Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy pedagogiki [WS-3F-PPG] Semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 2

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Podstawy pedagogiki [WS-3F-PPG]
Zajęcia: Semestr zimowy 2022/2023 [2022Z] (w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 11:40 - 13:15
sala 3080 (aula B)
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 25
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Sylwia Jaronowska
Literatura:

ĆWICZENIA:

Temat 2.

Literatura:

J. Pyżalski, Cyfrowa pedagogika medialna, w: B. Śliwerski, Pedagogika, Warszawa 2019

K. Ziębakowska-Cecot, Szanse i zagrożenia obecności mediów w edukacji – wczoraj i dziś, [online]: http://kpp.pr.radom.pl/czytelnia/arty/Ziebakowska_Cecot.pdf

Temat 3.

Literatura:

J. Kozielecki, Psychotransgresjonizm. Nowy kierunek psychologii, Warszawa 2001, s. rozdział: O kształceniu transgresyjnym.

K. J. Szmidt, Pedagogika twórczości, Gdańsk 2007, s. 232-255

Temat 4.

Literatura:

T. Gordon, Wychowanie bez porażek, Warszawa 1991 lub Wychowanie bez porażek w praktyce, Warszawa 1994.

M. Nowak, Dialog w wychowaniu, „Pedagogia Christiana” 1/25(2010)

[online]: renata_deka,+{$userGroup},+05+PCh_1_25_2010_Nowak.pdf

Temat 5.

Literatura:

W. Swędzioł W., O poszukiwaniu przygody we współczesnym świecie, w: Transgresja jako zjawisko w kulturze. W kręgu szans i zagrożeń, A. Ciążela&S. Jaronowska (red.), Warszawa 2017.

M. Siwicki, Trawersowanie Heraklesa. Eskapistyczne wizje aktywności fizycznej a umiar pedagoga, w: Transgresja jako motyw refleksji nad wychowaniem, A. Ciążela, S. Jaronowska (red.), Warszawa 2017.

K. Szmidt, Nuda jako problem pedagogiczny, „Teraźniejszość-Człowiek-Edukacja” Nr3(63)2013

[online]: https://docplayer.pl/10221675-Nuda-jako-problem-pedagogiczny.html

Szkolne lęki, Zespół redakcyjny magazynu psychologicznego „Charaktery”, [online]:

http://nowemiasto.edu.pl/pliki/psychologa3.pdf

Zakres tematów:

TEMATYKA SPOTKAŃ W RAMACH ĆWICZEŃ:

I. Spotkanie organizacyjne. Poznanie Uczestniczek i Uczestników zajęć. Prezentacja wymagań i określenie warunków zaliczenia ćwiczeń

II. Próba konkretyzacji edukacyjnej odpowiedzi na wyzwania współczesności. Próba wyznaczenia kierunków intencjonalnych oddziaływań edukacyjnych na tle oddziaływania mediów

III. Próba konkretyzacji edukacyjnej odpowiedzi na wyzwania współczesności. Od idei do praktyki wspierania kreatywności ucznia/wychowanka

IV. Dialog jako przedmiot pedagogicznej refleksji i postulowana forma relacji wychowawczej. W perspektywie odniesień do praktyki wychowawczej na poziomie rodziny i relacji wychowawca-wychowanek.

V. Drogi aplikacji idei edukacji „poza nudą i lękiem”

VI. Prezentacja przygotowanych problematyzacji. Podsumowanie ćwiczeń i zaliczenia

Metody dydaktyczne:

Analiza materiałów źródłowych, dyskusje, praca w grupach.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena problematyzacji będącej wyrazem odautorskiego odniesienia Studenta/Studentki do wybranego zagadnienia związanego tematycznie z problematyką ćwiczeń.

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa dla I DZWS - 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.1.0-1 (2023-01-18)