Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Proces diagnozy psychologicznej. Studium przypadku [20-3F-PRD1] Semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Proces diagnozy psychologicznej. Studium przypadku [20-3F-PRD1]
Zajęcia: Semestr zimowy 2021/2022 [2021Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 11:40 - 13:15
sala 1205
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Magdalena Bartoszak
Literatura:

Stemplewska, K., Krejtz, K. (2005). Wywiad psychologiczny. (cz. 1 i 2). Wywiad jako spotkanie z człowiekiem. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP.

Stemplewska-Żakowicz, K. (2009). Diagnoza psychologiczna. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Corey, G. (2001). Teoria i praktyka poradnictwa i psychoterapii. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwa.

Literatura uzupełniająca:

Fengler, J.(2001). Pomaganie męczy. Wypalenie w pracy zawodowej. Gdańsk: GWP

Grzesiuk, L. (2005). Psychoterapia. Podręcznik akademicki. Tom I. Warszawa: ENETEIA Wydawnictwo Psychologii i Kultury.

Stewart, J. (2008). Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej. Warszawa: PWN.

Zakres tematów:

1. Kontrakt diagnostyczny

2. Obserwacja jako metoda badawcza

3. Narzędzia diagnostyczne oraz biegłość posługiwania się nimi

4. Wybrane nurty psychologiczne - przypomnienie

5. Studium przypadku - przypomnienie

6. Analiza studium przypadku - przykłady

7. Wywiad psychologiczny - konsultacja planów wywiadów

8. Interpretacja zebranych danych

10. Interpretacja zebranych danych oraz ich całościowe omówienie i podsumowanie. Informacja zwrotna.

Metody dydaktyczne:

obserwacja, wywiad, studium przypadku

Metody i kryteria oceniania:

Podstawę zaliczenia przedmiotu stanowi jakość studium przypadku osoby badanej opracowane przez każdego studenta/każdą studentkę, jakość analizy informacji uzyskanych z użyciem technik diagnostycznych oraz analizy danych zebranych w przebiegu wywiadu ukierunkowanego na weryfikacje postawionych hipotez.

Uwagi:

gr ćwiczeniowa dla V DMPY-WIK 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)