Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI]
Semestr zimowy 2022/2023
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 20
Przedmiot: | Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/2023 [2022Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 20 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Krzysztof Grala | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Briers, S. (2011). Pokonaj depresję, stres i lęk, czyli terapia poznawczo-behawioralna w praktyce. Wyd. Edgard, seria wyd.: Samo Sedno. 2. Eiffert, G., H., McKay, M., Forsyth, J. P. (2008). O złości inaczej. Jak żyć pełnią życia i w zgodzie z własnymi uczuciami. Gdańsk: Wyd.: anWero. 3. Ellis, A., Tafrate, R., Ch. (1999). Jak opanować złość, zanim ona opanuje ciebie? Poznań: Wyd.: Media Rodzina. 4. McKay, M., Davis, M., Fanning, P. (2018). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Sopot: GWP. 5. Sikorski, W. (2014). Socjoterapia w praktyce psychopedagogicznej. Oficyna wydawnicza PWSZ Nysa, 2014. 6. Zabłocka-Żytka, L., Hintze, B., Sokołowska, E., Kluczyńska, S. (2011). Ćwiczenia z podstawowych umiejetnosci pomagania. W: B. Weigl, (red.) Psychologia rozwoju i podstawy pomagania. Teoria – ćwiczenia – praktyka (s. 91-162). Warszawa: Wyd. APS. Literatura uzupełniająca: 1. Aronson, E., Wilson, T., Akert, R. M. (1997). Psychologia społeczna: serce i umysł. Wyd. Poznań: Zysk i S-ka. 2. Faber A., Mazlish E. (2012). Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły. Poznań: Wyd.: Media Rodzina. 3. Haidt, J. (2014). Prawy umysł. Dlaczego dobrych ludzi dzieli religia i polityka? Sopot: Wyd. Smak Słowa. 4. Lilienfeld, S. O, Lynn, S. J., Ruscio, J. Beyerstein, B. L. (2011). Pięćdziesiąt wielkich mitów psychologii popularnej. Warszawa - Stare Groszki: Wyd. Cis. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
I. Zajęcia organizacyjne: wprowadzenie w tematykę zajęć, przedstawienie sylabusa, krótkie omówienie treści kolejnych zajęć, przedstawienie literatury przedmiotu. Sformułowanie kontraktu zajęć. II. Wzajemne poznawanie się i integracja grupy: ćwiczenia. III. Wzajemne poznawanie się i integracja grupy: ćwiczenia cz. 2. IV. Wzajemne poznawanie się i integracja grupy: ćwiczenia cz. 3. V. Komunikacja interpersonalna - wprowadzenie: czym jest, jakie są jej typy, fakty i mity nt. komunikacji oraz wstępna ocena własnych umiejętności komunikacyjnych. VI. Komunikacja interpersonalna - cz. 2 - aktywne słuchanie: czym jest i jak się go nauczyć. VII. Komunikacja interpersonalna - cz. 3 - rozwiązywanie konfliktów i asertywna komunikacja. VIII. Stereotypy i uprzedzenia, polaryzacja polityczna i konflikty na tle politycznym - jak powstają i jak można je redukować? |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne: mini-wykład prowadzącego, prezentacja multimedialna prowadzącego, filmiki edukacyjne, burza mózgów, dyskusja dydaktyczna, ćwiczenia ruchowe. Formy pracy: indywidualna, grupowa. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie: zaliczenie bez oceny (zal.) Podstawa zaliczenia: obecność i zaangażowanie w pracę na zajęciach. Formy sprawdzania osiągnięć: - rozmowa i dyskusja z uczestnikami zajęć, - obserwowanie toku pracy uczestników na zajęciach, - weryfikacja wytworów pracy uczestników. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa warsztatowa dla I DMPY - 4A |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.