Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Psychologia rozwoju PC-5F-PYR1
Semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 11

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Psychologia rozwoju PC-5F-PYR1
Zajęcia Semestr letni 2021/2022 (2021L) (w trakcie)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 11 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy czwartek, 15:20 - 16:55
sala 3232
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Małgorzata Cwalina
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Brzezińska, A.I. (red.). (2021). Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo

Psychologiczne.

Harwas-Napierała, B., Trempała, J. (red.). (2000). Psychologia rozwoju człowieka. Charakterystyka okresów życia człowieka. Tom 2.

Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Schaffer, H.R. (2016). Psychologia dziecka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Strelau, J. (red.). (2000). Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom 1. Podstawy psychologii. Gdańsk: GWP. - rozdział 7 i 8.

Literatura uzupełniająca:

Bee, H. (2004). Psychologia rozwoju człowieka. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka

Materiały autorskie wykorzystywane na zajęciach będą zamieszczane w Plikach w zespole Teams

Zakres tematów:

1. Specyfika rozwoju w okresie prenatalnym dziecka przed narodzeniem (rozwój narządów zmysłów, pamięć i uczenie się).

2. Poród i okres noworodkowy: poród (czas trwania, etapy), czynniki ryzyka związane z porodem, wcześniactwo, adaptacja noworodka do zmiany środowiska, funkcjonowanie zmysłów noworodka, rytm snu i czuwania noworodka, odruchy bezwarunkowe, ekspresja emocji u noworodka, komunikowanie się noworodka.

3. Rozwój w okresie niemowlęcym i poniemowlęcym: teoria przywiązania i typy przywiązania, rozwój motoryczny, rozwój mowy i kompetencji

komunikacyjnej, samoświadomość i samoregulacja we wczesnym dzieciństwie.

4. Rozwój w okresie przedszkolnym

5. Rozwój w młodszym wieku szkolnym

6. Rozwój w okresie adolescencji

7. Rozwój w okresie wczesnej dorosłości

8. Rozwój w okresie średniej dorosłości

9. Rozwój w okresie późnej dorosłości

Metody dydaktyczne:

konwersatorium, dyskusja, analiza materiałów

filmowych, realizacja zadań praktycznych i projektowych

Metody i kryteria oceniania:

Obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieobecności), aktywność na zajęciach (min. 5 plusów), realizacja zadań grupowych i indywidualnych

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa dla I DMPC 11

Link do zespołu

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ausHeJM5AVhuixbSCQ9G2HypYW098pWutfh0babda0Ns1%40thread.tacv2/conversations?groupId=2cf2aaca-3296-48af-bf04-3efb56151b2f&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.