, warsztatowe Trening Umiejetności Wychowawczych – ćwiczeniapraktyczne, warsztatowe TZA,TUS,TWM przystosowane do pracy z małymi dziećmi Przegląd technik i strategii behawioralnych stosowanych w praktyce pedagogicznej. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metody warsztatowe, aktywizujące |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywny udział w zajęciach. Wykonanie prac domowych dotyczących wszystkich modułów TZA. Osiągnięcie efektów kształcenia. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
fakultet dla III DZPEP NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe 30h Przygotowanie się do zajęć, lektury 20h Wykonanie ćwiczeń domowych utrwalających efekt pracy warsztatowej 20 Inne formy 20h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 3 ECTS |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.