Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia rozwoju [PC-5F-PYR1] Semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 11

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Psychologia rozwoju [PC-5F-PYR1]
Zajęcia: Semestr letni 2021/2022 [2021L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 11 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 15:20 - 16:55
sala 3232
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Małgorzata Cwalina
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Brzezińska, A.I. (red.). (2021). Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo

Psychologiczne.

Harwas-Napierała, B., Trempała, J. (red.). (2000). Psychologia rozwoju człowieka. Charakterystyka okresów życia człowieka. Tom 2.

Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Schaffer, H.R. (2016). Psychologia dziecka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Strelau, J. (red.). (2000). Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom 1. Podstawy psychologii. Gdańsk: GWP. - rozdział 7 i 8.

Literatura uzupełniająca:

Bee, H. (2004). Psychologia rozwoju człowieka. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka

Materiały autorskie wykorzystywane na zajęciach będą zamieszczane w Plikach w zespole Teams

Zakres tematów:

1. Specyfika rozwoju w okresie prenatalnym dziecka przed narodzeniem (rozwój narządów zmysłów, pamięć i uczenie się).

2. Poród i okres noworodkowy: poród (czas trwania, etapy), czynniki ryzyka związane z porodem, wcześniactwo, adaptacja noworodka do zmiany środowiska, funkcjonowanie zmysłów noworodka, rytm snu i czuwania noworodka, odruchy bezwarunkowe, ekspresja emocji u noworodka, komunikowanie się noworodka.

3. Rozwój w okresie niemowlęcym i poniemowlęcym: teoria przywiązania i typy przywiązania, rozwój motoryczny, rozwój mowy i kompetencji

komunikacyjnej, samoświadomość i samoregulacja we wczesnym dzieciństwie.

4. Rozwój w okresie przedszkolnym

5. Rozwój w młodszym wieku szkolnym

6. Rozwój w okresie adolescencji

7. Rozwój w okresie wczesnej dorosłości

8. Rozwój w okresie średniej dorosłości

9. Rozwój w okresie późnej dorosłości

Metody dydaktyczne:

konwersatorium, dyskusja, analiza materiałów

filmowych, realizacja zadań praktycznych i projektowych

Metody i kryteria oceniania:

Obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieobecności), aktywność na zajęciach (min. 5 plusów), realizacja zadań grupowych i indywidualnych

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa dla I DMPC 11

Link do zespołu

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ausHeJM5AVhuixbSCQ9G2HypYW098pWutfh0babda0Ns1%40thread.tacv2/conversations?groupId=2cf2aaca-3296-48af-bf04-3efb56151b2f&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)