Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Trening zastępowania agresji i kształtowania umiejętności prospołecznych wg A. Goldsteina

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-FF-TZA1 Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Trening zastępowania agresji i kształtowania umiejętności prospołecznych wg A. Goldsteina
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin, 60 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Grażyna Hennel
Prowadzący grup: Grażyna Hennel
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Założenia teoretyczne TZA i TUS wg A.Goldsteina. Fundament aksjologiczny TZA i TUS . Różnice pomiedzy psychoterapią, socjoterapia i Treningiem Zastepowania Agresji. Przegląd technik i strategii behawioralnych stosowanych w praktyce pedagogicznej.

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest:

- aktywny udział w zajęciach.

- wykonanie prac domowych dotyczących wszystkich modułów TZA.

- znajomość metodyki TZA i TUS w pracy z dziećmi.

Pełny opis:

Założenia teoretyczne TZA i TUS wg A.Goldsteina

Fundament aksjologiczny TZA i TUS

Różnice pomiedzy psychoterapią, socjoterapia i Treningiem Zastepowania Agresji

Tworzenie umowy grupowej, urealnienie oczekiwań uczestników treningu

Narzędzia pomiaru agresji indywidualnej, potrzeby szkoleniowe uczestników

Trening Zastępowania Agresji - ćwiczenia praktyczne, warsztatowe

Trening Umiejetności Społecznych – Cwiczenia praktyczne, warsztatowe

Trening Umiejetności Wychowawczych – ćwiczeniapraktyczne, warsztatowe

TZA,TUS,TWM przystosowane do pracy z małymi dziećmi

Przegląd technik i strategii behawioralnych stosowanych w praktyce pedagogicznej.

Literatura:

LITERATURA OBOWIAZKOWA

Glick B., Gibbs J.A., Trening Zastępowania Agresji

Goldstein , ART. Program zastępowania agresji

Mannix D., Kształtowanie umiejętności społecznych u dzieci z trudnościami wychowawczymi

McGinnis e., Kształtowanie umiejętności małego dziecka

Baker J., Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych. Trening komunikacji, zabaw i emocji dla dzieci z autyzmem

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Bloomquist M.L., Trening umiejętności dla dzieci z zachowaniami problemowymi

Ellis A., Jak opanować złość zanim ona opanuje ciebie

Goldstein A., Martens B.K., Trwała zmiana

Hammer H., Rozwój umiejętności społecznych

Uwagi:

NAKŁAD PRACY STUDENTA

Godziny kontaktowe ćwiczenia/warsztaty 30h stacjonarne/15h niestacjonarne

Przygotowanie się do zajęć, lektury 10h

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10h

Inne formy 10h stacjonarne/15h niestacjonarne

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 ECTS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.