Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI]
Semestr zimowy 2024/2025
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 15
Przedmiot: | Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/2025 [2024Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 15 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 28 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Stanek | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Adler R.B., Rosenfeld L.B, Proctor II R.F., (2014), Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania sie, Wydawnictwo Rebis, Poznań 2007. Berne E., W co grają ludzie. Psychologia stosunków międzyludzkich, Warszawa 2004. McKay M., Davis M., Fanning P., Sztuka skutecznego porozumiewania się, Gdańsk 2004. Morreale S.P, Spitzberg B.H., Barge J.K. Komunikacja między ludźmi, Warszawa 2021, PWN. Stewart J., Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, Warszawa 2003. Literatura uzupełniająca: Alberti R., Emmons M. (2012), Asertywność. Sięgnij po to, czego chcesz nie raniąc innych, GWP, Gdańsk. Baker A. Doskonała umiejętność komunikacji, Gliwice 2004. Mckay M., Davis M., Fanning, (2019), Sztuka skutecznego porozumiewania się, Sopot: GWP. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Integracja grupy i budowanie poczucia bezpieczeństwa w grupie. Zapoznanie członków grupy poprzez przedstawienie siebie, swoich zainteresowań, pasji, upodobań. 2. Psychospołeczne konteksty relacji. 3. Obraz siebie i innych. Pierwsze wrażenie. Błędy atrybucji. Ocenianie. 4. Budowanie poczucia własnej wartości. Przekonania na własny temat. 5. Samoocena. 6. Komunikacja werbalna i niewerbalna. Uważne i nieoceniające słuchanie. Typowe błędy komunikacyjne. Mocne i słabe strony własnych kompetencji komunikacyjnych. 7. Asertywność. w życiu i pracy. 8. Informacja zwrotna. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Warsztat: metody poszukujące: dyskusja, refleksja z metapoziomu; metody aktywizujące studenta (praca w grupach, zadania do wykonania); praca indywidualna) |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia jest: (1) obecność na zajęciach (85%) (2) aktywność na zajęciach (3) praca w grupie (4) poprawne wykonanie ćwiczeń i zadań podczas zajęć Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest: frekwencja oraz ocena za aktywność na zajęciach, przygotowanie i wykonanie zadań pogłębiających samoświadomość studenta na temat siebie oraz swoich kompetencji. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa warsztatowa I DMPC 3 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.