Psychologia rozwoju [PC-5F-PYR1]
Semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 11
Przedmiot: | Psychologia rozwoju [PC-5F-PYR1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2021/2022 [2021L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 11 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Małgorzata Cwalina | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Brzezińska, A.I. (red.). (2021). Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Harwas-Napierała, B., Trempała, J. (red.). (2000). Psychologia rozwoju człowieka. Charakterystyka okresów życia człowieka. Tom 2. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Schaffer, H.R. (2016). Psychologia dziecka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Strelau, J. (red.). (2000). Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom 1. Podstawy psychologii. Gdańsk: GWP. - rozdział 7 i 8. Literatura uzupełniająca: Bee, H. (2004). Psychologia rozwoju człowieka. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka Materiały autorskie wykorzystywane na zajęciach będą zamieszczane w Plikach w zespole Teams |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Specyfika rozwoju w okresie prenatalnym dziecka przed narodzeniem (rozwój narządów zmysłów, pamięć i uczenie się). 2. Poród i okres noworodkowy: poród (czas trwania, etapy), czynniki ryzyka związane z porodem, wcześniactwo, adaptacja noworodka do zmiany środowiska, funkcjonowanie zmysłów noworodka, rytm snu i czuwania noworodka, odruchy bezwarunkowe, ekspresja emocji u noworodka, komunikowanie się noworodka. 3. Rozwój w okresie niemowlęcym i poniemowlęcym: teoria przywiązania i typy przywiązania, rozwój motoryczny, rozwój mowy i kompetencji komunikacyjnej, samoświadomość i samoregulacja we wczesnym dzieciństwie. 4. Rozwój w okresie przedszkolnym 5. Rozwój w młodszym wieku szkolnym 6. Rozwój w okresie adolescencji 7. Rozwój w okresie wczesnej dorosłości 8. Rozwój w okresie średniej dorosłości 9. Rozwój w okresie późnej dorosłości |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
konwersatorium, dyskusja, analiza materiałów filmowych, realizacja zadań praktycznych i projektowych |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieobecności), aktywność na zajęciach (min. 5 plusów), realizacja zadań grupowych i indywidualnych |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa dla I DMPC 11 Link do zespołu https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ausHeJM5AVhuixbSCQ9G2HypYW098pWutfh0babda0Ns1%40thread.tacv2/conversations?groupId=2cf2aaca-3296-48af-bf04-3efb56151b2f&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.