Elementy psychopatologii i psychologii klinicznej dzieci i młodzieży [EP-3S-EPM]
Semestr zimowy 2021/2022
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 1
Przedmiot: | Elementy psychopatologii i psychologii klinicznej dzieci i młodzieży [EP-3S-EPM] | ||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/2022 [2021Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 19 | ||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Hryniewicka | ||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Carson R. C., Butcher J. N., Mineka S. (2003). Psychologia zaburzeń. Gdańsk: GWP. (wybrane zagadnienia). 2. Czabała Cz., Sęk. H. (2000) Wprowadzenie do psychologii klinicznej. W: J. Strelau (red.): Psychologia, Podręcznik akademicki, T. III, Jednostka w społeczeństwie i elementy psychologii stosowanej, Gdańsk: GWP. (Rozdz. 60). 3. Czabała Cz. (2006). Czynniki leczące w psychoterapii. Warszawa: PWN. 4. Kendall P. C. (2004). Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji. Mechanizmy zaburzeń i techniki terapeutyczne. GWP (wybrane zagadnienia). 5. Sęk H. (2005) Psychologia kliniczna. Warszawa: PWN (wybrane zagadnienia). Literatura uzupełniająca: 1. Antonovsky A. (1995.) Rozwikłanie tajemnicy zdrowia, Warszawa: Fundacja IPN. 2. DC: 0-3 (2013). Opisy kliniczne dzieci i ich rodzin. Warszawa: Oficyna Wydawnicza „Fundament”. 3. Hammen C. (2004). Depresja. Modele kliniczne i techniki terapeutyczne. Gdańsk: GWP. 4. Kryteria diagnostyczne z DSM-5. Desk Reference (2015). Wrocław: Edra Urban & Partner. 5. Rachman S. (2005). Zaburzenia lękowe. Modele kliniczne i techniki terapeutyczne. Gdańsk: GWP. 6. Cierpiałkowska L. (2011). Psychopatologia. Warszawa; Wyd. Naukowe "Scholar". |
||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozległe zaburzenia rozwojowe (autyzm, niepełnosprawność intelektualna). Trudności w uczeniu się (dysgrafia, dysleksja, dyskalkulia). Zespół nadpobudliwości psychoruchowej. Zaburzenia lękowe. Zaburzenia depresyjne reaktywne. Zaburzenia psychosomatyczne. Zaburzenia odżywiania i nawyków. Zespoły pourazowe (normalna reakcja na stres, ostra reakcja na stres, zespół stresu pourazowego, osobowość postraumatyczna). Zaburzenia zachowania i zaburzenia osobowości. Uzależnienia behawioralne i od substancji psychoaktywnych. |
||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
prezentacja multimedialna, studium przypadku. |
||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Sprawdzian pisemny w formie testu wielokrotnego wyboru, obejmujący materiał realizowany na zajęciach oraz zdobyty samodzielnie zgodnie ze wskazaniami przekazanymi podczas 1-szych zajęć organizacyjnych. |
||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr warsztatowa dla II DZEP-ATM |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.