Umiejętności psychologiczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PY-5F-UPS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Umiejętności psychologiczne |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 3 sem. (PY) psychologia, (5-l) jednolite magisterskie Obowiązkowe dla 3 sem. (PY) psychologia, (5-l) niestacjonarne jednolite magisterskie Obowiązkowe dla II r. (PY) psychologia, (5-l) stacjonarne jednolite magisterskie |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia: - zadanie praktyczne (przeprowadzenie wywiadu) - test z tematów poruszanych na zajęciach i literatury - obserwacja - rozmowa |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Reguły efektywnej komunikacji interpersonalnej. Typowe błędy komunikacyjne. Różne sposoby reakcji na wypowiedź drugiej osoby (parafrazowanie, ocena, wsparcie, rozumienie, badanie, interpretacja). 2. Nawiązywanie i utrzymywanie kontaktu z osobami o różnej charakterystyce psychologicznej (ćwiczenia). 3. Analiza zasad prowadzania obserwacji psychologicznej, rozmowy psychologicznej, wywiadu. Planowanie tematyki i struktury własnego wywiadu (określenie celu, tematyki, rodzaju pytań, ewentualnie wprowadzanych pomocy). 4. Ćwiczenie umiejętności prowadzenia rozmowy (faza początkowa: nawiązanie kontaktu, kontrakt; faza główna: proces zdobywania informacji, dynamika podejmowanych tematów; faza końcowa: obniżenie napięcia, ew. informacje zwrotne, podziękowanie, rozwiązanie kontraktu). 5. Samodzielne zaplanowanie i przeprowadzenie wywiadu psychologicznego (rozmowy psychologicznej). Autoanaliza i autoobserwacja w sytuacji indywidualnego kontaktu z rozmówcą i sytuacji ekspozycji społecznej. 6. Grupowa analiza wywiadów. Przekazywanie informacji zwrotnych. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student/-ka zna pojęcia obserwacji psychologicznej, rozmowy psychologicznej, wywiadu psychologicznego. Zna zasady przeprowadzenia rozmowy, wywiadu oraz obserwacji psychologicznej. Zna możliwości i ograniczenia swobodnych metod diagnostycznych. Umiejętności Student/-ka posiada pogłębione umiejętności obserwowania, pozyskiwania i przetwarzania informacji werbalnych i niewerbalnych w bezpośrednim kontakcie z drugim człowiekiem lub grupą ludzi. Ma pogłębione umiejętności racjonalnego oceniania złożonych sytuacji psychologicznych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkiego zachowania. Potrafi przeprowadzić rozmowę lub wywiad psychologiczny dopasowany do charakterystyki psychologicznej respondenta. Kompetencje społeczne Student/-ka posiada świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności. Jest świadomy/-a własnej mowy werbalnej i niewerbalnej, własnej ekspresji oraz predyspozycji osobowościowych koniecznych w kontakcie z drugim człowiekiem. Podczas kontaktu psychologicznego z drugim człowiekiem postępuje zgodnie z zasadami etycznymi, jest wrażliwy/-a na reakcję drugiej osoby, dba o jej komfort psychiczny. |
Metody i kryteria oceniania: |
przeprowadzenie rozmowy psychologicznej (nagranie rozmowy, wykonanie transkrypcji, przeanalizowanie treści, autoobserwacja) sprawdzian z literatury i wiedzy przekazywanej na zajęciach (test lub praca pisemna) aktywność na zajęciach obecność na zajęciach |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
LAB
LAB
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Zaborek | |
Prowadzący grup: | Filip Rola, Łukasz Zaborek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Pełny opis: |
Tematyka zajęć: 1. Podstawy efektywnej komunikacja interpersonalnej. 2. Typowe błędy komunikacyjne 3. Nawiązywanie i utrzymywanie kontaktu z osobą/osobami o różnej charakterystyce psychologicznej. 4. Zasady przeprowadzania obserwacji psychologicznej, rozmowy, wywiadu. 4. Planowanie wywiadu (określenie celu, tematyki, rodzaju pytań, ew. pomocy). Ćwiczenie umiejętności rozmowy 5. Autoanaliza i autoobserwacja w sytuacji indywidualnego kontaktu z rozmówcą oraz sytuacji ekspozycji społecznej. 6. Grupowa analiza wywiadów. Przekazywanie informacji zwrotnych. |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: • Szustrowa, T. (red.) (1991). Swobodne techniki diagnostyczne. Wywiad i obserwacja. Warszawa: Wydawnictwo UW. (tekst dostępny również jako reprint w książce K. Stemplewskiej-Żakowicz i K. Krejtza : Wywiad psychologiczny, tom I, Warszawa. Pracownia Testów Psychologicznych PTP, 2005) • Stemplewska-Żakowicz, K., Krejza, K. (red.) (2005). Wywiad psychologiczny, tom II. Warszawa PTP. (rozdziały: Specyfika kontaktu w wywiadzie psychologicznym; Kontrakty; Pytania i inne instrumenty konwersatoryjne, Zastosowanie praktyczne podczas wywiadu diagnostycznego; Diagnosta jako instrument własnej pracy. Dodatkowa: • Suchańska, A. (2007). Rozmowa i obserwacja w diagnozie psychologicznej. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne. • Stemplewska-Żakowicz, K., Krejza, K. (red.) (2005). Wywiad psychologiczny, tom II. Warszawa PTP. (rozdziały: Opór i praca z oporem; Instrumenty konwersacyjne. Rozróżnienie klasyfikacja i badania) |
|
Uwagi: |
Zajęcia dydaktyczne odbywają się zgodnie z planem przedstawionym przez Biuro Planowania Kształcenia w aplikacji MS Teams. Link do zajęć znajduje się w odpowiedniej grupie zajęciowej. Dodatkowo część zadań dotyczących realizacji ćwiczeń i prac pisemnych jest zlecana do samodzielnego wykonania w domu a następnie konsultowana i oceniana poprzez korespondencje elektroniczną pocztą służbową lub podczas wideorozmowy. Istnieje także możliwość bezpośredniego i niezwłocznego omawiania indywidualnych kwestii i załatwiania spraw w godzinach konsultacji poprzez pocztę służbową. Nakład pracy studenta: Aktywny udział w zajęciach: 30 h Czytanie literatury: 30h Przygotowanie pracy zaliczeniowej 20h |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Rutkowska | |
Prowadzący grup: | Marta Rutkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Pełny opis: |
1. Reguły efektywnej komunikacji interpersonalnej. Typowe błędy komunikacyjne. Różne sposoby reakcji na wypowiedź drugiej osoby (parafrazowanie, ocena, wsparcie, rozumienie, badanie, interpretacja). 2. Nawiązywanie i utrzymywanie kontaktu z osobami o różnej charakterystyce psychologicznej (ćwiczenia). 3. Analiza zasad prowadzania obserwacji psychologicznej, rozmowy psychologicznej, wywiadu. Planowanie tematyki i struktury własnego wywiadu (określenie celu, tematyki, rodzaju pytań, ewentualnie. wprowadzanych pomocy). 4. Ćwiczenie umiejętności prowadzenia rozmowy (faza początkowa: nawiązanie kontaktu, kontrakt; faza główna: proces zdobywania informacji, dynamika podejmowanych tematów; faza końcowa: obniżenie napięcia, ew. informacje zwrotne, podziękowanie, rozwiązanie kontraktu). 5. Samodzielne zaplanowanie i przeprowadzenie wywiadu psychologicznego (rozmowy psychologicznej). Autoanaliza i autoobserwacja w sytuacji indywidualnego kontaktu z rozmówcą i sytuacji ekspozycji społecznej. 6. Grupowa analiza wywiadów. Przekazywanie informacji zwrotnych. |
|
Literatura: |
Szustrowa, T. (red.) (1991). Wywiad i obserwacja. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego (tekst dostępny jest też, jako aneks, w książce K. Stemplewskiej-Żakowicz „Wywiad psychologiczny”, Warszawa, Pracownia Testów Psychologicznych PTP, 2005) Suchańska, A. (2007). Rozmowa i obserwacja w diagnozie psychologicznej. WAiP |
|
Uwagi: |
Zajęcia odbywają się poprzez aplikację MS Teams |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
LAB
CZ LAB
LAB
LAB
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Irena Jelonkiewicz-Sterianos | |
Prowadzący grup: | Magdalena Gawrych, Irena Jelonkiewicz-Sterianos, Filip Rola, Łukasz Zaborek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
LAB
N LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Irena Jelonkiewicz-Sterianos | |
Prowadzący grup: | Edyta Idczak-Paceś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
LAB
LAB
WT LAB
LAB
LAB
LAB
ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Sztuka | |
Prowadzący grup: | Magdalena Bartoszak, Alicja Ciesielska-Grzyb, Krzysztof Grala, Joanna Sztuka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Zajęcia prowadzone są w formie warsztatów podstawowych umiejętności psychologicznych (tzw. umiejętności miękkich). Wiedza przekazywana będzie głównie w formie mini-wykładów, po których następuje ćwiczenie nowo poznanych umiejętności w parach, grupach lub indywidualnie. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest ćwiczenie i utrwalenie umiejętności interpersonalnych potrzebnych w pracy psychologa i nie tylko. W trakcie zajęć studenci zapoznają się z zasadami konstruktywnej komunikacji (konstruktywnym słuchaniem, informacją zwrotną, komunikacją niewerbalną), jak również ćwiczą postawę asertywną. Ważnym elementem zajęć będzie przygotowanie studentów do przeprowadzenia wywiadu. Omówione zostaną zasady dobrze przygotowanego i przeprowadzonego wywiadu, sytuacje trudne, problemy etyczne, techniki przydatne w kontakcie z rozmówcą. Zaliczenie polega na: - przygotowaniu i przeprowadzeniu wywiadu psychologicznego -więcej szczegółów będzie podane podczas zajęć. - aktywności podczas zajęć - obecności na zajęciach - zaliczeniu testu z wiedzy przekazywanej na zajęciach |
|
Literatura: |
Do wywiadu warto przeczytać: Szustrowa, T. (2013). Swobodne techniki diagnostyczne: wywiad i obserwacja. W: K. Stemplewska- Żakowicz, K. Krejtz (red.) Wywiad Psychologiczny 1.Pracownia Testów Psychologicznych, 2013, Warszawa Kobylińska, D. (2009) Wywiad psychologiczny na potrzeby wspierania rozwoju osobowości. W: K. Stemplewska- Żakowicz, K. Krejtz (red.) Wywiad Psychologiczny 3. Pracownia Testów Psychologicznych, Warszawa, str. 271-290 |
|
Uwagi: |
1) stosowane metody kształcenia: dyskusja, dialog, pogadanka, ćwiczenia praktyczne indywidualne, w parach i grupach 2) nakład pracy osoby studiującej: liczba godzin kontaktowych - 30 liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 20 liczba godzin potrzebnych do przygotowania wywiadu, transkrypcji i pracy zaliczeniowej - 35 liczba godzin przeznaczonych na przygotowanie się do testu zaliczeniowego - 5 sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 90 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
N LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Sztuka | |
Prowadzący grup: | Ewelina Grela-Bożek, Edyta Idczak-Paceś, Katarzyna Knopp, Joanna Sztuka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Zajęcia prowadzone są w formie warsztatów podstawowych umiejętności psychologicznych (tzw. umiejętności miękkich). Wiedza przekazywana będzie głównie w formie mini-wykładów, po których następuje ćwiczenie nowo poznanych umiejętności w parach, grupach lub indywidualnie. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest ćwiczenie i utrwalenie umiejętności interpersonalnych potrzebnych w pracy psychologa i nie tylko. W trakcie zajęć studenci zapoznają się z zasadami konstruktywnej komunikacji (konstruktywnym słuchaniem, informacją zwrotną, komunikacją niewerbalną), jak również ćwiczą postawę asertywną. Ważnym elementem zajęć będzie przygotowanie studentów do przeprowadzenia wywiadu. Omówione zostaną zasady dobrze przygotowanego i przeprowadzonego wywiadu, sytuacje trudne, problemy etyczne, techniki przydatne w kontakcie z rozmówcą. Zaliczenie polega na: - przygotowaniu i przeprowadzeniu wywiadu psychologicznego -więcej szczegółów będzie podane podczas zajęć. - aktywności podczas zajęć - obecności na zajęciach - zaliczeniu testu z wiedzy przekazywanej na zajęciach |
|
Literatura: |
Do wywiadu warto przeczytać: Szustrowa, T. (2013). Swobodne techniki diagnostyczne: wywiad i obserwacja. W: K. Stemplewska- Żakowicz, K. Krejtz (red.) Wywiad Psychologiczny 1.Pracownia Testów Psychologicznych, 2013, Warszawa |
|
Uwagi: |
1) stosowane metody kształcenia: dyskusja, dialog, pogadanka, ćwiczenia praktyczne indywidualne, w parach i grupach 2) nakład pracy osoby studiującej: liczba godzin kontaktowych - 15 liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 25 liczba godzin potrzebnych do przygotowania wywiadu, transkrypcji i pracy zaliczeniowej - 35 liczba godzin przeznaczonych na przygotowanie się do testu zaliczeniowego - 15 sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 90 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
LAB
LAB
WT ŚR LAB
LAB
LAB
LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Sztuka | |
Prowadzący grup: | Marta Bodecka-Zych, Krzysztof Ciepliński, Magdalena Gawrych, Agata Maj, Joanna Sztuka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Pomiar efektów kształcenia: - zadanie praktyczne (przeprowadzenie wywiadu) - test z wiedzy przekazywanej na zajęciach i literatury - obserwacja - rozmowa |
|
Pełny opis: |
Treści programowe: - umiejętności komunikacyjne (słuchanie, rozumienie, rozwiązywanie, reagowanie, wspieranie) - przygotowywanie pytań do wywiadu - przygotowanie się do przeprowadzenia wywiadu osobą sobie nieznaną. - formułowanie kontraktu i prawidłowej informacji zwrotnej - omówienie sytuacji trudnych, problemów etycznych - techniki przydatne w kontakcie z rozmówcą - ćwiczenie technik asertywnych (w zależności od zaawansowania grupy) |
|
Literatura: |
Do wywiadu warto przeczytać: Szustrowa, T. (2013). Swobodne techniki diagnostyczne: wywiad i obserwacja. W: K. Stemplewska- Żakowicz, K. Krejtz (red.) Wywiad Psychologiczny 1.Pracownia Testów Psychologicznych, 2013, Warszawa Kobylińska, D. (2009) Wywiad psychologiczny na potrzeby wspierania rozwoju osobowości. W: K. Stemplewska- Żakowicz, K. Krejtz (red.) Wywiad Psychologiczny 3. Pracownia Testów Psychologicznych, Warszawa, str. 271-290 |
|
Uwagi: |
1) stosowane metody kształcenia: dyskusja, dialog, pogadanka, ćwiczenia praktyczne indywidualne, w parach i grupach 2) nakład pracy osoby studiującej: liczba godzin kontaktowych - 30 liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 20 liczba godzin potrzebnych do przygotowania wywiadu, transkrypcji i pracy zaliczeniowej - 35 liczba godzin przeznaczonych na przygotowanie się do testu zaliczeniowego - 5 sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 90 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
N LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Sztuka | |
Prowadzący grup: | Marta Bodecka-Zych, Krzysztof Grala, Joanna Sztuka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Pomiar efektów kształcenia: - zadanie praktyczne (przeprowadzenie wywiadu) - test z wiedzy przekazywanej na zajęciach i literatury - obserwacja - rozmowa |
|
Pełny opis: |
Treści programowe: - umiejętności komunikacyjne (słuchanie, rozumienie, rozwiązywanie, reagowanie, wspieranie) - przygotowywanie pytań do wywiadu - przygotowanie się do przeprowadzenia wywiadu osobą sobie nieznaną. - formułowanie kontraktu i prawidłowej informacji zwrotnej - omówienie sytuacji trudnych, problemów etycznych - techniki przydatne w kontakcie z rozmówcą - ćwiczenie technik asertywnych (w zależności od zaawansowania grupy) |
|
Literatura: |
Do wywiadu warto przeczytać: Szustrowa, T. (2013). Swobodne techniki diagnostyczne: wywiad i obserwacja. W: K. Stemplewska- Żakowicz, K. Krejtz (red.) Wywiad Psychologiczny 1.Pracownia Testów Psychologicznych, 2013, Warszawa Kobylińska, D. (2009) Wywiad psychologiczny na potrzeby wspierania rozwoju osobowości. W: K. Stemplewska- Żakowicz, K. Krejtz (red.) Wywiad Psychologiczny 3. Pracownia Testów Psychologicznych, Warszawa, str. 271-290 |
|
Uwagi: |
1) stosowane metody kształcenia: dyskusja, dialog, pogadanka, ćwiczenia praktyczne indywidualne, w parach i grupach 2) nakład pracy osoby studiującej: liczba godzin kontaktowych - 15 liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 25 liczba godzin potrzebnych do przygotowania wywiadu, transkrypcji i pracy zaliczeniowej - 35 liczba godzin przeznaczonych na przygotowanie się do testu zaliczeniowego - 15 sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 90 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR LAB
CZ LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Lidia Zabłocka-Żytka | |
Prowadzący grup: | Paulina Bąk, Anna Czubak, Krzysztof Grala, Natalia Stawska, Joanna Sztuka, Marta Ślaska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
LAB
N LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Sztuka | |
Prowadzący grup: | Róża Koprowicz, Joanna Sztuka, Magdalena Włodarczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Pomiar efektów kształcenia: - zadanie praktyczne (przeprowadzenie wywiadu) - test z wiedzy przekazywanej na zajęciach i literatury - obserwacja - rozmowa |
|
Pełny opis: |
Treści programowe: - umiejętności komunikacyjne (słuchanie, rozumienie, rozwiązywanie, reagowanie, wspieranie) - przygotowywanie pytań do wywiadu - przygotowanie się do przeprowadzenia wywiadu osobą sobie nieznaną. - formułowanie kontraktu i prawidłowej informacji zwrotnej - omówienie sytuacji trudnych, problemów etycznych - techniki przydatne w kontakcie z rozmówcą - ćwiczenie technik asertywnych (w zależności od zaawansowania grupy) |
|
Literatura: |
Do wywiadu warto przeczytać: Szustrowa, T. (2013). Swobodne techniki diagnostyczne: wywiad i obserwacja. W: K. Stemplewska- Żakowicz, K. Krejtz (red.) Wywiad Psychologiczny 1.Pracownia Testów Psychologicznych, 2013, Warszawa Kobylińska, D. (2009) Wywiad psychologiczny na potrzeby wspierania rozwoju osobowości. W: K. Stemplewska- Żakowicz, K. Krejtz (red.) Wywiad Psychologiczny 3. Pracownia Testów Psychologicznych, Warszawa, str. 271-290 |
|
Uwagi: |
1) stosowane metody kształcenia: dyskusja, dialog, pogadanka, ćwiczenia praktyczne indywidualne, w parach i grupach 2) nakład pracy osoby studiującej: liczba godzin kontaktowych - 15 liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 25 liczba godzin potrzebnych do przygotowania wywiadu, transkrypcji i pracy zaliczeniowej - 35 liczba godzin przeznaczonych na przygotowanie się do testu zaliczeniowego - 15 sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 90 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.