Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kompetencje pedagoga specjalnego [PC-5F-KPS] Semestr zimowy 2021/2022
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Kompetencje pedagoga specjalnego [PC-5F-KPS]
Zajęcia: Semestr zimowy 2021/2022 [2021Z] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 13:30 - 15:05
sala 3139 (aula C)
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 173
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Jarosław Michalski
Literatura:

Literatura podstawowa: U. Jeruszka: Kompetencje. Aspekty teoretyczne i praktyczne, Wyd. Difin, Warszawa 2016; Stefan M. Kwiatkowski (redakcja naukowa): Kompetencje przyszłości, Wyd. FRSE, Warszawa 2018; J. Głodkowska (red): Dydaktyka specjalna w przygotowaniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Wyd. APS, Warszawa 2010.

Literatura uzupełniająca: J. Szempruch, Pedeutologia, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2013; J. Doroszewska, Pedagogika Specjalna, T.1, Ossolineum, 1989; J.Michalski (red): Nauczyciel szkoły specjalnej - szanse i bariery działalności zawodowej, Wyd. APS, Warszawa 2002.

Zakres tematów:

Kompetencje nauczycieli w świetle potrzeb ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych w edukacji włączającej – wiedza, umiejętności, kompetencje społeczne.

- Cechy osobowości pedagoga specjalnego.

- Rola i zadania pedagoga specjalnego w nauczaniu włączającym.

- Samorozwój, samodoskonalenie, kształcenie ustawiczne nauczyciela. Plan rozwoju zawodowego.

- Wsparcie i doskonalenie zawodowe nauczycieli - formy doskonalenia oraz placówki doskonalenia nauczycieli.

- Współpraca z innymi nauczycielami w celu doskonalenia warsztatu pracy

Metody dydaktyczne:

Wykład problemowy, konwersatoryjny, praca z książką.

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność na zajęciach, samodzielne wypowiedzi, zgłaszane pomysły, sprawdzian pisemny.

Uwagi:

grupa wykładowa dla II DMPC

Nakład pracy studenta:

- godziny kontaktowe (wykład) – 15 godz. ;

- zapoznanie się z literaturą – 15 godz.;

- przygotowanie do kolokwium – 10 godz.

Sumaryczna liczba punktów ECTS – 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)