Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Детская игра в педагогической оценке

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-0F-DIP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Детская игра в педагогической оценке
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paulina Zalewska
Prowadzący grup: Ewa Kulesza, Paulina Zalewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Pomiar efektów kształcenia na podstawie:

- obecności i aktywności,

- przygotowania scenariusza zajęć w j. rosyjskim,

- przeprowadzenia gier i zabaw z grupą dzieci w j. rosyjskim.

Pełny opis:

Koncepcja zabawy, funkcje i rodzaje zabaw.

Znaczenie zabawy w rozwoju dziecka.

Gry i zabawy dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym - metody i strategie doboru.

Przygotowanie scenariuszy zajęć skoncentrowanych na zabawie.

Realizacja scenariuszy, przeprowadzenie gier i zabaw z dziećmi w języku rosyjskim.

Literatura:

1. Баряева, Л.Б., Зарин, А. (2001). Обучение ролевым играм детей с проблемами интеллектуального развития. Санкт-Петербург: Изд-во Российского государственного педагогического университета им. Герцена, Издательство СОЮЗ.

2. Эльконин, Д.Б. (1999). Психология игры. Изд. 2. Москва: Гуманитарно-издательский центр ВЛАДОС.

3. Kulesza, E. M. (2005). Rozwijanie przedmiotowo-zabawowej działalności dzieci niepełnosprawnych umysłowo w stopniu lekkim. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.

4. Piotrowicz, R. (red.)(2018). Małe dziecko - poznanie w zabawie. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, s. 7-69.

5. Vopel, K.W. (2009). Gry i zabawy interakcyjne dla dzieci i młodzieży 1. Kielce: Wydawnictwo "Jedność".

Uwagi:

Metody (typologia Cz. Kupisiewicza):

-oparte na słowie: wykład, dyskusja;

-oparte na obserwacji: pokaz;

-oparte na działalności praktycznej: zajęcia warsztatowe.

Nakład pracy studenta ogółem – 35 godz., w tym:

10 godz. – bezpośredni kontakt z wykładowcą

5 godz. – samodzielna lektura

10 godz. – przygotowanie scenariusza zajęć

5 godz. – przygotowanie pomocy dydaktycznych/gier do przeprowadzenia zajęć

5 godz. – przeprowadzenie zajęć z dziećmi

2 ECTS

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Diana Aksamit
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)