Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Trening zastępowania agresji i kształtowania umiejętności prospołecznych wg A. Goldsteina 10-FF-TZA1
Ćwiczenia (CW) Semestr letni 2019/2020

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

LITERATURA OBOWIAZKOWA

Glick B., Gibbs J.A., Trening Zastępowania Agresji

Goldstein , ART. Program zastępowania agresji

Mannix D., Kształtowanie umiejętności społecznych u dzieci z trudnościami wychowawczymi

McGinnis e., Kształtowanie umiejętności małego dziecka

Baker J., Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych. Trening komunikacji, zabaw i emocji dla dzieci z autyzmem

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Bloomquist M.L., Trening umiejętności dla dzieci z zachowaniami problemowymi

Ellis A., Jak opanować złość zanim ona opanuje ciebie

Goldstein A., Martens B.K., Trwała zmiana

Hammer H., Rozwój umiejętności społecznych

Efekty uczenia się:

Wiedza

PEP1_ W08 - Ma podstawową wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń, odnosi ją do wybranych obszarów działalności pedagogicznej

PEP1_ W17 – Posiada wiedze na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju w obszarze TZA i TUS

Umiejętności

PEP1_ Potrafi wykorzystywać podstawowa wiedzę teoretyczną z zakresu studiowanej dyscypliny oraz praktyki dla analizowania i interpretowania wybranych problemów pedagogicznych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań.

PEP1_U04 Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań oraz wzbudzania motywacji u innych

PEP1_U08 Potrafi dokonać analizy własnych działan i dokonac modyfikacji w przyszłym działaniu

Kompetencje społeczne

PEP1_K03 Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne obszarze profilaktyki zaburzeń zachowania i agresji.

PEP1_K05 Dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z działalnością wychowawczą, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki

PEP1_K07 Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne w tym o obszarze przeciwdziałania agresji i zdolnydo porozumiewania się z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie

Metody i kryteria oceniania:

Aktywny udział w zajęciach.Obserwacja uczestnicząca w trakcie TZA prowadzonego dla HARP przed 13.03.2020

Wykonanie prac domowych dotyczących wszystkich modułów TZA.

Zaliczenie na podstawie kart pracy TZA przesłanych w korespondencji mailowej do 10.06.2020

Zakres tematów:

Założenia teoretyczne TZA i TUS wg A.Goldsteina

Fundament aksjologiczny TZA i TUS

Różnice pomiedzy psychoterapią, socjoterapia i Treningiem Zastepowania Agresji

Tworzenie umowy grupowej, urealnienie oczekiwań uczestników treningu

Narzędzia pomiaru agresji indywidualnej, potrzeby szkoleniowe uczestników

Trening Zastępowania Agresji - ćwiczenia praktyczne, warsztatowe

Trening Umiejetności Społecznych – Cwiczenia praktyczne, warsztatowe

Trening Umiejetności Wychowawczych – ćwiczeniapraktyczne, warsztatowe

TZA,TUS,TWM przystosowane do pracy z małymi dziećmi

Przegląd technik i strategii behawioralnych stosowanych w praktyce pedagogicznej.

Metody dydaktyczne:

Metody warsztatowe, aktywizujące

Metody pracy na odległość:

- kontakt ze studentami odbywał się będzie drogą mailową za pośrednictwem poczty w domenie aps.edu.pl

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Grażyna Hennel 1/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0 (2024-04-29)