Umiejętności studiowania [PY-5F-UMS]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 2
Przedmiot: | Umiejętności studiowania [PY-5F-UMS] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023 [2022Zn]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 3413 Budynek z aulami C jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 3632 Budynek z aulami C jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 10 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Małgorzata Najderska | ||||||||||||
Literatura: |
Czerniawska, E. (1999). Dynamika zachowań strategicznych w uczeniu się tekstów podręcznikowych. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego. Andrzejczak, A. (2014). Metodyka studiowania. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Medycznego (rozdziały: 2, 5, 6). Schwartz, D. L. (2017). Jak się uczymy: 26 potwierdzonych naukowo mechanizmów. Warszawa: PWN. Cottrell, S. (2003). Podręcznik umiejętności studiowania. Poznań: Zysk i S-ka. Ledzińska, M. (2011). Psychologia nauczania: ujęcie poznawcze: podręcznik akademicki. Warszawa: PWN. Czerniawska, E. (1994). Ja i moja pamięć. Warszawa: WSiP. Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2022). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA 7. Warszawa: Liberi Libri. |
||||||||||||
Zakres tematów: |
- wiedza na temat procesu uczenia się a umiejętności studiowania - podstawowe pojęcia psychologiczne z obszaru uczenia się, emocji, motywacji i różnic indywidualnych warunkujące przebieg i efekty procesu uczenia się - sposoby sporządzania notatek stymulujące zapamiętywanie: mapa myśli, notatka metoda Cornella - pozyskiwanie informacji ze źródeł naukowych: praca z EBSCO, ScienceDirect, Google Scholar - podstawy zapisu bibliograficznego zgodne z regułami APA - cechy dobrej prezentacji - zasady sporządzania infografiki - uwarunkowania i sposoby radzenia sobie z prokrastynacją akademicką - wiedza na temat możliwych ścieżek kariery psychologa |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- prezentacja, - dyskusja, - burza mózgów, - praca w parach, - praca z tekstem, - praca z bazami danych |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
- obecność na zajęciach - aktywność podczas zajęć oraz wykonywanie zadań indywidualnych i grupowych - terminowe wykonywanie prac domowych |
||||||||||||
Uwagi: |
gr. warsztatowa I ZM/PY-1b |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.