Umiejętności studiowania [PY-5F-UMS]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 1
Przedmiot: | Umiejętności studiowania [PY-5F-UMS] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023 [2022Zn]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 3332 Budynek z aulami C jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 3429/3430 Budynek z aulami C jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Maksymilian Pawłowski | ||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Czerniawska, E. (1999). Dynamika zachowań strategicznych w uczeniu się tekstów podręcznikowych. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego. Jaworska, E. (2013). Przyczyny i konsekwencje prokrastynacji akademickiej, Oeconomica 303 (72), 63–72. Schwartz, D.L. (2017). Jak się uczymy: 26 potwierdzonych naukowo mechanizmów. Warszawa: PWN. Cottrell,S. (2003). Podręcznik umiejętności studiowania. Poznań: Zysk i Ska. Literatura uzupełniająca: Ledzieńska, M. (2011). Psychologia nauczania: ujęcie poznawcze: podręcznik akademicki.Warszawa: PWN. Czerniawska, E. (1994). Ja i moja pamięć. Warszawa: WSiP Andrzejczak, A.(2014). Metodyka studiowania. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Medycznego Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Warszawa: Liberi Libri. |
||||||||||||
Zakres tematów: |
- podstawowe pojęcia psychologiczne z obszaru uczenia się, emocji, motywacji i różnic indywidualnych warunkujące przebieg i efekty procesu uczenia się - zasady sporządzania infografiki/plakatu konferencyjnego - podstawy zapisu bibliograficznego i cytowań w tekście wg. APA - pozyskiwanie informacji ze źródeł naukowych: praca z EBSCO, Pub Med, Science Direct, Google Scholar - sposoby sporządzania notatek stymulujące zapamiętywanie: mapa myśli, notatka metodą Cornella - uwarunkowania i sposoby radzenia sobie z prokrastynacją akademicką - prezentacja, autoprezentacja oraz efektywne sposoby komunikowania się z grupą |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- wykład prowadzącego - dyskusja dydaktyczna - praca w parach/grupach - praca indywidualna - praca z programem Power Point - burza mózgów - praca z EBSCO, Pub Med, Science Direct, Google Scholar - mapa myśli, notatka Cornella |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
- obecność na zajęciach - aktywność podczas zajęć oraz wykonywanie zadań indywidualnych i grupowych - terminowe wykonywanie prac domowych |
||||||||||||
Uwagi: |
gr. warsztatowa I ZM/PY-1a Forma komunikacji ze studentami: poczta elektroniczna w domenie APS (mp59993@aps.edu.pl; indywidualne adresy mailowe uczestników zajęć). |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.