Детская игра в педагогической оценке
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-0F-DIP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Детская игра в педагогической оценке |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Zalewska | |
Prowadzący grup: | Ewa Kulesza, Paulina Zalewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Pomiar efektów kształcenia na podstawie: - obecności i aktywności, - przygotowania scenariusza zajęć w j. rosyjskim, - przeprowadzenia gier i zabaw z grupą dzieci w j. rosyjskim. |
|
Pełny opis: |
Koncepcja zabawy, funkcje i rodzaje zabaw. Znaczenie zabawy w rozwoju dziecka. Gry i zabawy dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym - metody i strategie doboru. Przygotowanie scenariuszy zajęć skoncentrowanych na zabawie. Realizacja scenariuszy, przeprowadzenie gier i zabaw z dziećmi w języku rosyjskim. |
|
Literatura: |
1. Баряева, Л.Б., Зарин, А. (2001). Обучение ролевым играм детей с проблемами интеллектуального развития. Санкт-Петербург: Изд-во Российского государственного педагогического университета им. Герцена, Издательство СОЮЗ. 2. Эльконин, Д.Б. (1999). Психология игры. Изд. 2. Москва: Гуманитарно-издательский центр ВЛАДОС. 3. Kulesza, E. M. (2005). Rozwijanie przedmiotowo-zabawowej działalności dzieci niepełnosprawnych umysłowo w stopniu lekkim. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej. 4. Piotrowicz, R. (red.)(2018). Małe dziecko - poznanie w zabawie. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, s. 7-69. 5. Vopel, K.W. (2009). Gry i zabawy interakcyjne dla dzieci i młodzieży 1. Kielce: Wydawnictwo "Jedność". |
|
Uwagi: |
Metody (typologia Cz. Kupisiewicza): -oparte na słowie: wykład, dyskusja; -oparte na obserwacji: pokaz; -oparte na działalności praktycznej: zajęcia warsztatowe. Nakład pracy studenta ogółem – 35 godz., w tym: 10 godz. – bezpośredni kontakt z wykładowcą 5 godz. – samodzielna lektura 10 godz. – przygotowanie scenariusza zajęć 5 godz. – przygotowanie pomocy dydaktycznych/gier do przeprowadzenia zajęć 5 godz. – przeprowadzenie zajęć z dziećmi 2 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Diana Aksamit | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.