Fakultet: Tutoring rozwojowo-naukowy [PE-2FF-KIE1]
Semestr letni 2023/2024
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 1
Przedmiot: | Fakultet: Tutoring rozwojowo-naukowy [PE-2FF-KIE1] | ||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2023/2024 [2023L]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 9 | ||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 9 | ||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Wioletta Dziarnowska | ||||||||||||||||||||
Literatura: |
Cialdini, R. (2016), PRE-SWAZJA Jak w pełni wykorzystać techniki wpływu społecznego, Gdańsk: GWP Covey, S. R., (2021), 7 nawyków skutecznego działania, Poznań: Rebis Harris, J.R., (2010), Każdy inny. O naturze i niepowtarzalności człowieka, Sopot: Smak Słowa Filipowicz, G., (2019), Zarządzanie kompetencjami. Perspektywa firmowa i osobista, Warszawa: Wolters Kluwer business Sadomska, U., (2010), Postawa coacha - nieustanny rozwój własny, Coaching Review, nr 1 (1) Teorie, Badania, Praktyka, 19-39 |
||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Obszar tutoringu: - Kim jestem a kim mogę być? Narzędzia diagnozy osobistego potencjału rozwojowego; - Kim chcę być? Wyznaczanie indywidualnych celów dla rozwoju naukowego i osobistego; - Jak się zapalić do działania? Zapoznanie się z technikami automotywacji; - Jak się nie zniechęcać?Metody pracy z własnymi oporami oraz przekonaniami ograniczającymi; - Co dla mnie najlepsze? Przećwiczenie różnych typów walidacji własnych projektów rozwojowych; - Jak zadbać o mądre działanie? Budowanie indywidualnych planów rozwojowych w oparciu o strategię life-study balance; - Gdzie szukać inspiracji? Wykorzystanie z potencjału grupy w pracy nad celami osobistymi |
||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
tutoriale indywidualne i grupowe, koło życia, warsztat pracy z oporami i przekonaniami ograniczającymi, metoda Balinty, metoda autonarracyjna |
||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywny udział w proponowanych ćwiczeniach i grach, systematyczne wykonywanie zadań domowych oraz przygotowanie Indywidualnego planu rozwojowego jako rezultatu uzyskanej wiedzy, umiejętności i postaw. - dobry wraz z esej tutorski - bardzo dobry |
||||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa I DUPE - dr W. Dziarnowska 15 h - udział w laboratorium 30 h- wykonywanie zada n związanych z celami tutorialu 30 h - przygotowanie prac zaliczeniowych, praca z literaturą zwi ązan a z wybranymi celami rozwojowymi |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.