Seminarium dyplomowe magisterskie - 2 [PE-2F-MR2]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022
Seminarium,
grupa nr 12
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe magisterskie - 2 [PE-2F-MR2] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022 [2021Ln]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 12 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
(sala nieznana) |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | ||||||||||||
Limit miejsc: | 12 | ||||||||||||
Prowadzący: | Beata Rola | ||||||||||||
Literatura: |
Adamiak B., Boryszewska J., Malenko N. (2017). Organizacja i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi w systemie edukacji polskiej i brytyjskiej. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. Booth T., Ainscow M. (2012). Przewodnik po edukacji włączającej: rozwój kształcenia i uczestnictwa w życiu szkoły. Warszawa: Olimpiady Specjalne Polska. Buchnat M. (2015). Formy organizacji kształcenia dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną a jego kompetencje społeczne. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza. Gajdzica Z. (2011). Uczeń z niepełnosprawnością w szkole ogólnodostępnej. Sosnowiec: Oficyna Wydawnicza Humanitas. Jaroszewski M. (2018). Planowanie interwencji w rozwiązywanie problemów wychowawczych. Warszawa: ORE. Krakowiak K. (red.) (2017). Diagnoza specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci i młodzieży. Standardy, wytyczne oraz wskazówki do przygotowywania i adaptacji narzędzi diagnostycznych dla dzieci i młodzieży z wybranymi specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi. Warszawa: ORE. Łaska B. (2019). Prawo oświatowe a edukacja włączająca. Warszawa: ORE. Mucha K. (2018). Przepisy prawa dotyczące planowania, organizacji i prowadzenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Warszawa: ORE. Olechowska A. (2017). Specjalne potrzeby edukacyjne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Szumski G. (2010). Wokół edukacji włączającej. Efekty kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasach specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych. Warszawa: Wydawnictwo APS |
||||||||||||
Zakres tematów: |
Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym: diagnoza potrzeb, formy wsparcia w obszarze funkcjonalizowania społeczno emocjonalnego i poznawczego oraz organizacji ppp. Współtwórca z rodzicami dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
eksponujące, podające, aktywizujące |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Oddanie określonych treści w odpowiednim terminie (ustalonym z grupą) Esej na wybrany temat, Temat pracy, Literatura Cel i przedmiot badań, Metodologia, Fragment pracy magisterskiej. |
||||||||||||
Uwagi: |
gr.seminaryjna I ZU/PE - dr Beata Rola https://teams.microsoft.com/l/team/19%3asV73fVlxhUwi7-RgWvEDHprFEypk6kbt6O1RivHTzCw1%40thread.tacv2/conversations?groupId=db148acd-d01b-4118-9f85-2353bc42e41d&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Kod został udostępniony studentom poprzez pocztę w domenie APS. Godziny kontaktowe: 30 h Czytanie literatury: 30 h Pisanie pracy dyplomowej: 40 h Przygotowywanie się do zajęć: 20 h 4 punkty ECTS |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.