Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Umiejętności studiowania [PY-5F-UMS] Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Umiejętności studiowania [PY-5F-UMS]
Zajęcia: Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023 [2022Zn] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 3413
Budynek z aulami C jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 3632
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Małgorzata Najderska
Literatura:

Czerniawska, E. (1999). Dynamika zachowań strategicznych w uczeniu się tekstów podręcznikowych. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.

Andrzejczak, A. (2014). Metodyka studiowania. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Medycznego (rozdziały: 2, 5, 6).

Schwartz, D. L. (2017). Jak się uczymy: 26 potwierdzonych naukowo mechanizmów. Warszawa: PWN.

Cottrell, S. (2003). Podręcznik umiejętności studiowania. Poznań: Zysk i S-ka.

Ledzińska, M. (2011). Psychologia nauczania: ujęcie poznawcze: podręcznik akademicki. Warszawa: PWN.

Czerniawska, E. (1994). Ja i moja pamięć. Warszawa: WSiP.

Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2022). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA 7. Warszawa: Liberi Libri.

Zakres tematów:

- wiedza na temat procesu uczenia się a umiejętności studiowania

- podstawowe pojęcia psychologiczne z obszaru uczenia się, emocji, motywacji i różnic indywidualnych warunkujące przebieg i efekty procesu uczenia się

- sposoby sporządzania notatek stymulujące zapamiętywanie: mapa myśli, notatka metoda Cornella

- pozyskiwanie informacji ze źródeł naukowych: praca z EBSCO, ScienceDirect, Google Scholar

- podstawy zapisu bibliograficznego zgodne z regułami APA

- cechy dobrej prezentacji

- zasady sporządzania infografiki

- uwarunkowania i sposoby radzenia sobie z prokrastynacją akademicką

- wiedza na temat możliwych ścieżek kariery psychologa

Metody dydaktyczne:

- prezentacja,

- dyskusja,

- burza mózgów,

- praca w parach,

- praca z tekstem,

- praca z bazami danych

Metody i kryteria oceniania:

- obecność na zajęciach

- aktywność podczas zajęć oraz wykonywanie zadań indywidualnych i grupowych

- terminowe wykonywanie prac domowych

Uwagi:

gr. warsztatowa I ZM/PY-1b

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-3 (2024-06-10)