Przygotowanie projektów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PY-5S-PRK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Przygotowanie projektów |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Obowiązkowe dla IV r. PY, stosowana psychologia społeczna, (5-l) niestacj. jednolite magisterskie Obowiązkowe dla IV r. PY, stosowana psychologia społeczna, (5-l) stacjonarne jednolite magisterskie |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Wyszukiwanie podmiotów i ofert konkursowych na cele społeczne oraz naukowe (NCN, Granty norweskie, szwajcarskie, unijne, miejskie). 2. Zasady przygotowania ofert konkursowych. 3. Badanie potrzeb grup docelowych. 4. Uzasadnienie potrzeby realizacji zadania publicznego / grantu naukowego. 5. Opracowywanie celów ogólnych oraz szczegółowych w projektach naukowych i społecznych. 6. Dobór odpowiednich odziaływań w ramach realizacji zadań i osiągania założonych celów. 7. Dobór wskaźników, które odzwierciedlają poziom realizacji zadania publicznego / grantu naukowego. 8. Przygotowanie budżetów. 9. Ewaluacja projektów naukowych i społecznych. |
Literatura: |
1.Appelt K., Jabłoński S., Smykowski B., Wojciechowska J., Ziołkowska B. (2010), Konstruowanie i ewaluacja projektów. Poprawa jakości życia osób z ograniczeniami sprawności i ich środowisk, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar/EFS; rozdział V pt. Projektowanie i prowadzenie procesu ewaluacji projektu, str. 113-134 (wersja elektroniczna dostępna w Internecie) 2.Brzezińska A., Wojciechowska j., Ziółkowska B., Diagnoza jako podstawa budowania projektów zmiany sytuacji osób z ograniczeniami, Polityka Społeczna 2010 – numer specjalny pt.” Diagnoza potrzeb i podstawy interwencji społecznych na rzecz osób z ograniczeniami sprawności” (wersja elektroniczna dostępna w Internecie) |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student/-ka zna zasady dotyczące standardów przygotowania wniosków o udzielenie dofinansowania na różne działania merytoryczne tak naukowe jak i społeczne. Zna ogólne zasady dotyczące finansowania projektów społecznych i naukowych. Student zna zasady, w tym standardy APA, dotyczące pisania opracowań naukowych i przygotowania prezentacji badań naukowych; bierze pod uwagę aspekty etyczne i zagadnienia z zakresu własności intelektualnej. Zna definicje pracy metodą projektu i podstawowych elementów tej metody. Umiejętności Student/-ka potrafi wyszukać i właściwie wykorzystać istniejącą wiedzę z różnych źródeł, aby opracować merytoryczne podstawy wniosku o dofinansowanie. Potrafi dostosować uzasadnienie merytoryczne do specyfiki wniosku i wymagań grantodawcy. Potrafi właściwie zacytować rozdział książki, artykuł z czasopisma naukowego, źródło internetowe, pracę napisaną przez kilku autorów, przestawić statystyki z zachowaniem właściwych standardów APA (spolszczonych i amerykańskich). Potrafi przygotować raport z badań w postaci posterów lub prezentacji multimedialnej w oparciu o standardy APA i zasady poprawnej komunikacji. Umie przygotować projekt społeczny i uzasadnić potrzebę jego realizacji. Potrafi zdiagnozować potrzeby grupy docelowej. Potrafi dostosować budżet do zakładanych rezultatów, liczby odbiorców i czasu realizacji zadania publicznego. Potrafi dostosować zakres odziaływań do wymagań danego ogłoszenia konkursowego, dostosować oddziaływania do celów realizowanego zadania publicznego/ projektu. Potrafi współpracować w zespole, odnajduje w nim swoje miejsce i bierze na siebie współodpowiedzialność za cel zespołu; potrafi dzielić pracę w zespole, aby uzyskać jak najlepsze efekty. Kompetencje społeczne Student/-ka jest przekonany o ważności zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania etyki zawodowej. Jest wrażliwy/-a na rzeczywiste potrzeby grup, na rzecz których chce działać. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dominika Zakrzewska-Olędzka | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Caban | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dominika Zakrzewska-Olędzka | |
Prowadzący grup: | Arkadiusz Korycki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Arkadiusz Korycki | |
Prowadzący grup: | Arkadiusz Korycki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Formą zaliczenia przedmiotu jest przygotowanie i zaprezentowanie projektu edukacyjnego oraz jego zaprezentowanie i omówienie na zajęciach |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Wyszukiwanie podmiotów i ofert konkursowych na cele społeczne oraz naukowe (NCN, Granty norweskie, szwajcarskie, unijne, miejskie). 2. Zasady przygotowania ofert konkursowych. 3. Badanie potrzeb grup docelowych. 4. Uzasadnienie potrzeby realizacji zadania publicznego / grantu naukowego. 5. Opracowywanie celów ogólnych oraz szczegółowych w projektach naukowych i społecznych. 6. Dobór odpowiednich odziaływań w ramach realizacji zadań i osiągania założonych celów. 7. Dobór wskaźników, które odzwierciedlają poziom realizacji zadania publicznego / grantu naukowego. 8. Przygotowanie budżetów. 9. Ewaluacja projektów naukowych i społecznych. |
|
Literatura: |
1.Appelt K., Jabłoński S., Smykowski B., Wojciechowska J., Ziołkowska B. (2010), Konstruowanie i ewaluacja projektów. Poprawa jakości życia osób z ograniczeniami sprawności i ich środowisk, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar/EFS; rozdział V pt. Projektowanie i prowadzenie procesu ewaluacji projektu, str. 113-134 (wersja elektroniczna dostępna w Internecie) 2.Brzezińska A., Wojciechowska j., Ziółkowska B., Diagnoza jako podstawa budowania projektów zmiany sytuacji osób z ograniczeniami, Polityka Społeczna 2010 – numer specjalny pt.” Diagnoza potrzeb i podstawy interwencji społecznych na rzecz osób z ograniczeniami sprawności” (wersja elektroniczna dostępna w Internecie) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Arkadiusz Korycki | |
Prowadzący grup: | Arkadiusz Korycki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Formą zaliczenia przedmiotu jest przygotowanie i zaprezentowanie projektu społecznego oraz jego zaprezentowanie i omówienie na zajęciach |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Wyszukiwanie podmiotów i ofert konkursowych na cele społeczne oraz naukowe (NCN, Granty norweskie, szwajcarskie, unijne, miejskie). 2. Zasady przygotowania ofert konkursowych. 3. Badanie potrzeb grup docelowych. 4. Uzasadnienie potrzeby realizacji zadania publicznego / grantu naukowego. 5. Opracowywanie celów ogólnych oraz szczegółowych w projektach naukowych i społecznych. 6. Dobór odpowiednich odziaływań w ramach realizacji zadań i osiągania założonych celów. 7. Dobór wskaźników, które odzwierciedlają poziom realizacji zadania publicznego / grantu naukowego. 8. Przygotowanie budżetów. 9. Ewaluacja projektów naukowych i społecznych. |
|
Literatura: |
1.Appelt K., Jabłoński S., Smykowski B., Wojciechowska J., Ziołkowska B. (2010), Konstruowanie i ewaluacja projektów. Poprawa jakości życia osób z ograniczeniami sprawności i ich środowisk, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar/EFS; rozdział V pt. Projektowanie i prowadzenie procesu ewaluacji projektu, str. 113-134 (wersja elektroniczna dostępna w Internecie) 2.Brzezińska A., Wojciechowska j., Ziółkowska B., Diagnoza jako podstawa budowania projektów zmiany sytuacji osób z ograniczeniami, Polityka Społeczna 2010 – numer specjalny pt.” Diagnoza potrzeb i podstawy interwencji społecznych na rzecz osób z ograniczeniami sprawności” (wersja elektroniczna dostępna w Internecie) |
|
Uwagi: |
Nakład pracy studenta: 30 godzin - godziny kontaktowe Nakład pracy studenta: 35 godzin - przygotowanie do zajęć 30 godzin - przegląd literatury przedmiotu 30 godzin - uczestnictwo w zadaniach 5 godzin - uczestnictwo w wizytach studyjnych Zaliczenie zajęć odbywa się na podstawie przygotowanego projektu |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.