Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI]
Semestr zimowy 2024/2025
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 11
Przedmiot: | Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/2025 [2024Z]
(w trakcie)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 11 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 25 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Jarosław Janowski | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Alison, L. Alison, E. (2021). Jak dogadać się z każdym i w każdej sytuacji. Warszawa: Wydawnictwo MUZA. Berne, E. (1987). W co grają ludzie? Psychologia stosunków międzyludzkich. Warszawa: PWN. Łabuz, A.M. (2014). Jak wygrywać każdy spór. Negocjacje w życiu codziennym. Gliwice: Wydawnictwo Helion-One Press. McKay, M. Davis, M. Fanning, P. (2019). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Morreale, S.P. Spitzberg, B.H. Barge, J.K. (2015). Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza, umiejętności. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Silberman, M. Hansburg, F. (2022). Inteligencja interpersonalna. Jak utrzymać mądre relacje z innymi. Warszawa: Wydawnictwo EMKA. Zabłocka-Żytka, L. (2012). Umiejętności komunikacyjne. w: red. B. Weigl, Psychologia rozwoju i podstawy pomagania. Teoria - ćwiczenia - praktyka, 103-109. Warszawa: Wydawnictwo APS. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Zagadnienia wstępne 2. Integracja grupowa. Dzielenie się informacjami o sobie w bezpiecznych warunkach 3. Komunikacja werbalna i niewerbalna. Uważne i nieoceniające słuchanie. Typowe błędy komunikacyjne 4. Stereotypy a uprzedzenia i dyskryminacja. Rola stereotypów w komunikacji 5. Radzenie sobie ze stresem. Asertywna komunikacja. Umiejętność stawiania granic |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Krótkie prezentacje - wprowadzenia do tematu zajęć, dyskusja, burza mózgów, praca indywidualna, praca w grupach |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia jest łącznie: 1. obecność na zajęciach - dopuszczalna jedna nieobecność (większa liczna nieobecności musi zostać odpracowana) 2. aktywność na zajęciach - branie udziału w dyskusjach, burzach mózgów, ćwiczeniach indywidualnych i grupowych |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa warsztatowa I DZRE 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.