Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka nauczania języka obcego w przedszkolu [PW-5F-MOP] Semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 3

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka nauczania języka obcego w przedszkolu [PW-5F-MOP]
Zajęcia: Semestr zimowy 2022/2023 [2022Z] (w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 11:40 - 13:15
sala 2222
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 15
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Maja Wenderlich
Literatura:

Literatura podstawowa:

• Allwright, R.L. 1981. What do we want teaching materials for? (w:) ELT Journal 36 (1), 5-18.

• Gębal, P. 2021. Dydaktyka języków obcych. Wydawnictwo PWN.

• Grundy, P. 1995. Beginners. Oxford: Oxford University Press.

• Halliwel S., 2006. Teaching English in the Primary Classroom. Longman.

• Komorowska H., 2002. Metodyka Nauczania Języków Obcych. Fraszka Edukacyjna.

• Komorowska H., 2009. Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Warszawa, Wydawnictwa CODN.

• Pamuła M., 2004. Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym. Warszawa.

• Phillips, S. 2000. Young Learners. Oxford: Oxford University Press.

• Reilly V. and S. M. Ward, 2000. Very Young Learners. Oxford: Oxford University Press.

• Sowa-Bacia K., 2021. Nauczanie języków obcych w przedszkolu metodą narracyjną, wyd. Adam Marszałek.

• Stasiak H. 2000. Wpływ czynników emocjonalnych na dziecięcą akwizycję języka obcego. w: Kielar B. Z. i. in. (red.): Problemy komunikacji międzykulturowej. Lingwistyka, translatoryka, glottodydaktyka. Warszawa: Graf-Punkt, s. 402-42.

• Szoptowicz M., Szulc-Kurpaska M., 2012. Teaching English to Young Learners. Warszawa: wyd. PWN.

Dodatkowo dostępne on-line:

• Języki obce w szkole - seria wskazanych czasopism (konkretnych artykułów) udostępnione przez wykładowcę,

• Gładysz J. 2014. Storytelling, Wydawnictwo EPROFESS - udostępnione przez wykładowcę.

Literatura uzupełniająca:

• Harmer J., 2015. The Practice of English Language Teaching Book with DVD Pack, Pearson Education.

• Zurer-Pearson B., 2013. Jak wychować dziecko dwujęzyczne, Media rodzina.

Zakres tematów:

1. Podstawa programowa dla przedszkoli w zakresie języka obcego.

2. Metody nauczania języka obcego dzieci w przedszkolu.

3. Projektowanie zajęć, dobór i opracowanie środków dydaktycznych.

4. Strategie tworzenia warunków do nauczania-uczenia się sytuacyjnego w codziennej aktywności dzieci (uczniów) z uwzględnieniem ich indywidualnych predyspozycji.

5.Uczenie się we wspólnym działaniu, w różnych rodzajach zabaw (tematycznych, konstrukcyjnych, ruchowych, muzycznych, dydaktycznych, twórczych), w naturalnych sytuacjach i w kontekstach społecznych.

6. Gry i zabawy, teatr i drama, storytelling, piosenka i ruch w nauczaniu języka obcego dzieci.

7. Techniki multimedialne w nauczaniu języka obcego.

8. Ocenianie umiejętności językowych dzieci.

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne: eksponujące, podające, praktyczne, aktywizujące.

Metody i kryteria oceniania:

Na zaliczenie przedmiotu student:

- wykazuje się zaangażowaniem i aktywnie uczestniczy w zajęciach;

- przygotowuje w grupie projekt zajęć edukacji językowej oraz efektywnie go realizuje;

- przygotowuje w grupie krótki film, bądź podcast związany z wczesną edukacją językową dzieci (na wybrany temat).

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa dla IV DMPW - 3

Kod do zespołu w MS Teams zostanie udostępniony bezpośrednio studentom uczęszczającym na zajęcia poprzez pocztę w domenie APS.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.1.0-1 (2023-01-18)