Umiejętności studiowania
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PY-5F-UMS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Umiejętności studiowania |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 1 sem. (PY) psychologia, (5-l) jednolite magisterskie Obowiązkowe dla 1 sem. (PY) psychologia, (5-l) niestacjonarne jednolite magisterskie Obowiązkowe dla I r. (PY) psychologia, (5-l) stacjonarne jednolite magisterskie |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Studiowanie psychologii a studiowanie innych dziedzin. Refleksja o podobieństwach i różnicach. 2. Autodiagnoza. Moje mocne i słabe strony w obszarze studiowania. Pomoc w opisywaniu własnych sposobów uczenia się (indywidualny styl uczenia się, styl myślenia, zapamiętywania). 3. Sposoby na optymalizację procesu uczenia się (poszukiwanie przeszkód w skutecznym uczeniu się i podejmowanie prób ich przezwyciężenia, rozważenie, co pozwala na ukształtowanie uczenia się samoregulowanego). Zasady ćwiczenia strategii uczenia się. Ocena efektywności uczenia się (dobór sposobów oceny realizacji celów uczenia się). Wskazówki dotyczące usprawniania pamięci (umiejętność stosowania skutecznych strategii zapamiętywania i przypominania). Ćwiczenia stymulujące umiejętności rozumowania. Stosowanie strategii pomagających w kierowaniu uwagą. Uczenie się z motywacją (sposoby utrzymywania motywacji, automotywatory/ autoafirmacje, znaczenie zainteresowania tym, czego się człowiek uczy i wytrwałości w działaniu). 4. Kreatywność w procesie uczenia się. Refleksyjne uczenie się. Kontrola sprawowana nad własnym umysłem (tu: intencjonalna selekcja/ wybiórczość, umiejętność koncentracji uwagi). 5. Umiejętności organizacyjne. Organizowanie przestrzeni do nauki. Panowanie nad czasem (omówienie znaczenia planowanie zajęć akademickich, sposobów radzenia sobie z odwlekaniem uczenia się). Sformułowanie własnego projektu uczenia się. 6.Współdziałanie w grupie. Reguły dzielenia się pracą. Uczenie się grupowe. Przygotowywanie się do wystąpień publicznych/ na forum. Reguły sprawnej realizacji celów wystąpienia. 7. Umiejętności związane z pracą naukową. Praca z tekstem. Czytanie ze zrozumieniem. Strategie usprawniające efektywność czytania (stosowane przed, w trakcie i po czytaniu). Reguły sporządzania notatek w trakcie wykładu i czytania podręcznika. Aktywne słuchanie wykładów. Sposoby selekcji informacji. Sposoby organizowania treści. Tworzenie akademickich prac pisemnych (esejów, raportów z badań, studiów przypadku etc.). Krytyczne myślenie analityczne. 8. Techniki redukowania negatywnych emocji, które pojawiają się w trakcie studiowania. Strategie rozwiązywania problemów w sytuacji studiowania. Przygotowanie do zdawania egzaminów/ kolokwiów bez przeżywania nadmiernego niepokoju, lęku, frustracji. Strategie egzaminacyjne. Radzenie sobie ze stresem egzaminacyjnym. Wykorzystywanie stresu. 9. Monitorowanie rozwoju umiejętności studiowania. Pogłębienie analizy własnego sposobu postępowania. 10. Cele osobiste i zawodowe. Próba odpowiedzi na otwarte pytanie, czemu służy studiowanie psychologii? |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student/-ka nazywa czynniki usprawniające i utrudniające efektywne studiowanie. Ma pogłębioną wiedzę dotyczącą optymalizacji procesu uczenia się. Umiejętności Student/-ka umie określić swoje mocne i słabe strony w obszarze studiowania, w aspekcie poznawczym, emocjonalno-motywacyjnym i społecznym. Jest w stanie zaplanować i sprawdzić efektywność realizacji planów w zakresie uczenia się. Formułuje prospektywne plany zawodowe. Kompetencje społeczne Student/-ka chętnie i otwarcie wymienia informacje co do stosowanych strategii uczenia się i zapamiętywania. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Dominiak-Kochanek | |
Prowadzący grup: | Monika Dominiak-Kochanek, Magdalena Poraj-Weder, Aleksandra Zadrożna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia: streszczenie artykułu naukowego, bibliograficzna korekta artykułu, wykonanie infografiki, przygotowanie 10-minutowej prezentacji, wyszukanie literatury cytowanej na zadany temat |
|
Pełny opis: |
1. Wiedza na temat procesu uczenia się a umiejętności studiowania 2. Podstawowe pojęcia psychologiczne z obszaru uczenia się, emocji, motywacji i różnic indywidualnych warunkujące przebieg i efekty procesu uczenia się 3. Sposoby sporządzania notatek stymulujące zapamiętywanie: mapa myśli, notatka metoda Cornella 4. Pozyskiwanie informacji ze źródeł naukowych: praca z EBSCO, ScienceDirect, Google Scholar 5. Podstawy zapisu bibliograficznego i cytowań w tekście wg. APA, wykorzystanie programu Zotero 6. Cechy dobrej prezentacji 7. Zasady sporządzania infografiki 8. Uwarunkowania i sposoby radzenia sobie z prokrastynacją akademicką |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Czerniawska, E. (1999). Dynamika zachowań strategicznych w uczeniu się tekstów podręcznikowych. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego. Andrzejczak, A.(2014). Metodyka studiowania. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Medycznego (rozdz.2, 5, 6) Schwartz, D.L. (2017). Jak się uczymy: 26 potwierdzonych naukowo mechanizmów. Warszawa: PWN. Cottrell,S. (2003). Podręcznik umiejętności studiowania. Poznań: Zysk i Ska. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Ledzieńska, M. (2011). Psychologia nauczania: ujęcie poznawcze: podręcznik akademicki.Warszawa: PWN. Czerniawska, E. (1994). Ja i moja pamięć. Warszawa: WSiP Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Warszawa: Liberi Libri. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA pokaz, dyskusja panelowa, giełda pomysłów, praca w parach, praca z tekstem NAKŁAD PRACY STUDENTA godziny kontaktowe-15 prace domowe -25 przygotowanie do zajęć -10 LICZBA ECTS- 2 Zespół nr 2 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a725ec983dc334f62b4eea4eaf1e7041b%40thread.tacv2/conversations?groupId=2113e396-a7bf-4f70-8537-e218962a02a7&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Zespół nr 1a https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ad670f630e6f74a1d851217217197ca81%40thread.tacv2/conversations?groupId=9c96067d-f814-442c-9fc7-985e53c27a70&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Zespół nr 2a https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a6330fed162d64828b20e2a587d866c24%40thread.tacv2/conversations?groupId=4e4fa3c2-8dff-4ba0-91e0-14d1f7afffdd&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Zespół nr 3a https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a5fb386b0efb241e49a34705a80043b32%40thread.tacv2/conversations?groupId=9dcb4b62-b1e3-4937-8d31-822747c80e8e&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Umiejętności studiowania gr 4- dzienne - gr warszatowa I DMPY 2B https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a2b907fa1aa254cc9920c2a06d2523a58%40thread.tacv2/conversations?groupId=e9e3dc97-e43e-491c-9399-95af7779b6c1&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Umiejętności Studiowania gr nr 6 - dzienne - grupa warszatowa I DMPY 3B https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ab4fad9da48a14618b66bee862c74d7d1%40thread.tacv2/conversations?groupId=dfa548f9-1b67-4787-9155-010dcbbc5388&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
LAB
N LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Dominiak-Kochanek | |
Prowadzący grup: | Marta Bodecka-Zych, Adrian Kabat | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Sposób oceny efektów kształcenia: Streszczenie artykułu naukowego, bibliograficzna korekta artykułu, wykonanie infografiki, przygotowanie 10-minutowej prezentacji, wyszukanie literatury cytowanej na zadany temat |
|
Pełny opis: |
Wiedza na temat procesu uczenia się a umiejętności studiowania Podstawowe pojęcia psychologiczne z obszaru ucznia się, emocji, motywacji i różnic indywidualnych warunkujące przebieg i efekty procesu uczenia się Sposoby sporządzania notatek stymulujące zapamiętywanie: mapa myśli, notatka metoda Cornella Pozyskiwanie informacji ze źródeł naukowych: praca z EBSCO, ScienceDirect, Google Scholar Podstawy zapisu bibliograficznego i cytowań w tekście wg. APA, wykorzystanie programu Zotero Cechy dobrej prezentacji Zasady sporządzania infografiki Uwarunkowania i sposoby radzenia sobie z prokrastynacją akademicką |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Czerniawska, E. (1999). Dynamika zachowań strategicznych w uczeniu się tekstów podręcznikowych. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego. Andrzejczak, A.(2014). Metodyka studiowania. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Medycznego (rozdz.2, 5, 6) Schwartz, D.L. (2017). Jak się uczymy: 26 potwierdzonych naukowo mechanizmów. Warszawa: PWN. Cottrell,S. (2003). Podręcznik umiejętności studiowania. Poznań: Zysk i Ska. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Ledzieńska, M. (2011). Psychologia nauczania: ujęcie poznawcze: podręcznik akademicki.Warszawa: PWN. Czerniawska, E. (1994). Ja i moja pamięć. Warszawa: WSiP Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Warszawa: Liberi Libri. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA pokaz, dyskusja panelowa, giełda pomysłów, praca w parach, praca z tekstem NAKŁAD PRACY STUDENTA godziny kontaktowe-15 prace domowe -25 przygotowanie do zajęć -10 LICZBA ECTS- 2 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a5d1913437be24fa39fd563ac37370cbd%40thread.tacv2/conversations?groupId=ad7e8555-d259-413c-8b38-f5ddfefe06d2&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Zespół nr 1 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a1a7e6f995e6c4764a0a1c54dd525652e%40thread.tacv2/conversations?groupId=a81b5255-5178-4903-a4a2-2c7e626a5201&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Zespół nr 2 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a306ebb2c838b45eea69e9ed05186ae10%40thread.tacv2/conversations?groupId=b832d684-8bd9-4dfe-8b48-c53f24af4a10&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Dominiak-Kochanek | |
Prowadzący grup: | Olga Apczyńska, Monika Dominiak-Kochanek, Filip Rola, Maria Weker | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia: streszczenie artykułu naukowego, bibliograficzna korekta artykułu, wykonanie infografiki, przygotowanie 10-minutowej prezentacji, wyszukanie literatury cytowanej na zadany temat |
|
Pełny opis: |
1. Wiedza na temat procesu uczenia się a umiejętności studiowania 2. Podstawowe pojęcia psychologiczne z obszaru uczenia się, emocji, motywacji i różnic indywidualnych warunkujące przebieg i efekty procesu uczenia się 3. Sposoby sporządzania notatek stymulujące zapamiętywanie: mapa myśli, notatka metoda Cornella 4. Pozyskiwanie informacji ze źródeł naukowych: praca z EBSCO, ScienceDirect, Google Scholar 5. Podstawy zapisu bibliograficznego i cytowań w tekście wg. APA, wykorzystanie programu Zotero 6. Cechy dobrej prezentacji 7. Zasady sporządzania infografiki 8. Uwarunkowania i sposoby radzenia sobie z prokrastynacją akademicką |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Czerniawska, E. (1999). Dynamika zachowań strategicznych w uczeniu się tekstów podręcznikowych. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego. Andrzejczak, A.(2014). Metodyka studiowania. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Medycznego (rozdz.2, 5, 6) Schwartz, D.L. (2017). Jak się uczymy: 26 potwierdzonych naukowo mechanizmów. Warszawa: PWN. Cottrell,S. (2003). Podręcznik umiejętności studiowania. Poznań: Zysk i Ska. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Ledzieńska, M. (2011). Psychologia nauczania: ujęcie poznawcze: podręcznik akademicki.Warszawa: PWN. Czerniawska, E. (1994). Ja i moja pamięć. Warszawa: WSiP Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Warszawa: Liberi Libri. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA pokaz, dyskusja panelowa, giełda pomysłów, praca w parach, praca z tekstem NAKŁAD PRACY STUDENTA godziny kontaktowe-15 prace domowe -25 przygotowanie do zajęć -10 LICZBA ECTS- 2 Materiały i prezentacje dla studentów będą udostępniane na platformie Teams dla grupy 2B https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a2dES2Vaf0ZpmMb04wuSF_gC5FiToyL4nEtI2PvXr-O41%40thread.tacv2/conversations?groupId=35f9b75a-ae72-4c66-be7f-6e1e5cff8359&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 dla grupy 4B https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aZUhDOctjorI9xFMJwOZ8W11P-IU7S3bhb8Dc_PHt6s81%40thread.tacv2/conversations?groupId=e38b918b-26e4-4290-9ec3-5c6be098b74c&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
LAB
LAB
N LAB
LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Dominiak-Kochanek | |
Prowadzący grup: | Alicja Ciesielska-Grzyb, Monika Dominiak-Kochanek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Sposób oceny efektów kształcenia: Streszczenie artykułu naukowego, bibliograficzna korekta artykułu, wykonanie infografiki, przygotowanie 10-minutowej prezentacji, wyszukanie literatury cytowanej na zadany temat |
|
Pełny opis: |
Wiedza na temat procesu uczenia się a umiejętności studiowania Podstawowe pojęcia psychologiczne z obszaru ucznia się, emocji, motywacji i różnic indywidualnych warunkujące przebieg i efekty procesu uczenia się Sposoby sporządzania notatek stymulujące zapamiętywanie: mapa myśli, notatka metoda Cornella Pozyskiwanie informacji ze źródeł naukowych: praca z EBSCO, ScienceDirect, Google Scholar Podstawy zapisu bibliograficznego i cytowań w tekście wg. APA, wykorzystanie programu Zotero Cechy dobrej prezentacji Zasady sporządzania infografiki Uwarunkowania i sposoby radzenia sobie z prokrastynacją akademicką |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Czerniawska, E. (1999). Dynamika zachowań strategicznych w uczeniu się tekstów podręcznikowych. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego. Andrzejczak, A.(2014). Metodyka studiowania. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Medycznego (rozdz.2, 5, 6) Schwartz, D.L. (2017). Jak się uczymy: 26 potwierdzonych naukowo mechanizmów. Warszawa: PWN. Cottrell,S. (2003). Podręcznik umiejętności studiowania. Poznań: Zysk i Ska. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Ledzieńska, M. (2011). Psychologia nauczania: ujęcie poznawcze: podręcznik akademicki.Warszawa: PWN. Czerniawska, E. (1994). Ja i moja pamięć. Warszawa: WSiP Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Warszawa: Liberi Libri. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA pokaz, dyskusja panelowa, giełda pomysłów, praca w parach, praca z tekstem NAKŁAD PRACY STUDENTA godziny kontaktowe-15 prace domowe -25 przygotowanie do zajęć -10 LICZBA ECTS- 2 Materiały dla studentów dla grupy 1 znajdują się na platformie Teams https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aaqZ618Uqiu5ggZmQ--Qm9AORUlyFPIYmCEYuNXaPuLs1%40thread.tacv2/conversations?groupId=061fb73e-3454-4182-a389-627254e3df5d&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Konopka | |
Prowadzący grup: | Karolina Konopka, Emilia Migała, Maksymilian Pawłowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia: ocena streszczenia artykułu naukowego, ocena bibliograficznej korekty artykułu, przygotowanie literatury cytowanej na wybrany temat, analiza prezentacji na wybrany temat |
|
Pełny opis: |
1. Wiedza na temat procesu uczenia się a umiejętności studiowania 2. Podstawowe pojęcia psychologiczne z obszaru uczenia się, emocji, motywacji i różnic indywidualnych warunkujące przebieg i efekty procesu uczenia się 3. Prokrastynacja akademicka- charakterystyka zjawiska i sposoby zapobiegania 4. Sposoby sporządzania notatek stymulujące zapamiętywanie: mapa myśli,, notatka metoda Cornella 5. Pozyskiwanie informacji ze źródeł naukowych: praca z EBSCO, Science Direct, Google Scholar 6. Podstawy zapisu bibliograficznego i cytowań w tekście wg. APA, metody ułatwiające zapis bibliograficzny 7. Cechy dobrej prezentacji 8. Zasady sporządzania infografiki |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Czerniawska, E. (1999). Dynamika zachowań strategicznych w uczeniu się tekstów podręcznikowych. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego. Andrzejczak, A.(2014). Metodyka studiowania. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Medycznego (rozdz.2, 5, 6) Schwartz, D.L. (2017). Jak się uczymy: 26 potwierdzonych naukowo mechanizmów. Warszawa: PWN. Cottrell,S. (2003). Podręcznik umiejętności studiowania. Poznań: Zysk i Ska. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Ledzińska, M. (2011). Psychologia nauczania: ujęcie poznawcze: podręcznik akademicki. Warszawa: PWN. Czerniawska, E. (1994). Ja i moja pamięć. Warszawa: WSiP Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Warszawa: Liberi Libri. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA prezentacja multimedialna, mini-wykład, dyskusja, giełda pomysłów, praca w parach, praca z tekstem NAKŁAD PRACY STUDENTA godziny kontaktowe-15 prace domowe -25 przygotowanie do zajęć -10 LICZBA ECTS- 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
N LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Najderska, Maksymilian Pawłowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
LAB
LAB
WT ŚR CZ LAB
LAB
PT LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Dominiak-Kochanek | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Chrzustek, Katarzyna Hałatienko, Martyna Mielnik, Anna Zarazińska-Chromińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia: ocena streszczenia artykułu naukowego, ocena bibliograficznej korekty artykułu, przygotowanie literatury cytowanej na wybrany temat, analiza prezentacji na wybrany temat |
|
Pełny opis: |
1. Wiedza na temat procesu uczenia się a umiejętności studiowania 2. Podstawowe pojęcia psychologiczne z obszaru uczenia się, emocji, motywacji i różnic indywidualnych warunkujące przebieg i efekty procesu uczenia się 3. Prokrastynacja akademicka- charakterystyka zjawiska i sposoby zapobiegania 4. Sposoby sporządzania notatek stymulujące zapamiętywanie: mapa myśli,, notatka metoda Cornella 5. Pozyskiwanie informacji ze źródeł naukowych: praca z EBSCO, Science Direct, Google Scholar 6. Podstawy zapisu bibliograficznego i cytowań w tekście wg. APA, metody ułatwiające zapis bibliograficzny 7. Cechy dobrej prezentacji 8. Zasady sporządzania infografiki |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Czerniawska, E. (1999). Dynamika zachowań strategicznych w uczeniu się tekstów podręcznikowych. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego. Andrzejczak, A.(2014). Metodyka studiowania. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Medycznego (rozdz.2, 5, 6) Schwartz, D.L. (2017). Jak się uczymy: 26 potwierdzonych naukowo mechanizmów. Warszawa: PWN. Cottrell,S. (2003). Podręcznik umiejętności studiowania. Poznań: Zysk i Ska. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Ledzińska, M. (2011). Psychologia nauczania: ujęcie poznawcze: podręcznik akademicki. Warszawa: PWN. Czerniawska, E. (1994). Ja i moja pamięć. Warszawa: WSiP Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Warszawa: Liberi Libri. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA prezentacja multimedialna, mini-wykład, dyskusja, giełda pomysłów, praca w parach, praca z tekstem NAKŁAD PRACY STUDENTA godziny kontaktowe-15 prace domowe -25 przygotowanie do zajęć -10 LICZBA ECTS- 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
N LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Dominiak-Kochanek | |
Prowadzący grup: | Martyna Mielnik, Wiktoria Sośniuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia: ocena streszczenia artykułu naukowego, ocena bibliograficznej korekty artykułu, przygotowanie literatury cytowanej na wybrany temat, analiza prezentacji na wybrany temat |
|
Pełny opis: |
1. Wiedza na temat procesu uczenia się a umiejętności studiowania 2. Podstawowe pojęcia psychologiczne z obszaru uczenia się, emocji, motywacji i różnic indywidualnych warunkujące przebieg i efekty procesu uczenia się 3. Prokrastynacja akademicka- charakterystyka zjawiska i sposoby zapobiegania 4. Sposoby sporządzania notatek stymulujące zapamiętywanie: mapa myśli,, notatka metoda Cornella 5. Pozyskiwanie informacji ze źródeł naukowych: praca z EBSCO, Science Direct, Google Scholar 6. Podstawy zapisu bibliograficznego i cytowań w tekście wg. APA, metody ułatwiające zapis bibliograficzny 7. Cechy dobrej prezentacji 8. Zasady sporządzania infografiki |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Czerniawska, E. (1999). Dynamika zachowań strategicznych w uczeniu się tekstów podręcznikowych. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego. Andrzejczak, A.(2014). Metodyka studiowania. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Medycznego (rozdz.2, 5, 6) Schwartz, D.L. (2017). Jak się uczymy: 26 potwierdzonych naukowo mechanizmów. Warszawa: PWN. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA prezentacja multimedialna, mini-wykład, dyskusja, giełda pomysłów, praca w parach, praca z tekstem NAKŁAD PRACY STUDENTA godziny kontaktowe-15 prace domowe -25 przygotowanie do zajęć -10 LICZBA ECTS- 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
WT ŚR CZ PT LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dominika Zakrzewska-Olędzka | |
Prowadzący grup: | Gabriela Grytczuk, Dominika Zakrzewska-Olędzka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
N LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Dominiak-Kochanek | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Hałatienko, Martyna Mielnik, Wiktoria Sośniuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia: ocena streszczenia artykułu naukowego, ocena bibliograficznej korekty artykułu, przygotowanie literatury cytowanej na wybrany temat, analiza prezentacji na wybrany temat |
|
Pełny opis: |
1. Wiedza na temat procesu uczenia się a umiejętności studiowania 2. Podstawowe pojęcia psychologiczne z obszaru uczenia się, emocji, motywacji i różnic indywidualnych warunkujące przebieg i efekty procesu uczenia się 3. Prokrastynacja akademicka- charakterystyka zjawiska i sposoby zapobiegania 4. Sposoby sporządzania notatek stymulujące zapamiętywanie: mapa myśli,, notatka metoda Cornella 5. Pozyskiwanie informacji ze źródeł naukowych: praca z EBSCO, Science Direct, Google Scholar 6. Podstawy zapisu bibliograficznego i cytowań w tekście wg. APA, metody ułatwiające zapis bibliograficzny 7. Cechy dobrej prezentacji 8. Zasady sporządzania infografiki |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Czerniawska, E. (1999). Dynamika zachowań strategicznych w uczeniu się tekstów podręcznikowych. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego. Andrzejczak, A.(2014). Metodyka studiowania. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Medycznego (rozdz.2, 5, 6) Schwartz, D.L. (2017). Jak się uczymy: 26 potwierdzonych naukowo mechanizmów. Warszawa: PWN. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA prezentacja multimedialna, mini-wykład, dyskusja, giełda pomysłów, praca w parach, praca z tekstem NAKŁAD PRACY STUDENTA godziny kontaktowe-15 prace domowe -25 przygotowanie do zajęć -10 LICZBA ECTS- 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.