Trening myślenia krytycznego [PE-3F-TMK]
Semestr zimowy 2024/2025
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Trening myślenia krytycznego [PE-3F-TMK] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/2025 [2024Z]
(w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 23 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Łukaszewska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Ryszard Wiśniewski, Bełkot aksjologiczny w komunikacji międzyludzkiej 2. Anna Sokołowska, Zmiana statusu wiedzy akademickiej, przemiany kultury współczesnej i zjawisko plagiatowania 3. Imre Lakatos, Nauka a pseudonauka 4. Adam Grant, Radość błądzenia 5. Adam Grant, Taniec z wrogiem. 6. Robert DiYanni, Podstawowe pojęcia myślenia krytycznego 7. Ewa Wasilewska-Kamińska, Pojęcie myślenia krytycznego 8. Carol Tavris Elliot Aronson, Odpuścić i przyznać się do błędu 9. Katarzyna Bąkowicz, Wprowadzenie do definicji i klasyfikacji zjawiska fake newsa 10. Marta Nussbaum, Nie dla zysku 11. Błażej Sajduk, Kilka uwag o zadawaniu pytań i ich roli w dydaktyce akademickiej 12. Artur Schopenhauer, Sztuka prowadzenia sporów 13. Włodzimierz Próchnicki, Rzeczywistość współczesnej humanistyki 14. Robert Di Yanni. Strategie i zastosowania myślenia krytycznego 15. Podkast - Raport o stanie świata Dariusza Rosiaka, 5 lipca 2023 - gość Jacek Dukaj. 16. Kathryn Schulz, Być w błędzie. 17. Maciej Soin, FAKTY, WARTOŚCI I „PANIKA MORALNA”. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie, cel zajęć. 2. Plagiat, open source, przypisy, wyszukiwanie informacji, zdawanie sprawy z inspiracji, szukanie literatury, wiarygodność bibliograficzna, AI i czat GPT. 3. Podstawowe zabiegi erystyczne. 4. Umiejętności aksjologiczne w sztuce dyskusji. Znajomość statusu wartości w dialogowaniu. 5. Błędy ich znaczenie dla myślenia krytycznego. Korzyści z błądzenia. 6. Zjawisko fake newsa. Zastosowanie krytycznego myślenia w dobie inflacji informacji. 7. Podsumowanie zajęć. Dyskusja. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metoda warsztatowa, dialog sokratejski, dyskusja. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywny udział w dyskusji oraz zaliczenie pisemne. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa I DZPE 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.