Readaptacja społeczna [PC-2S-RSP]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Readaptacja społeczna [PC-2S-RSP] | ||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023 [2022Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 3413 Budynek z aulami C jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 3413 Budynek z aulami C jaki jest adres? |
||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||
Prowadzący: | Anna Osowska-Rembecka | ||||||||
Literatura: |
• Musidłowski R. (2003) Pomoc postpenitencjarna w systemie pomocy społecznej (w:) red. Bulenda T.& Musidłowski R. System penitencjarny i postpenitencjarny w Polsce. Warszawa. • Stańdo- Kawecka B. (2000) Prawne podstawy resocjalizacji. Kraków • Szczygieł B. Grażyna (2002) Społeczna readaptacja skazanych w polskim systemie penitencjarnym. Białystok. • Machel H. (2006) Sens i bezsens resocjalizacji penitencjarnej – casus polski. Studium penitencjarno – pedagogiczne. |
||||||||
Zakres tematów: |
1. Negatywne determinanty wykonywania kary pozbawienia wolności 2. Wybrane środki oddziaływania penitencjarnego niezbędne w społecznej readaptacji skazanych • Aktywizacja zawodowa skazanych • Edukacja szkolna skazanych • Działalność kulturalno - oświatowa 3. Readaptacja społeczna skazanych w świetle standardów międzynarodowych • Kodeks karny wykonawczy • Europejskie Reguły Więzienne • Konwencja o ochronie Praw człowieka i podstawowych wolności • Reguły minimum postępowania z więźniami 4. Pomoc postpenitencjarna udzielana skazanym opuszczającym zakłady karne • Pomoc postpenitencjarna – krótki rys historyczny • Przygotowanie skazanych do opuszczenia zakładu karnego • Zasady i formy pomocy postpenitencjarnej • Organizacja pomocy postpenitencjarnej 5. Wybrane programy resocjalizacyjne realizowane w zakładach karnych • Programy rozwijania twórczości własnej skazanych • Programy z zakresu kształcenia umiejętności społecznych (Bona, Duet, 4 pory roku) • Programy przygotowujące do życia na wolności • Programy z zakresu profilaktyki: uzależnień, agresji i autoagresji, przemocy w rodzinie, redukcji stresu itp. • Programy wzmacniania więzi rodzinnych 6. Rola środowiska lokalnego w społecznej readaptacji skazanych: • Kościoły i związki wyznaniowe • Stowarzyszenia i fundacje • Organizacje państwowe i samorządowe m.in.: Sądownictwo, Urząd Pracy, Policja |
||||||||
Metody dydaktyczne: |
wykład, dyskusja, praca z tekstem, prezentacje, przygotowanie tekstu na wybrany temat |
||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia przedmiotu: obecność i aktywność na zajęciach kolokwium |
||||||||
Uwagi: |
gr. ćwiczeniowa II ZU/PC-PSAw1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.