Przygotowanie projektów [PY-5S-PRK]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Przygotowanie projektów [PY-5S-PRK] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023 [2022Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
sala 4227 Budynek D jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10
sala 4227 Budynek D jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 24 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Arkadiusz Korycki | ||||||||||||
Literatura: |
1.Appelt K., Jabłoński S., Smykowski B., Wojciechowska J., Ziołkowska B. (2010), Konstruowanie i ewaluacja projektów. Poprawa jakości życia osób z ograniczeniami sprawności i ich środowisk, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar/EFS; rozdział V pt. Projektowanie i prowadzenie procesu ewaluacji projektu, str. 113-134 (wersja elektroniczna dostępna w Internecie) 2.Brzezińska A., Wojciechowska j., Ziółkowska B., Diagnoza jako podstawa budowania projektów zmiany sytuacji osób z ograniczeniami, Polityka Społeczna 2010 – numer specjalny pt.” Diagnoza potrzeb i podstawy interwencji społecznych na rzecz osób z ograniczeniami sprawności” (wersja elektroniczna dostępna w Internecie) |
||||||||||||
Zakres tematów: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Wyszukiwanie podmiotów i ofert konkursowych na cele społeczne oraz naukowe (NCN, Granty norweskie, szwajcarskie, unijne, miejskie). 2. Zasady przygotowania ofert konkursowych. 3. Badanie potrzeb grup docelowych. 4. Uzasadnienie potrzeby realizacji zadania publicznego / grantu naukowego. 5. Opracowywanie celów ogólnych oraz szczegółowych w projektach naukowych i społecznych. 6. Dobór odpowiednich odziaływań w ramach realizacji zadań i osiągania założonych celów. 7. Dobór wskaźników, które odzwierciedlają poziom realizacji zadania publicznego / grantu naukowego. 8. Przygotowanie budżetów. 9. Ewaluacja projektów naukowych i społecznych. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
praca metodą projektową, analiza danych, konwersatorium |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uzupełnianie wniosku grantowego, obecność na zajęciach |
||||||||||||
Uwagi: |
gr. ćwiczeniowa IV ZM/PY-SPS nakładu pracy godziny kontaktowe - 15 godzin przygotowanie do zajęć, zapoznanie się z literaturą obowiązkową oraz materiałami filmowymi - 30 godzin przygotowanie zadań –45 godzin łączna liczba godzin aktywności - 90 godzin Z zachowaniem zasady, że średnio 25 -30 godzinom pracy odpowiada 1 punkt ECTS |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.