Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI]
Semestr zimowy 2024/2025
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 2
Przedmiot: | Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/2025 [2024Z]
(w trakcie)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 8:00 - 9:35
sala 6308 Budynek Instytutu Edukacji Artystycznej - Spiska 16 jaki jest adres? |
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Michalina Izert | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: McKay, M.,Davis, M., Fanning, P. (2018). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Sopot: GWP. Rosenberg, M. B. (2015). Porozumienie Bez Przemocy. Warszawa: Czarna owca. Literatura uzupełniająca: Mellibruda, J. (2003). Ja, ty, my. Warszawa: Instytut Psychologii Zdrowia PTP. Rojewska, J. (2000). Grupa bawi się i pracuje. Część I i II. Wrocław: Unus. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Integracja w grupie i wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa w kontaktach międzyludzkich. Komunikacja werbalna, niewerbalna, proksemika. Techniki nawiązywania i podtrzymywania komunikacji interpersonalnej. Rola aktywnego słuchania. Rola stereotypów i wzorców kulturowych w kontakcie międzyludzkim. Rozpoznawanie sytuacji konfliktowych i ich twórcze przepracowanie. Wprowadzenie do Porozumienia Bez Przemocy (PBP/NVC) wg Marshalla B. Rosenberga. Wprowadzenie do treningu asertywności. Podczas zajęć studenci mają szansę, by przyjrzeć się sobie i innym w nowej sytuacji, nawiązać kontakt i pracować nad sposobami komunikowania się. Podczas zajęć studenci indywidualnie oraz grupowo będą kształtować i wzmacniać umiejętności interpersonalne. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody pracy: Wykład wprowadzający. Dialog dydaktyczny. Dyskusja dydaktyczna. Burza mózgów. Zadania indywidualne i grupowe. Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury 10 Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta 25 Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: 1. Obecność na zajęciach. 2. Samodzielne przygotowanie pracy zaliczeniowej na temat wzmacniania umiejętności interpersonalnych. Oceny: 5 – znajomość zagadnień, swobodne poruszanie się w tematyce przedmiotu, rozszerzenie tematu o autorski wybór koncepcji działania oraz literatury, 4 – znajomość zagadnień związanych z tematem, 3 – podstawowa znajomość zagadnień |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa warsztatowa I DZEP 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.