Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przygotowanie projektów

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PY-5S-PRK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Przygotowanie projektów
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Obowiązkowe dla IV r. PY, stosowana psychologia społeczna, (5-l) niestacj. jednolite magisterskie
Obowiązkowe dla IV r. PY, stosowana psychologia społeczna, (5-l) stacjonarne jednolite magisterskie
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

1. Wyszukiwanie podmiotów i ofert konkursowych na cele społeczne oraz naukowe (NCN, Granty norweskie, szwajcarskie, unijne, miejskie).

2. Zasady przygotowania ofert konkursowych.

3. Badanie potrzeb grup docelowych.

4. Uzasadnienie potrzeby realizacji zadania publicznego / grantu naukowego.

5. Opracowywanie celów ogólnych oraz szczegółowych w projektach naukowych i społecznych.

6. Dobór odpowiednich odziaływań w ramach realizacji zadań i osiągania założonych celów.

7. Dobór wskaźników, które odzwierciedlają poziom realizacji zadania publicznego / grantu naukowego.

8. Przygotowanie budżetów.

9. Ewaluacja projektów naukowych i społecznych.

Literatura:

1.Appelt K., Jabłoński S., Smykowski B., Wojciechowska J., Ziołkowska B. (2010), Konstruowanie i ewaluacja projektów. Poprawa jakości życia osób z ograniczeniami sprawności i ich środowisk, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar/EFS; rozdział V pt. Projektowanie i prowadzenie procesu ewaluacji projektu, str. 113-134 (wersja elektroniczna dostępna w Internecie)

2.Brzezińska A., Wojciechowska j., Ziółkowska B., Diagnoza jako podstawa budowania projektów zmiany sytuacji osób z ograniczeniami, Polityka Społeczna 2010 – numer specjalny pt.” Diagnoza potrzeb i podstawy interwencji społecznych na rzecz osób z ograniczeniami sprawności” (wersja elektroniczna dostępna w Internecie)

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student/-ka zna zasady dotyczące standardów przygotowania wniosków o udzielenie dofinansowania na różne działania merytoryczne tak naukowe jak i społeczne.

Zna ogólne zasady dotyczące finansowania projektów społecznych i naukowych.

Student zna zasady, w tym standardy APA, dotyczące pisania opracowań naukowych i przygotowania prezentacji badań naukowych; bierze pod uwagę aspekty etyczne i zagadnienia z zakresu własności intelektualnej.

Zna definicje pracy metodą projektu i podstawowych elementów tej metody.

Umiejętności

Student/-ka potrafi wyszukać i właściwie wykorzystać istniejącą wiedzę z różnych źródeł, aby opracować merytoryczne podstawy wniosku o dofinansowanie.

Potrafi dostosować uzasadnienie merytoryczne do specyfiki wniosku i wymagań grantodawcy.

Potrafi właściwie zacytować rozdział książki, artykuł z czasopisma naukowego, źródło internetowe, pracę napisaną przez kilku autorów, przestawić statystyki z zachowaniem właściwych standardów APA (spolszczonych i amerykańskich).

Potrafi przygotować raport z badań w postaci posterów lub prezentacji multimedialnej w oparciu o standardy APA i zasady poprawnej komunikacji.

Umie przygotować projekt społeczny i uzasadnić potrzebę jego realizacji.

Potrafi zdiagnozować potrzeby grupy docelowej.

Potrafi dostosować budżet do zakładanych rezultatów, liczby odbiorców i czasu realizacji zadania publicznego.

Potrafi dostosować zakres odziaływań do wymagań danego ogłoszenia konkursowego, dostosować oddziaływania do celów realizowanego zadania publicznego/ projektu.

Potrafi współpracować w zespole, odnajduje w nim swoje miejsce i bierze na siebie współodpowiedzialność za cel zespołu; potrafi dzielić pracę w zespole, aby uzyskać jak najlepsze efekty.

Kompetencje społeczne

Student/-ka jest przekonany o ważności zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania etyki zawodowej.

Jest wrażliwy/-a na rzeczywiste potrzeby grup, na rzecz których chce działać.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dominika Zakrzewska-Olędzka
Prowadzący grup: Agnieszka Caban
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dominika Zakrzewska-Olędzka
Prowadzący grup: Arkadiusz Korycki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Arkadiusz Korycki
Prowadzący grup: Arkadiusz Korycki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Formą zaliczenia przedmiotu jest przygotowanie i zaprezentowanie projektu edukacyjnego oraz jego zaprezentowanie i omówienie na zajęciach

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

1. Wyszukiwanie podmiotów i ofert konkursowych na cele społeczne oraz naukowe (NCN, Granty norweskie, szwajcarskie, unijne, miejskie).

2. Zasady przygotowania ofert konkursowych.

3. Badanie potrzeb grup docelowych.

4. Uzasadnienie potrzeby realizacji zadania publicznego / grantu naukowego.

5. Opracowywanie celów ogólnych oraz szczegółowych w projektach naukowych i społecznych.

6. Dobór odpowiednich odziaływań w ramach realizacji zadań i osiągania założonych celów.

7. Dobór wskaźników, które odzwierciedlają poziom realizacji zadania publicznego / grantu naukowego.

8. Przygotowanie budżetów.

9. Ewaluacja projektów naukowych i społecznych.

Literatura:

1.Appelt K., Jabłoński S., Smykowski B., Wojciechowska J., Ziołkowska B. (2010), Konstruowanie i ewaluacja projektów. Poprawa jakości życia osób z ograniczeniami sprawności i ich środowisk, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar/EFS; rozdział V pt. Projektowanie i prowadzenie procesu ewaluacji projektu, str. 113-134 (wersja elektroniczna dostępna w Internecie)

2.Brzezińska A., Wojciechowska j., Ziółkowska B., Diagnoza jako podstawa budowania projektów zmiany sytuacji osób z ograniczeniami, Polityka Społeczna 2010 – numer specjalny pt.” Diagnoza potrzeb i podstawy interwencji społecznych na rzecz osób z ograniczeniami sprawności” (wersja elektroniczna dostępna w Internecie)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Arkadiusz Korycki
Prowadzący grup: Arkadiusz Korycki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Formą zaliczenia przedmiotu jest przygotowanie i zaprezentowanie projektu społecznego oraz jego zaprezentowanie i omówienie na zajęciach

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

1. Wyszukiwanie podmiotów i ofert konkursowych na cele społeczne oraz naukowe (NCN, Granty norweskie, szwajcarskie, unijne, miejskie).

2. Zasady przygotowania ofert konkursowych.

3. Badanie potrzeb grup docelowych.

4. Uzasadnienie potrzeby realizacji zadania publicznego / grantu naukowego.

5. Opracowywanie celów ogólnych oraz szczegółowych w projektach naukowych i społecznych.

6. Dobór odpowiednich odziaływań w ramach realizacji zadań i osiągania założonych celów.

7. Dobór wskaźników, które odzwierciedlają poziom realizacji zadania publicznego / grantu naukowego.

8. Przygotowanie budżetów.

9. Ewaluacja projektów naukowych i społecznych.

Literatura:

1.Appelt K., Jabłoński S., Smykowski B., Wojciechowska J., Ziołkowska B. (2010), Konstruowanie i ewaluacja projektów. Poprawa jakości życia osób z ograniczeniami sprawności i ich środowisk, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar/EFS; rozdział V pt. Projektowanie i prowadzenie procesu ewaluacji projektu, str. 113-134 (wersja elektroniczna dostępna w Internecie)

2.Brzezińska A., Wojciechowska j., Ziółkowska B., Diagnoza jako podstawa budowania projektów zmiany sytuacji osób z ograniczeniami, Polityka Społeczna 2010 – numer specjalny pt.” Diagnoza potrzeb i podstawy interwencji społecznych na rzecz osób z ograniczeniami sprawności” (wersja elektroniczna dostępna w Internecie)

Uwagi:

Nakład pracy studenta:

30 godzin - godziny kontaktowe

Nakład pracy studenta:

35 godzin - przygotowanie do zajęć

30 godzin - przegląd literatury przedmiotu

30 godzin - uczestnictwo w zadaniach

5 godzin - uczestnictwo w wizytach studyjnych

Zaliczenie zajęć odbywa się na podstawie przygotowanego projektu

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)