Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Konwersatorium pedagogiczne w języku obcym (4)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10SD-1A-KON4 Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Konwersatorium pedagogiczne w języku obcym (4)
Jednostka: Wydział Nauk Pedagogicznych
Grupy: Obowiązkowe dla IV r. (niestacjonarne 3 stopnia)
Obowiązkowe dla IV r. (stacjonarne 3 stopnia)
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Zajęcia rozwijające kompetencje komunikacyjne oraz czytanie ze zrozumieniem i interpretację tekstów naukowych w językach obcych. W zależności od wykładowcy zajęcia mogą przybrać charakter konwersatorium, translatorium lub warsztatów językowych.

Pełny opis:

Należy zobaczyć opis w odpowiedniej grupie, gdyż każda z grup posiada odrębny indywidualnie przygotowany sylabus.

Literatura:

Dobierana indywidualnie przez prowadzących poszczególne grupy

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność, występienia, eseje, badania. Zobacz zasady w swojej grupie zajęciowej

Praktyki zawodowe:

N/D

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Kulesza, Anna Odrowąż-Coates, Renata Siemieńska-Żochowska, Joanna Smogorzewska
Prowadzący grup: Ewa Kulesza, Anna Odrowąż-Coates, Renata Siemieńska-Żochowska, Joanna Smogorzewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zajęcia rozwijające kompetencje komunikacyjne oraz czytanie ze zrozumieniem i interpretację tekstów naukowych w językach obcych. W zależności od wykładowcy zajęcia mogą przybrać charakter konwersatorium, translatorium lub warsztatów językowych.

Pełny opis:

Należy zobaczyć opis w odpowiedniej grupie, gdyż każda z grup posiada odrębny indywidualnie przygotowany sylabus.

Literatura:

Dobierana indywidualnie przez prowadzących poszczególne grupy

Uwagi:

Zobacz zasady w swojej grupie zajęciowej

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Odrowąż-Coates
Prowadzący grup: Ewa Kulesza, Anna Odrowąż-Coates, Renata Siemieńska-Żochowska, Maria Zsögön
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zajęcia rozwijające kompetencje komunikacyjne oraz czytanie ze zrozumieniem i interpretację tekstów naukowych w językach obcych. W zależności od wykładowcy zajęcia mogą przybrać charakter konwersatorium, translatorium lub warsztatów językowych.

Controversial and difficult topics in social science research. Challenges and solutions.

Class finishes with presentation on panel participation at the international seminar 'Discourses of Otherness'

zoom 28.04.2021

Pełny opis:

Controversial and difficult topics in social science research. Challenges and solutions.

# 3 Parts:

PART 1

CONTROVERSIAL & DIFFICULT TOPICS in SOUTH AMERICAN CONTEXT

Mills, Wright. The Sociological Imagination.

Zsögön, Cecilia. The Construction of the object of study in social sciences.

Zsögön, Cecilia. Girls’ exploitation in the Triple Border among Argentina, Brasil and Paraguay: between colonialism and human rights narrative.

PART 2

Arab Media and Social Change in the Middle East - we will choose from the items below

Introduction – a brief history of Arab media

Arab press, society and politics of national identity in the late Ottoman period (Egypt, Lebanon, Syria).

Ayalon, Ami. 1995. “Egypt, the Capital of Arab Journalism.” In The Press in the Arab Middle East: A History by A. Ayalon, 51-62. Oxford: Oxford University Press.

Tauber, Eliezer. 1990. “The Press and the Journalist as a Vehicle in Spreading National Ideas in Syria in the Late Ottoman Period.” Die Welt des Islams 30 (1):163-177.

Producing a common dream: Egyptian television in 1960.

: After 9/11: The Al-Jazeera phenomenon.

Broadcasting a conflict

The Palestinian/Israeli conflict in Arab media.

Allen, Lori A. 2009. “Martyr Bodies in the Media: Human Rights, Aesthetics, and the Politics of Immediation in the Palestinian Intifada.” American Ethnologist 36 (1): 161-180.

Hamdy, Naila Nabil. 2010. “Arab Media Adopt Citizen Journalism to Change Dynamics of Conflict Coverage.” Global Media Journal 1 (1):3-15.

Social media and Arab Springs.

Lim, Merlyna. 2012. “Clicks, Cabs, and Coffee Houses: Social Media and Oppositional Movements in Egypt, 2004-2011.” Journal of Communication 62:231-248.

The virtual caliphate: The media strategy of ISIS.

Modernity, globalization, democratization Global to local in Middle Eastern soap operas.

Abu-Lughod, Lila. 1995. “The Objects of Soap Opera: Egyptian Television and the Cultural Politics of Modernity.” In Worlds Apart: Modernity Through the Prism of the Local, edited by D. Miller, 191-210. London: Routledge.

Buccianti, Alexandra. 2010. “Dubbed Turkish Soap Operas Conquering the Arab World: Social Liberation or Cultural Alienation?” Accessed March 5, 2018. https://pdfs.semanticscholar.org/d9d9/859dfa78052c35c1f55330fcfe5c1b8c8f16.pdf.

Arab new media and prospects for democracy.

Fandy, Mamoun. 2000. “Information Technology, Trust, and Social Change in the Arab World.” Middle East Journal 54 (3):378-394.

Media, globalization and national identity – Kuwait.

Wheeler, Deborah. 2000. “New Media, Globalization and Kuwaiti National Identity.” Middle East Journal 54 (3):432-444.

Mass Mediation of Gender

“Heya” means “she”: production of a feminist discourse in Arab media.

Khamis, Sahar. 2010. “Islamic Feminism in New Arab Media Platforms for Self-Expression and Sites for Multiple Resistances.” Journal of Arab & Muslim Media Research 3 (3):237-255.

Sakr, Naomi. 2002. “Seen and Starting to be Heard: Women and the Arab Media in the Decade of Change.” Social Research: An International Quarterly 69 (3):821-850.

Egyptian television and remaking of an Arab woman.

Social media and their role in lifting driving ban on women in Saudi Arabia – a case study.

Human Rights in Arab Media

The emir must be protected: the limits of freedom of speech in the Arab World.

Amin, Hussein. 2002. “Freedom as a Value in Arab Media: Perceptions and Attitudes Among Journalists.” Political Communication 19 (2):125-135.

The new Arab cold war? Coverage of the war in Syria in Arab television.

PART 3

RESEARCH on DISCOURSES OF OTHERNESS AMONGST EXPATRIOTS - EXPATS

SEMINAR on DISCOURSES OF OTHERNESS ORGANIZED AND PERFORMED BY THE GROUP

Dyskusja, analiza tekstu, przygotwanie narzędzi badań, przeprowadzenie mini badań. Analiza materiałów. Prezentacja wyników badań.

Literatura:

.Mills, Wright. The Sociological Imagination.

Zsögön, Cecilia. The Construction of the object of study in social sciences.

Zsögön, Cecilia. Girls’ exploitation in the Triple Border among Argentina, Brasil and Paraguay: between colonialism and human rights narrative.

Ayalon, Ami. 1995. “Egypt, the Capital of Arab Journalism.” In The Press in the Arab Middle East: A History by A. Ayalon, 51-62. Oxford: Oxford University Press.

Tauber, Eliezer. 1990. “The Press and the Journalist as a Vehicle in Spreading National Ideas in Syria in the Late Ottoman Period.” Die Welt des Islams 30 (1):163-177.

Allen, Lori A. 2009. “Martyr Bodies in the Media: Human Rights, Aesthetics, and the Politics of Immediation in the Palestinian Intifada.” American Ethnologist 36 (1): 161-180.

Hamdy, Naila Nabil. 2010. “Arab Media Adopt Citizen Journalism to Change Dynamics of Conflict Coverage.” Global Media Journal 1 (1):3-15.

Lim, Merlyna. 2012. “Clicks, Cabs, and Coffee Houses: Social Media and Oppositional Movements in Egypt, 2004-2011.” Journal of Communication 62:231-248.

Abu-Lughod, Lila. 1995. “The Objects of Soap Opera: Egyptian Television and the Cultural Politics of Modernity.” In Worlds Apart: Modernity Through the Prism of the Local, edited by D. Miller, 191-210. London: Routledge.

Buccianti, Alexandra. 2010. “Dubbed Turkish Soap Operas Conquering the Arab World: Social Liberation or Cultural Alienation?” Accessed March 5, 2018.

https://pdfs.semanticscholar.org/d9d9/859dfa78052c35c1f55330fcfe5c1b8c8f16.pdf.

Fandy, Mamoun. 2000. “Information Technology, Trust, and Social Change in the Arab World.” Middle East Journal 54 (3):378-394.

Wheeler, Deborah. 2000. “New Media, Globalization and Kuwaiti National Identity.” Middle East Journal 54 (3):432-444.

Khamis, Sahar. 2010. “Islamic Feminism in New Arab Media Platforms for Self-Expression and Sites for Multiple Resistances.” Journal of Arab & Muslim Media Research 3 (3):237-255.

Sakr, Naomi. 2002. “Seen and Starting to be Heard: Women and the Arab Media in the Decade of Change.” Social Research: An International Quarterly 69 (3):821-850.

Amin, Hussein. 2002. “Freedom as a Value in Arab Media: Perceptions and Attitudes Among Journalists.” Political Communication 19 (2):125-135.

Uwagi:

konwerastorium III+IV DDPE - dr hab. A. Odrowąż-Coates, prof. APS

Konwersatorium

pedagogiczne w języku

obcym, ćw.,

III+IV DDPE

24.02-28.04

15.20-17.55

Na zaliczenie 28.04 Seminarium Naukowe - The discourses of otherness.

Zajęcia odbywają się na TEAMS, zajęcia prowadzą Dr Cecilia Maria Zsogon and Prof. Anna Odrowaz-Coates

LINK Do GRUPY na MS TEAMS:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a8888cb8d0ab14f4bbbec7f4cb9f64032%40thread.tacv2/conversations?groupId=49c3da51-1125-468a-ab3f-710c12528060&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2022-03-01 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Mojca Lipec Stopar, Anna Odrowąż-Coates
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.