Zastosowanie statystyki w badaniach społecznych [PY-5F-ZSB]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 1
Przedmiot: | Zastosowanie statystyki w badaniach społecznych [PY-5F-ZSB] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022 [2021Zn]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
sala 3328 (komp.) Budynek z aulami C jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 3329 (komp.) Budynek z aulami C jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 26 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Magdalena Szpojankowska-Puchalska | ||||||||||||
Literatura: |
Bedyńska, S., Cypryańska, M. (2013). Statystyczny drogowskaz 1. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie SEDNO. Bedyńska, S., Cypryańska, M. (2013). Statystyczny drogowskaz 2. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie SEDNO. Bedyńska, S., Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie SEDNO. Literatura uzupełniająca: Fergusson, A.G., Takane, G. (2003). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Francuz, P., Mackiewicz, R. (2005). Liczby nie wiedzą, skąd pochodzą. Przewodnik po metodologii i statystyce nie tylko dla psychologów. Lublin: Wydawnictwo Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. King, B.M., Minium, E.W. (2009). Statystyka dla psychologów i pedagogów. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Wieczorkowska, G., Wierzbiński, J. (2011). Statystyka od teorii do praktyki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. |
||||||||||||
Zakres tematów: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Tworzenie wskaźników w programie SPSS: Rekodowanie na te same/inne zmienne, Oblicz wartości, Kategoryzacja wizualna, Problemy z brakami w kwestionariuszach 2. Powtórzenie wiadomości ze statystyki opisowej, w tym skupienie się na: a) Wnioskowanie statystyczne (hipotezy: zerowa i alternatywna, istotność statystyczna) b) Testy normalności: Shapiro-Wilka i Kołmogorowa-Smirnowa oraz identyfikacja wyników odstających 3. Testy chi-kwadrat: zgodności i niezależności 4. Porównanie dwóch grup: a) Testy t-studenta: dla jednej próby, dla prób zależnych i dla prób niezależnych b) Test Wilcoxona i test U Manna-Whitney’a 5. Wielokrotne porównania: a) Problem wielokrotnych porównań b) Jednoczynnikowa analiza wariancji c) Test H Kruskala-Wallisa |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
METODY KSZTAŁCENIA: prezentacje multimedialne, filmy z wykonywanymi analizami w programie SPSS, praca na przygotowanych bazach danych |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
POMIAR EFEKTÓW KSZTAŁCENIA 1) Obecność na zajęciach (możliwa jedna nieobecność) 2) Zaliczenie kolokwium Dla podanych hipotez należy wykonać analizę statystyczną w SPSSie przy użyciu odpowiednich testów a następnie napisać raport z analiz zgodny ze standardami APA Kryteria oceny: od 51% punktów - dst od 61% punktów - dst+ od 71% punktów - db od 81% punktów - db+ od 91% punktów - bdb |
||||||||||||
Uwagi: |
gr.warsztatowa II ZM/PY 1 Link do zespołu MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ap-f-Q0NugzuKfVudQiR0SCXFYjTeQIP5p4BF8uMpe2M1%40thread.tacv2/conversations?groupId=8b645a5e-2982-43e5-a9bb-722cc9ec3e47&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.