Pedeutologia [PC-5F-PDU]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Pedeutologia [PC-5F-PDU] | ||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022 [2021Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 3631 Budynek z aulami C jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 3631 Budynek z aulami C jaki jest adres? |
||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||
Prowadzący: | Jolanta Wiśniewska | ||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa: Czemierowska-Koruba E., Agresja i przemoc w szkole czyli co powinniśmy wiedzieć by skutecznie działać, ORE Day Ch., Rozwój zawodowy nauczyciela. GWP, Gdańsk 2008. Dylak S., Nauczyciel-kompetencje i kształcenie zawodowe, w: Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, (red.) T. Pilch, t. III, Warszawa 2004. Gaś Z. B., Doskonalący się nauczyciel. Psychologiczne aspekty rozwoju profesjonalnego nuczycieli, Wyd. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2001. Jakimiuk B., Profesjonalizacja nauczycieli dorosłych, Edukacja Zawodowa i Ustawiczna, 4/2019. Karawajczyk W., Kształcenie dorosłych w ujęciu andragogicznym, Colloquium, 1/2009. Kobyłecka E., Nauczyciel wobec współczesnych zadań edukacyjnych, Kraków 2005. Kwiatkowska H., Pedeutologia. WAiP, Warszawa 2008. Kwiatkowska H., Lewowicki T., Dylak S. (red.), Współczesność a kształcenie nauczycieli. Wyd. WSP ZNP, Warszawa 2000. Kwaśnica R., Wprowadzenie do myślenia o nauczycielu, w: Pedagogika podręcznik akademicki, (red.) Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Warszawa 2003. Pękala J. L., Etos nauczycieli- mit czy rzeczywistość ?, Wyd. UW, Warszawa 2017. Pyżalski J., Roland E., (red.), Bullying a specjalne potrzeby edukacyjne – podręcznik metodyczny, Łódź 2010. Szempruch J., Pedagogiczne kształcenie nauczycieli wobec reformy edukacji w Polsce, Rzeszów 2000. Szempruch J., Pedeutologia. Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2013. Zając D., Praca zawodowa nauczyciela andragoga w kontekście etycznym, Problemy Profesjologii, 2/2016. Literatura uzupełniająca: Czerwiński K., Kompetencje współczesnego nauczyciela i ich uwarunkowania (przegląd najważniejszych polskich koncepcji), Studia i rozprawy, red. J. Podgórecki, Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa i Ochrony w Warszawie, Warszawa 2007, s. 31-36. T. Kautz, Przegląd systemu kształcenia nauczycieli w Polsce w latach 1945-2010. Łysek J., Zachowania agresywne uczniów, Nauczyciel i Szkoła 2 (9), 67-72, 2000. Michalski J., Rzecz o takcie pedagogicznym nauczyciela. Wyd. APS, Warszawa 2013. Szempruch J., Modele kształcenia nauczycieli a zadania edukacji, STUDIA Z TEORII WYCHOWANIA TOM VII: 2016 NR 4(17) Speck O., Być nauczycielem. trudności wychowawcze w czasie zmian społeczno-kulturowych, Gdańsk 2005. Śliwerski B., Myśleć jak pedagog. GWP, Sopot 2010. A. Zaleski-Ejgierd, Kształcenie kandydatów na nauczycieli i adaptacja w szkołach-przygotowanie do wykonywania zawodu |
||||||
Zakres tematów: |
Ćwiczenia 1. Pedeutologia jako dyscyplina naukowa 2. Nauczyciel dzieci i młodzieży a nauczyciel osób dorosłych 3. Nauczyciel współorganizujący kształcenie specjalne 4. Koncepcje kształcenia nauczycieli 5. Kompetencje zawodowe nauczyciela - jak je rozwijać? 6. Rozwój zawodowy nauczyciela i jego uwarunkowania 7. Nauczyciel wobec agresji i bullyingu 8. Test na zaliczenie przedmiotu |
||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody kształcenia: - metody problemowe, - metody aktywizujące (dyskusja, przypadków, burza mózgów), - ćwiczenie. |
||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia: - ocena uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć - ocena prac wykonywanych podczas zajęć - ocena ze sprawdzianu testowego - ocena dodatkowego zaangażowania studentów (np. projekty, recenzje itp.) |
||||||
Uwagi: |
gr.ćwiczeniowa III ZM/PC-TPE FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe ( ćwiczenia): 15 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 7 godz. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 7 godz. Przygotowanie prac 5 godz Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.