Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Systemy wsparcia osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi PC-5F-SWS
Semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 5

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Systemy wsparcia osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi PC-5F-SWS
Zajęcia Semestr zimowy 2021/2022 (2021Z) (w trakcie)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każda środa, 15:20 - 16:55
sala 2202/2203
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Kasper Sipowicz
Zakres tematów:

1. Charakterystyka szkolnictwa specjalnego.

2. Klasy i oddziały integracyjne w szkolnictwie ogólnodostępnym.

3. Zalety i wady szkolnictwa specjalnego, integracyjnego i ogólnodostępnego.

4. System poradni szkolno-pedagogicznych.

5. Model macierzy wsparcia.

6. Orzecznictwo dla celów kształcenia specjalnego.

7. Doradztwo zawodowe dla osób z SPE.

8. Edukacja seksualna dla osób z SPE.

9. Wsparcie instytucjonalne na poziomie rodziny osób z SPE.

10. Organizacje trzeciego sektora we wsparciu osób z SPE.

11. Osoby z niepełnosprawnościami w systemie prawa karnego.

12. Wsparcie dla osób pracujących z uczniem z SPE.

13. Edukacja zdrowotna osób z SPE (profilaktyka I fazy/zapobieganie, II fazy/obserwacja, III fazy/leczenie).

14. Czynniki psychologiczne i społeczne decydujące o skuteczności wsparcia osób z SPE.

15. Grupy samopomocowe osób z SPE i różnymi formami niepełnosprawności.

16. Znaczenie wolontariatu w systemie wsparcia.

17. System rentowy jako forma wsparcia instrumentalnego dla osób z SPE i różnymi formami niepełnosprawności.

18. Osoby z SPE wobec współczesnych narzędzi teleinformatycznych – profity i zagrożenia.

19. Uczniowie z nieheteronormatywną orientacją seksualną w polskim systemie oświaty.

20. Mniejszości narodowe, etniczne i religijne w polskim systemie oświaty.

21. Rodzaje placówek rehabilitacyjnych, resocjalizacyjnych i socjoterapeutycznych dla uczniów z SPE.

22. Systemy wsparcia uczniów z SPE w innych krajach UE.

23. Wizerunek osób z SPE kreowany przez media w Polsce.

24. Wizerunek osób z SPE kreowany przez media zagraniczne.

25. Rola rodziny w nauczaniu i wychowaniu osób z SPE.

Metody dydaktyczne:

praca indywidualna, praca grupowa, dyskusja, metoda projektowa

Metody i kryteria oceniania:

Pomiar efektów kształcenia: przygotowanie prezentacji na jeden z zaproponowanych tematów (zob. zakładka "zakres tematów).

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa dla II DMPC 5

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.