Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka nauczania języka obcego w przedszkolu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PW-5F-MOP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka nauczania języka obcego w przedszkolu
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy: Obowiązkowe dla 7 sem. (PW) ped. przedszkolnej i wczesnoszkolnej, (5-l) niestacj. jednolite mag.
Obowiązkowe dla 7 sem. (PW) ped. przedszkolnej i wczesnoszkolnej, (5-l) stacj. jednolite mag.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

Metody nauczania języka obcego dzieci w przedszkolu (np. Total Physical Response TPRJJ. Ashera, Metoda The Silent Way C. Gattegno). Podstawa programowa dla przedszkoli w zakresie języka obcego. Projektowanie zajęć, dobór i opracowanie środków dydaktycznych. Strategie tworzenia warunków do nauczania-uczenia się sytuacyjnego w codziennej aktywności dzieci (uczniów) z uwzględnieniem ich indywidualnych predyspozycji. Uczenie się we wspólnym działaniu, w różnych rodzajach zabaw (tematycznych, konstrukcyjnych, ruchowych, muzycznych, dydaktycznych, twórczych), w naturalnych sytuacjach i w kontekstach społecznych. Gry i zabawy, teatr i drama, storytelling, piosenka i ruch w nauczaniu języka obcego dzieci. Techniki multimedialne w nauczaniu języka obcego. Ocenianie umiejętności językowych dzieci.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student/-ka zna i rozumie metody nauczania języka obcego dzieci w przedszkolu, w tym Total Physical Response (TPRJ). J. Ashera, The Silent Way C. Gattegno.

Zna i rozumie podstawę programową dla przedszkoli w zakresie języka obcego.

Zna i rozumie metody projektowania zajęć z języka obcego w przedszkolu, dobór i opracowanie środków dydaktycznych; strategie tworzenia warunków do nauczania-uczenia się sytuacyjnego w codziennej aktywności dzieci w wieku przedszkolnym z uwzględnieniem ich indywidualnych predyspozycji; uczenie się we wspólnym działaniu, w różnych rodzajach zabaw, w tym tematycznych, konstrukcyjnych, ruchowych, muzycznych, dydaktycznych, twórczych, w naturalnych sytuacjach i w kontekstach społecznych.

Zna i rozumie znaczenie gier i zabaw, teatru i dramy, storytelling, piosenki i ruchu w nauczaniu języka obcego dzieci; zna techniki multimedialne w nauczaniu języka obcego dzieci w wieku przedszkolnym.

Zna i rozumie zasady oceniania umiejętności językowych dzieci w wieku przedszkolnym.

Umiejętności

Student/-ka potrafi zaprojektować zajęcia z dziećmi w wieku przedszkolnym z wykorzystaniem nauczania sytuacyjnego.

Potrafi wykorzystać gry, zabawy, piosenkę i ruch w nauczaniu języka obcego dzieci w wieku przedszkolnym.

Potrafi efektywnie wykorzystać multimedia w nauczaniu języka obcego dzieci w wieku przedszkolnym.

Kompetencje społeczne

Student/-ka jest gotowy/gotowa do pozytywnego motywowania, aktywnego zaangażowania się w naukę języka obcego dzieci w wieku przedszkolnym.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maja Wenderlich
Prowadzący grup: Maja Wenderlich
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Na zaliczenie przedmiotu student:

- wykazuje się zaangażowaniem i aktywnie uczestniczy w zajęciach;

- przygotowuje w grupie projekt zajęć edukacji językowej oraz efektywnie go przeprowadza;

- przygotowuje w grupie krótki film, bądź podcast związany z wczesną edukacją językową dzieci (na wybrany temat).

Pełny opis:

1. Podstawa programowa dla przedszkoli w zakresie języka obcego.

2. Metody nauczania języka obcego dzieci w przedszkolu.

3. Projektowanie zajęć, dobór i opracowanie środków dydaktycznych.

4. Strategie tworzenia warunków do nauczania-uczenia się sytuacyjnego w codziennej aktywności dzieci (uczniów) z uwzględnieniem ich indywidualnych predyspozycji.

5.Uczenie się we wspólnym działaniu, w różnych rodzajach zabaw (tematycznych, konstrukcyjnych, ruchowych, muzycznych, dydaktycznych, twórczych), w naturalnych sytuacjach i w kontekstach społecznych.

6. Gry i zabawy, teatr i drama, storytelling, piosenka i ruch w nauczaniu języka obcego dzieci.

7. Techniki multimedialne w nauczaniu języka obcego.

8. Ocenianie umiejętności językowych dzieci.

Literatura:

Literatura podstawowa:

• Allwright, R.L. 1981. What do we want teaching materials for? (w:) ELT Journal 36 (1), 5-18.

• Gębal, P. 2021. Dydaktyka języków obcych. Wydawnictwo PWN.

• Grundy, P. 1995. Beginners. Oxford: Oxford University Press.

• Halliwel S., 2006. Teaching English in the Primary Classroom. Longman.

• Komorowska H., 2002. Metodyka Nauczania Języków Obcych. Fraszka Edukacyjna.

• Komorowska H., 2009. Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Warszawa, Wydawnictwa CODN.

• Pamuła M., 2004. Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym. Warszawa.

• Phillips, S. 2000. Young Learners. Oxford: Oxford University Press.

• Reilly V. and S. M. Ward, 2000. Very Young Learners. Oxford: Oxford University Press.

• Sowa-Bacia K., 2021. Nauczanie języków obcych w przedszkolu metodą narracyjną, wyd. Adam Marszałek.

• Stasiak H. 2000. Wpływ czynników emocjonalnych na dziecięcą akwizycję języka obcego. w: Kielar B. Z. i. in. (red.): Problemy komunikacji międzykulturowej. Lingwistyka, translatoryka, glottodydaktyka. Warszawa: Graf-Punkt, s. 402-42.

• Szoptowicz M., Szulc-Kurpaska M., 2012. Teaching English to Young Learners. Warszawa: wyd. PWN.

Dodatkowo dostępne on-line:

• Języki obce w szkole - seria wskazanych czasopism (konkretnych artykułów) udostępnione przez wykładowcę,

• Gładysz J. 2014. Storytelling, Wydawnictwo EPROFESS - udostępnione przez wykładowcę.

Literatura uzupełniająca:

• Harmer J., 2015. The Practice of English Language Teaching Book with DVD Pack, Pearson Education.

• Zurer-Pearson B., 2013. Jak wychować dziecko dwujęzyczne, Media rodzina

Uwagi:

Metody dydaktyczne: eksponujące, podające, praktyczne, aktywizujące.

Godziny kontaktowe: 30

Godziny przeznaczone na zapoznanie się z literaturą: 15

Tworzenie podcastu bądź filmu: 15

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maja Wenderlich
Prowadzący grup: Maja Wenderlich
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Na zaliczenie przedmiotu student:

- wykazuje się zaangażowaniem i aktywnie uczestniczy w zajęciach;

- przygotowuje w grupie projekt zajęć edukacji językowej oraz efektywnie go przeprowadza;

- przygotowuje w grupie krótki film, bądź podcast związany z wczesną edukacją językową dzieci (na wybrany temat).

Pełny opis:

1. Podstawa programowa dla przedszkoli w zakresie języka obcego.

2. Metody nauczania języka obcego dzieci w przedszkolu.

3. Projektowanie zajęć, dobór i opracowanie środków dydaktycznych.

4. Strategie tworzenia warunków do nauczania-uczenia się sytuacyjnego w codziennej aktywności dzieci (uczniów) z uwzględnieniem ich indywidualnych predyspozycji.

5.Uczenie się we wspólnym działaniu, w różnych rodzajach zabaw (tematycznych, konstrukcyjnych, ruchowych, muzycznych, dydaktycznych, twórczych), w naturalnych sytuacjach i w kontekstach społecznych.

6. Gry i zabawy, teatr i drama, storytelling, piosenka i ruch w nauczaniu języka obcego dzieci.

7. Techniki multimedialne w nauczaniu języka obcego.

8. Ocenianie umiejętności językowych dzieci.

Literatura:

Literatura podstawowa:

• Allwright, R.L. 1981. What do we want teaching materials for? (w:) ELT Journal 36 (1), 5-18.

• Gębal, P. 2021. Dydaktyka języków obcych. Wydawnictwo PWN.

• Grundy, P. 1995. Beginners. Oxford: Oxford University Press.

• Halliwel S., 2006. Teaching English in the Primary Classroom. Longman.

• Komorowska H., 2002. Metodyka Nauczania Języków Obcych. Fraszka Edukacyjna.

• Komorowska H., 2009. Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Warszawa, Wydawnictwa CODN.

• Pamuła M., 2004. Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym. Warszawa.

• Phillips, S. 2000. Young Learners. Oxford: Oxford University Press.

• Reilly V. and S. M. Ward, 2000. Very Young Learners. Oxford: Oxford University Press.

• Sowa-Bacia K., 2021. Nauczanie języków obcych w przedszkolu metodą narracyjną, wyd. Adam Marszałek.

• Stasiak H. 2000. Wpływ czynników emocjonalnych na dziecięcą akwizycję języka obcego. w: Kielar B. Z. i. in. (red.): Problemy komunikacji międzykulturowej. Lingwistyka, translatoryka, glottodydaktyka. Warszawa: Graf-Punkt, s. 402-42.

• Szoptowicz M., Szulc-Kurpaska M., 2012. Teaching English to Young Learners. Warszawa: wyd. PWN.

Dodatkowo dostępne on-line:

• Języki obce w szkole - seria wskazanych czasopism (konkretnych artykułów) udostępnione przez wykładowcę,

• Gładysz J. 2014. Storytelling, Wydawnictwo EPROFESS - udostępnione przez wykładowcę.

Literatura uzupełniająca:

• Harmer J., 2015. The Practice of English Language Teaching Book with DVD Pack, Pearson Education.

• Zurer-Pearson B., 2013. Jak wychować dziecko dwujęzyczne, Media rodzina.

Uwagi:

Metody dydaktyczne: eksponujące, podające, praktyczne, aktywizujące.

Godziny kontaktowe: 15

Godziny przeznaczone na zapoznanie się z literaturą: 15

Tworzenie podcastu bądź filmu: 15

Praca własna studenta: 15

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jan Jelinek
Prowadzący grup: Malwina Gnat
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Na zaliczenie przedmiotu student:

- wykazuje się zaangażowaniem i aktywnie uczestniczy w zajęciach;

- przygotowuje w grupie projekt zajęć edukacji językowej oraz efektywnie go przeprowadza;

- przygotowuje w grupie krótki film, bądź podcast związany z wczesną edukacją językową dzieci (na wybrany temat).

Pełny opis:

1. Podstawa programowa dla przedszkoli w zakresie języka obcego.

2. Metody nauczania języka obcego dzieci w przedszkolu.

3. Projektowanie zajęć, dobór i opracowanie środków dydaktycznych.

4. Strategie tworzenia warunków do nauczania-uczenia się sytuacyjnego w codziennej aktywności dzieci (uczniów) z uwzględnieniem ich indywidualnych predyspozycji.

5.Uczenie się we wspólnym działaniu, w różnych rodzajach zabaw (tematycznych, konstrukcyjnych, ruchowych, muzycznych, dydaktycznych, twórczych), w naturalnych sytuacjach i w kontekstach społecznych.

6. Gry i zabawy, teatr i drama, storytelling, piosenka i ruch w nauczaniu języka obcego dzieci.

7. Techniki multimedialne w nauczaniu języka obcego.

8. Ocenianie umiejętności językowych dzieci.

Literatura:

Literatura podstawowa:

• Allwright, R.L. 1981. What do we want teaching materials for? (w:) ELT Journal 36 (1), 5-18.

• Gębal, P. 2021. Dydaktyka języków obcych. Wydawnictwo PWN.

• Grundy, P. 1995. Beginners. Oxford: Oxford University Press.

• Halliwel S., 2006. Teaching English in the Primary Classroom. Longman.

• Komorowska H., 2002. Metodyka Nauczania Języków Obcych. Fraszka Edukacyjna.

• Komorowska H., 2009. Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Warszawa, Wydawnictwa CODN.

• Pamuła M., 2004. Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym. Warszawa.

• Phillips, S. 2000. Young Learners. Oxford: Oxford University Press.

• Reilly V. and S. M. Ward, 2000. Very Young Learners. Oxford: Oxford University Press.

• Sowa-Bacia K., 2021. Nauczanie języków obcych w przedszkolu metodą narracyjną, wyd. Adam Marszałek.

• Stasiak H. 2000. Wpływ czynników emocjonalnych na dziecięcą akwizycję języka obcego. w: Kielar B. Z. i. in. (red.): Problemy komunikacji międzykulturowej. Lingwistyka, translatoryka, glottodydaktyka. Warszawa: Graf-Punkt, s. 402-42.

• Szoptowicz M., Szulc-Kurpaska M., 2012. Teaching English to Young Learners. Warszawa: wyd. PWN.

Dodatkowo dostępne on-line:

• Języki obce w szkole - seria wskazanych czasopism (konkretnych artykułów) udostępnione przez wykładowcę,

• Gładysz J. 2014. Storytelling, Wydawnictwo EPROFESS - udostępnione przez wykładowcę.

Literatura uzupełniająca:

• Harmer J., 2015. The Practice of English Language Teaching Book with DVD Pack, Pearson Education.

• Zurer-Pearson B., 2013. Jak wychować dziecko dwujęzyczne, Media rodzina.

Uwagi:

Metody dydaktyczne: eksponujące, podające, praktyczne, aktywizujące.

Godziny kontaktowe: 15

Godziny przeznaczone na zapoznanie się z literaturą: 15

Tworzenie podcastu bądź filmu: 15

Praca własna studenta: 15

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Adamina Korwin-Szymanowska
Prowadzący grup: Sylwia Krajza
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Na zaliczenie przedmiotu student:

- wykazuje się zaangażowaniem i aktywnie uczestniczy w zajęciach;

- przygotowuje w grupie projekt zajęć edukacji językowej oraz efektywnie go przeprowadza;

- przygotowuje w grupie krótki film, bądź podcast związany z wczesną edukacją językową dzieci (na wybrany temat).

Pełny opis:

Metody nauczania języka obcego dzieci w przedszkolu (np. Total Physical Response TPRJJ. Ashera, Metoda The Silent Way C. Gattegno). Podstawa programowa dla przedszkoli w zakresie języka obcego. Projektowanie zajęć, dobór i opracowanie środków dydaktycznych. Strategie tworzenia warunków do nauczania-uczenia się sytuacyjnego w codziennej aktywności dzieci (uczniów) z uwzględnieniem ich indywidualnych predyspozycji. Uczenie się we wspólnym działaniu, w różnych rodzajach zabaw (tematycznych, konstrukcyjnych, ruchowych, muzycznych, dydaktycznych, twórczych), w naturalnych sytuacjach i w kontekstach społecznych. Gry i zabawy, teatr i drama, storytelling, piosenka i ruch w nauczaniu języka obcego dzieci. Techniki multimedialne w nauczaniu języka obcego. Ocenianie umiejętności językowych dzieci.

Literatura:

Literatura podstawowa:

• Allwright, R.L. 1981. What do we want teaching materials for? (w:) ELT Journal 36 (1), 5-18.

• Gębal, P. 2021. Dydaktyka języków obcych. Wydawnictwo PWN.

• Grundy, P. 1995. Beginners. Oxford: Oxford University Press.

• Halliwel S., 2006. Teaching English in the Primary Classroom. Longman.

• Komorowska H., 2002. Metodyka Nauczania Języków Obcych. Fraszka Edukacyjna.

• Komorowska H., 2009. Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Warszawa, Wydawnictwa CODN.

• Pamuła M., 2004. Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym. Warszawa.

• Phillips, S. 2000. Young Learners. Oxford: Oxford University Press.

• Reilly V. and S. M. Ward, 2000. Very Young Learners. Oxford: Oxford University Press.

• Sowa-Bacia K., 2021. Nauczanie języków obcych w przedszkolu metodą narracyjną, wyd. Adam Marszałek.

• Stasiak H. 2000. Wpływ czynników emocjonalnych na dziecięcą akwizycję języka obcego. w: Kielar B. Z. i. in. (red.): Problemy komunikacji międzykulturowej. Lingwistyka, translatoryka, glottodydaktyka. Warszawa: Graf-Punkt, s. 402-42.

• Szoptowicz M., Szulc-Kurpaska M., 2012. Teaching English to Young Learners. Warszawa: wyd. PWN.

Dodatkowo dostępne on-line:

• Języki obce w szkole - seria wskazanych czasopism (konkretnych artykułów) udostępnione przez wykładowcę,

• Gładysz J. 2014. Storytelling, Wydawnictwo EPROFESS - udostępnione przez wykładowcę.

Literatura uzupełniająca:

• Harmer J., 2015. The Practice of English Language Teaching Book with DVD Pack, Pearson Education.

• Zurer-Pearson B., 2013. Jak wychować dziecko dwujęzyczne, Media rodzina.

Uwagi:

Wytyczne podane na pierwszych zajęciach.

Metody dydaktyczne: eksponujące, podające, praktyczne, aktywizujące.

Godziny kontaktowe: 15

Godziny przeznaczone na zapoznanie się z literaturą: 15

Tworzenie podcastu bądź filmu: 15

Praca własna studenta: 15

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Adamina Korwin-Szymanowska
Prowadzący grup: Malwina Gnat, Sylwia Krajza
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Adamina Korwin-Szymanowska
Prowadzący grup: Sylwia Krajza
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Na zaliczenie przedmiotu student:

- wykazuje się zaangażowaniem i aktywnie uczestniczy w zajęciach;

- przygotowuje w grupie projekt zajęć edukacji językowej oraz efektywnie go przeprowadza;

- przygotowuje w grupie krótki film, bądź podcast związany z wczesną edukacją językową dzieci (na wybrany temat).

Pełny opis:

Metody nauczania języka obcego dzieci w przedszkolu (np. Total Physical Response TPRJJ. Ashera, Metoda The Silent Way C. Gattegno). Podstawa programowa dla przedszkoli w zakresie języka obcego. Projektowanie zajęć, dobór i opracowanie środków dydaktycznych. Strategie tworzenia warunków do nauczania-uczenia się sytuacyjnego w codziennej aktywności dzieci (uczniów) z uwzględnieniem ich indywidualnych predyspozycji. Uczenie się we wspólnym działaniu, w różnych rodzajach zabaw (tematycznych, konstrukcyjnych, ruchowych, muzycznych, dydaktycznych, twórczych), w naturalnych sytuacjach i w kontekstach społecznych. Gry i zabawy, teatr i drama, storytelling, piosenka i ruch w nauczaniu języka obcego dzieci. Techniki multimedialne w nauczaniu języka obcego. Ocenianie umiejętności językowych dzieci.

Literatura:

Literatura podstawowa:

• Allwright, R.L. 1981. What do we want teaching materials for? (w:) ELT Journal 36 (1), 5-18.

• Gębal, P. 2021. Dydaktyka języków obcych. Wydawnictwo PWN.

• Grundy, P. 1995. Beginners. Oxford: Oxford University Press.

• Halliwel S., 2006. Teaching English in the Primary Classroom. Longman.

• Komorowska H., 2002. Metodyka Nauczania Języków Obcych. Fraszka Edukacyjna.

• Komorowska H., 2009. Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Warszawa, Wydawnictwa CODN.

• Pamuła M., 2004. Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym. Warszawa.

• Phillips, S. 2000. Young Learners. Oxford: Oxford University Press.

• Reilly V. and S. M. Ward, 2000. Very Young Learners. Oxford: Oxford University Press.

• Sowa-Bacia K., 2021. Nauczanie języków obcych w przedszkolu metodą narracyjną, wyd. Adam Marszałek.

• Stasiak H. 2000. Wpływ czynników emocjonalnych na dziecięcą akwizycję języka obcego. w: Kielar B. Z. i. in. (red.): Problemy komunikacji międzykulturowej. Lingwistyka, translatoryka, glottodydaktyka. Warszawa: Graf-Punkt, s. 402-42.

• Szoptowicz M., Szulc-Kurpaska M., 2012. Teaching English to Young Learners. Warszawa: wyd. PWN.

Dodatkowo dostępne on-line:

• Języki obce w szkole - seria wskazanych czasopism (konkretnych artykułów) udostępnione przez wykładowcę,

• Gładysz J. 2014. Storytelling, Wydawnictwo EPROFESS - udostępnione przez wykładowcę.

Literatura uzupełniająca:

• Harmer J., 2015. The Practice of English Language Teaching Book with DVD Pack, Pearson Education.

• Zurer-Pearson B., 2013. Jak wychować dziecko dwujęzyczne, Media rodzina.

Uwagi:

Wytyczne podane na pierwszych zajęciach.

Metody dydaktyczne: eksponujące, podające, praktyczne, aktywizujące.

Godziny kontaktowe: 15

Godziny przeznaczone na zapoznanie się z literaturą: 15

Tworzenie podcastu bądź filmu: 15

Praca własna studenta: 15

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)