Analiza tekstu naukowego 20-3F-ATN
Wykład (WYK)
Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
Bedyńska, S. i Brzezicka, A. (2007). Statystyczny drogowskaz. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii. Warszawa: AKADEMICA i Wydawnictwo SWPS. Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M. i Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Wydanie uzupełnione. Warszawa: AKADEMICA i Wydawnictwo SWPS. Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E. B. i Zechmeister, J. S. (2002). Metody badawcze w psychologii. Gdańsk: GWP. Dodatkowa szczegółowa literatura zostanie podana na zajęcziach. |
||
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna na poziomie rozszerzonym anglojęzyczną terminologię specjalistyczną z zakresu psychologii. Ma wiedzę niezbędną do krytycznej analizy tekstu empirycznego. Umiejętności Ma umiejętności w zakresie dokonywania analizy oraz syntezy różnych poglądów, doboru metod, sposobów opracowania i prezentacji wyników badań. Posiada umiejętność merytorycznej argumentacji w oparciu o wyniki badań opisywanych w tekstach naukowych. Kompetencje społeczne Analizuje krytycznie poziom swojej wiedzy i potrafi wyrażać konstruktywną krytykę. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Analiza tekstu, analiza materiałów przesłanych pocztą elektroniczną takich jak artykuły naukowe, prezentacje multimedialne oraz wykłady online. Praca w małych grupach w zakresie analizy tekstów. Indywidualna praca studenta w zakresie przygotowywania recenzji tekstu naukowego. Ocenie podlega udział / aktywność podczas odbywających się zajęć (live lub on-line - identyfikacja studentów po nr indeksu) + zaliczenie z wynikiem pozytywnym testu (pytania zamknięte i otwarte); ocena pozytywna >65% poprawnych odpowiedzi; przeprowadzony w sytuacji odwieszenia zajęć - na terenie APS lub w sytuacji trwania zawieszenia zajęć - w dedykowanej aplikacji internetowej |
||
Zakres tematów: |
1. Jakiej wiedzy dostarczają badania - jak czytać artykuły naukowe z zakresu psychologii? 2. Problemy związane z prowadzeniem badań z dziedziny psychologii 3. Rola teorii w projektowaniu i interpretowaniu wyników badań 4. Jak krytycznie analizować tekst naukowy 5. Różne podejścia do prowadzenia badań na podstawie prezentacji wybranych artykułów naukowych |
||
Metody dydaktyczne: |
Pomiar efektów kształcenia: pozytywne zaliczenie wszystkich zadań problemowych + udział / aktywność podczas odbywających się zajęć on-line (identyfikacja studentów po nr indeksu) |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
(brak danych),
(sala nieznana)
|
Maria Weker | 8/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.