Narzędzia diagnozy psychologicznej człowieka dorosłego 20-3F-NDC1
Wykład (WYK)
Semestr letni 2019/2020
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
Bellack, A.S., Hersen, M. (2010). Diagnoza behawioralna. Rozdziały 4 i 5 (str.105-163). Corey, G. (2001). Teoria i praktyka poradnictwa i psychoterapii. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwa. (str.70 – 95), DLA CHĘTNYCH: (str.31 – 34), (str.136 – 145), (str.218 – 224), (str.293 – 299),(str.428 – 438), Filipiak, M., Paluchowski, W. J., Zalewski, B., Tarnowska, M. (2015). Diagnoza psychologiczna: kompetencje i standardy, wybrane zagadnienia: „Standardy diagnozy psychologicznej” i „Kontekst odkrycia i uzasadnienia” (str.57-104); „Rozwój kompetencji diagnostycznych u młodych psychologów- doniesienie z badań”(106-131); DLA CHĘTNYCH: Analiza przypadku-studium psychobiograficzne umysłów niepospolitych” (271-292). Fronczyk, K. (red.)(2009). Psychometria - podstawowe zagadnienia Warszawa: Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania, rozdział 2 „Przegląd wybranych testów psychologicznych” i rozdział 3 „Co to jest pomiar psychologiczny?” (str. 24-64), rozdział 5 „Jakich informacji o teście dostarcza testowanie?” (str. 111-140) Stemplewska-Żakowicz K. (2009), Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. Część II Wiedza, Podstawy teoretyczne diagnozy psychologicznej (str. 27-157). Gdańsk: GWP. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Studenci zdają egzamin na podstawie materiału omówionego na wykładach oraz udostępnionej przez prowadzącego literatury (linki w korespondencji ze skrzynki służbowej oraz w TEAMs) |
||
Zakres tematów: |
Wprowadzenie w indywidualną diagnozę człowieka dorosłego. Przegląd możliwych narzędzi diagnostycznych – Mocne i słabe strony obserwacji i wywiadu. Przegląd możliwych narzędzi diagnostycznych – Mocne i słabe strony technik kwestionariuszowych, testowych. Perspektywy teoretyczne w indywidualnej diagnozie osobowości człowieka dorosłego - wybrane paradygmaty (genetyczny; wielozmiennowy ; psychodynamiczny; interpersonalny; personologiczny; empiryczny) i charakterystyczne dla nich narzędzia diagnozy. Refleksyjne spojrzenie na narzędzia diagnozy psychologicznej (aspekty etyczne diagnozy psychologicznej). |
||
Metody dydaktyczne: |
zajęcia prowadzone w trybie "mieszanym" zdecydowana większość wykładów w trybie synchronicznym, ponadto studentom zostały udostępnione materiały m.in. lektury do egzaminu poniżej LINK do ZESPOŁU w TEAMs https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aaf4842aa38d8455cbbc39fd909da1df6%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=76ad31a0-370a-450d-82ff-9d443f292059&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każdy czwartek, 11:40 - 13:15,
sala 3080 (aula B) |
Kamila Dobrenko | 61/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek z aulami C |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.