Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI] Semestr zimowy 2022/2023
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 20

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI]
Zajęcia: Semestr zimowy 2022/2023 [2022Z] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 20 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 9:50 - 11:25
sala 2221
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Krzysztof Grala
Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Briers, S. (2011). Pokonaj depresję, stres i lęk, czyli terapia poznawczo-behawioralna w praktyce. Wyd. Edgard, seria wyd.: Samo Sedno.

2. Eiffert, G., H., McKay, M., Forsyth, J. P. (2008). O złości inaczej. Jak żyć pełnią życia i w zgodzie z własnymi uczuciami. Gdańsk: Wyd.: anWero.

3. Ellis, A., Tafrate, R., Ch. (1999). Jak opanować złość, zanim ona opanuje ciebie? Poznań: Wyd.: Media Rodzina.

4. McKay, M., Davis, M., Fanning, P. (2018). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Sopot: GWP.

5. Sikorski, W. (2014). Socjoterapia w praktyce psychopedagogicznej. Oficyna wydawnicza PWSZ Nysa, 2014.

6. Zabłocka-Żytka, L., Hintze, B., Sokołowska, E., Kluczyńska, S. (2011). Ćwiczenia z podstawowych umiejetnosci pomagania. W: B. Weigl, (red.) Psychologia rozwoju i podstawy pomagania. Teoria – ćwiczenia – praktyka (s. 91-162). Warszawa: Wyd. APS.

Literatura uzupełniająca:

1. Aronson, E., Wilson, T., Akert, R. M. (1997). Psychologia społeczna: serce i umysł. Wyd. Poznań: Zysk i S-ka.

2. Faber A., Mazlish E. (2012). Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły. Poznań: Wyd.: Media Rodzina.

3. Haidt, J. (2014). Prawy umysł. Dlaczego dobrych ludzi dzieli religia i polityka? Sopot: Wyd. Smak Słowa.

4. Lilienfeld, S. O, Lynn, S. J., Ruscio, J. Beyerstein, B. L. (2011). Pięćdziesiąt wielkich mitów psychologii popularnej. Warszawa - Stare Groszki: Wyd. Cis.

Zakres tematów:

I. Zajęcia organizacyjne: wprowadzenie w tematykę zajęć, przedstawienie sylabusa, krótkie omówienie treści kolejnych zajęć, przedstawienie literatury przedmiotu. Sformułowanie kontraktu zajęć.

II. Wzajemne poznawanie się i integracja grupy: ćwiczenia.

III. Wzajemne poznawanie się i integracja grupy: ćwiczenia cz. 2.

IV. Wzajemne poznawanie się i integracja grupy: ćwiczenia cz. 3.

V. Komunikacja interpersonalna - wprowadzenie: czym jest, jakie są jej typy, fakty i mity nt. komunikacji oraz wstępna ocena własnych umiejętności komunikacyjnych.

VI. Komunikacja interpersonalna - cz. 2 - aktywne słuchanie: czym jest i jak się go nauczyć.

VII. Komunikacja interpersonalna - cz. 3 - rozwiązywanie konfliktów i asertywna komunikacja.

VIII. Stereotypy i uprzedzenia, polaryzacja polityczna i konflikty na tle politycznym - jak powstają i jak można je redukować?

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne: mini-wykład prowadzącego, prezentacja multimedialna prowadzącego, filmiki edukacyjne, burza mózgów, dyskusja dydaktyczna, ćwiczenia ruchowe.

Formy pracy: indywidualna, grupowa.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie: zaliczenie bez oceny (zal.)

Podstawa zaliczenia: obecność i zaangażowanie w pracę na zajęciach.

Formy sprawdzania osiągnięć:

- rozmowa i dyskusja z uczestnikami zajęć,

- obserwowanie toku pracy uczestników na zajęciach,

- weryfikacja wytworów pracy uczestników.

Uwagi:

grupa warsztatowa dla I DMPY - 4A

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.1.0-4 (2023-02-27)