Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Trening zastępowania agresji i kształtowania umiejętności prospołecznych wg A. Goldsteina [10-FF-TZA1] Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Trening zastępowania agresji i kształtowania umiejętności prospołecznych wg A. Goldsteina [10-FF-TZA1]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [2019L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 1
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Grażyna Hennel
Literatura:

LITERATURA OBOWIAZKOWA

Glick B., Gibbs J.A., Trening Zastępowania Agresji

Goldstein , ART. Program zastępowania agresji

Mannix D., Kształtowanie umiejętności społecznych u dzieci z trudnościami wychowawczymi

McGinnis e., Kształtowanie umiejętności małego dziecka

Baker J., Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych. Trening komunikacji, zabaw i emocji dla dzieci z autyzmem

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Bloomquist M.L., Trening umiejętności dla dzieci z zachowaniami problemowymi

Ellis A., Jak opanować złość zanim ona opanuje ciebie

Goldstein A., Martens B.K., Trwała zmiana

Hammer H., Rozwój umiejętności społecznych

Po 20.03.2020 Na czas edukacji zdalnej poleca się korzystanie z następujących źródeł dostępnych zdalnie:

https://www.researchgate.net/publication/286448848_Rozwijanie_kompetencji_spolecznych_dzieci_przedszkolnych_Teoria-Metodyka-Efekty (Smogorzewska J., Szumski G.)

http://www.parpa.pl/download/trening1.pdf

https://epedagogika.pl/dzialania-interwencyjne/trening-zastepowania-agresji-art-prezentacja-metody-cz.-1-1877.html#

http://www.kp.kalisz.pl/bibliografia/pdf/profilaktyka_agresji_i_przemocy_w_szkole.pdf

Zakres tematów:

Założenia teoretyczne TZA i TUS wg A.Goldsteina

Fundament aksjologiczny TZA i TUS

Różnice pomiedzy psychoterapią, socjoterapia i Treningiem Zastepowania Agresji

Tworzenie umowy grupowej, urealnienie oczekiwań uczestników treningu

Narzędzia pomiaru agresji indywidualnej, potrzeby szkoleniowe uczestników

Trening Zastępowania Agresji - ćwiczenia praktyczne, warsztatowe

Trening Umiejetności Społecznych – Cwiczenia praktyczne, warsztatowe

Trening Umiejetności Wychowawczych – ćwiczeniapraktyczne, warsztatowe

TZA,TUS,TWM przystosowane do pracy z małymi dziećmi

Przegląd technik i strategii behawioralnych stosowanych w praktyce pedagogicznej.

Metody dydaktyczne:

Metody warsztatowe, aktywizujące

Metody pracy na odległość:

- kontakt ze studentami odbywał się będzie drogą mailową za pośrednictwem poczty w domenie aps.edu.pl

Metody i kryteria oceniania:

Aktywny udział w zajęciach.Obserwacja uczestnicząca w trakcie TZA prowadzonego dla HARP przed 13.03.2020

Wykonanie prac domowych dotyczących wszystkich modułów TZA.

Zaliczenie na podstawie kart pracy TZA przesłanych w korespondencji mailowej do 10.06.2020

Uwagi:

warunek/powtarzanie

NAKŁAD PRACY STUDENTA

Godziny kontaktowe ćwiczenia/warsztaty 15h

Przygotowanie się do zajęć, lektury 15h

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 15h

Inne formy 15h

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 ECTS

Kryteria zaliczenia przedmiotu nie ulegają zmianie po 20.03.2020

Realizacja niektórych zajęć w trybie zdalnym z uwagi na warunkowe zaliczenie przedmiotu w sposób asynchroniczny za pomocą poczty elektronicznej w domenie aps.edu.pl

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)