Podstawy pedagogiki [WS-3F-PPG]
Semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Podstawy pedagogiki [WS-3F-PPG] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/2023 [2022Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 25 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Sylwia Jaronowska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
ĆWICZENIA: Temat 2. Literatura: J. Pyżalski, Cyfrowa pedagogika medialna, w: B. Śliwerski, Pedagogika, Warszawa 2019 K. Ziębakowska-Cecot, Szanse i zagrożenia obecności mediów w edukacji – wczoraj i dziś, [online]: http://kpp.pr.radom.pl/czytelnia/arty/Ziebakowska_Cecot.pdf Temat 3. Literatura: J. Kozielecki, Psychotransgresjonizm. Nowy kierunek psychologii, Warszawa 2001, s. rozdział: O kształceniu transgresyjnym. K. J. Szmidt, Pedagogika twórczości, Gdańsk 2007, s. 232-255 Temat 4. Literatura: T. Gordon, Wychowanie bez porażek, Warszawa 1991 lub Wychowanie bez porażek w praktyce, Warszawa 1994. M. Nowak, Dialog w wychowaniu, „Pedagogia Christiana” 1/25(2010) [online]: renata_deka,+{$userGroup},+05+PCh_1_25_2010_Nowak.pdf Temat 5. Literatura: W. Swędzioł W., O poszukiwaniu przygody we współczesnym świecie, w: Transgresja jako zjawisko w kulturze. W kręgu szans i zagrożeń, A. Ciążela&S. Jaronowska (red.), Warszawa 2017. M. Siwicki, Trawersowanie Heraklesa. Eskapistyczne wizje aktywności fizycznej a umiar pedagoga, w: Transgresja jako motyw refleksji nad wychowaniem, A. Ciążela, S. Jaronowska (red.), Warszawa 2017. K. Szmidt, Nuda jako problem pedagogiczny, „Teraźniejszość-Człowiek-Edukacja” Nr3(63)2013 [online]: https://docplayer.pl/10221675-Nuda-jako-problem-pedagogiczny.html Szkolne lęki, Zespół redakcyjny magazynu psychologicznego „Charaktery”, [online]: http://nowemiasto.edu.pl/pliki/psychologa3.pdf |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
TEMATYKA SPOTKAŃ W RAMACH ĆWICZEŃ: I. Spotkanie organizacyjne. Poznanie Uczestniczek i Uczestników zajęć. Prezentacja wymagań i określenie warunków zaliczenia ćwiczeń II. Próba konkretyzacji edukacyjnej odpowiedzi na wyzwania współczesności. Próba wyznaczenia kierunków intencjonalnych oddziaływań edukacyjnych na tle oddziaływania mediów III. Próba konkretyzacji edukacyjnej odpowiedzi na wyzwania współczesności. Od idei do praktyki wspierania kreatywności ucznia/wychowanka IV. Dialog jako przedmiot pedagogicznej refleksji i postulowana forma relacji wychowawczej. W perspektywie odniesień do praktyki wychowawczej na poziomie rodziny i relacji wychowawca-wychowanek. V. Drogi aplikacji idei edukacji „poza nudą i lękiem” VI. Prezentacja przygotowanych problematyzacji. Podsumowanie ćwiczeń i zaliczenia |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Analiza materiałów źródłowych, dyskusje, praca w grupach. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena problematyzacji będącej wyrazem odautorskiego odniesienia Studenta/Studentki do wybranego zagadnienia związanego tematycznie z problematyką ćwiczeń. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa dla I DZWS - 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.