Trening zastępowania agresji i kształtowania umiejętności prospołecznych wg A. Goldsteina [10-FF-TZA1]
Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Trening zastępowania agresji i kształtowania umiejętności prospołecznych wg A. Goldsteina [10-FF-TZA1] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 1 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Grażyna Hennel |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIAZKOWA Glick B., Gibbs J.A., Trening Zastępowania Agresji Goldstein , ART. Program zastępowania agresji Mannix D., Kształtowanie umiejętności społecznych u dzieci z trudnościami wychowawczymi McGinnis e., Kształtowanie umiejętności małego dziecka Baker J., Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych. Trening komunikacji, zabaw i emocji dla dzieci z autyzmem LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Bloomquist M.L., Trening umiejętności dla dzieci z zachowaniami problemowymi Ellis A., Jak opanować złość zanim ona opanuje ciebie Goldstein A., Martens B.K., Trwała zmiana Hammer H., Rozwój umiejętności społecznych Po 20.03.2020 Na czas edukacji zdalnej poleca się korzystanie z następujących źródeł dostępnych zdalnie: https://www.researchgate.net/publication/286448848_Rozwijanie_kompetencji_spolecznych_dzieci_przedszkolnych_Teoria-Metodyka-Efekty (Smogorzewska J., Szumski G.) http://www.parpa.pl/download/trening1.pdf https://epedagogika.pl/dzialania-interwencyjne/trening-zastepowania-agresji-art-prezentacja-metody-cz.-1-1877.html# http://www.kp.kalisz.pl/bibliografia/pdf/profilaktyka_agresji_i_przemocy_w_szkole.pdf |
Zakres tematów: |
Założenia teoretyczne TZA i TUS wg A.Goldsteina Fundament aksjologiczny TZA i TUS Różnice pomiedzy psychoterapią, socjoterapia i Treningiem Zastepowania Agresji Tworzenie umowy grupowej, urealnienie oczekiwań uczestników treningu Narzędzia pomiaru agresji indywidualnej, potrzeby szkoleniowe uczestników Trening Zastępowania Agresji - ćwiczenia praktyczne, warsztatowe Trening Umiejetności Społecznych – Cwiczenia praktyczne, warsztatowe Trening Umiejetności Wychowawczych – ćwiczeniapraktyczne, warsztatowe TZA,TUS,TWM przystosowane do pracy z małymi dziećmi Przegląd technik i strategii behawioralnych stosowanych w praktyce pedagogicznej. |
Metody dydaktyczne: |
Metody warsztatowe, aktywizujące Metody pracy na odległość: - kontakt ze studentami odbywał się będzie drogą mailową za pośrednictwem poczty w domenie aps.edu.pl |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywny udział w zajęciach.Obserwacja uczestnicząca w trakcie TZA prowadzonego dla HARP przed 13.03.2020 Wykonanie prac domowych dotyczących wszystkich modułów TZA. Zaliczenie na podstawie kart pracy TZA przesłanych w korespondencji mailowej do 10.06.2020 |
Uwagi: |
warunek/powtarzanie NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe ćwiczenia/warsztaty 15h Przygotowanie się do zajęć, lektury 15h Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 15h Inne formy 15h Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 ECTS Kryteria zaliczenia przedmiotu nie ulegają zmianie po 20.03.2020 Realizacja niektórych zajęć w trybie zdalnym z uwagi na warunkowe zaliczenie przedmiotu w sposób asynchroniczny za pomocą poczty elektronicznej w domenie aps.edu.pl |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.