Psychologia rozwoju człowieka [PY-5F-PRC]
Semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Psychologia rozwoju człowieka [PY-5F-PRC] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/2022 [2021Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 25 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Iwona Omelańczuk |
Literatura: |
1. okres prenatalny • Trempała, J. (2011). Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (rozdział 6, str 147-170) vs Schaffer, D.R., Kipp, K. (2015). Psychologia rozwoju. Od dziecka do dorosłości. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (rozdział 3, str. 119-159) 2. okres noworodkowy • Trempała, J. (2011). Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (rozdział 7, str 172-200) 3. okres niemowlęcy i poniemowlęcy 1 • Brzezińska, A.I. (2019). Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (rozdział 4, str. 67-93) • Schaffer, D.R. (2008). Psychologia dziecka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (rozdział 4, str 119-128; rozdział 5, str. 146-175) 4. okres niemowlęcy i poniemowlęcy 2 • Schaffer, D.R., Kipp, K. (2015). Psychologia rozwoju. Od dziecka do dorosłości. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (rozdział 6 str. 235-247) 5. średnie dzieciństwo/wiek przedszkolny 1 • Trempała, J. (2011). Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (rozdział 8, str 202-233) • Turner, J. S., Helms, D.B., (1999). Rozwój człowieka. Wydawnictwo Szkole i Pedagogiczne. (str 225-232) • Vasta, R., Haith, M.,M. Miller, S. A. (1995). Psychologia dziecka. Wydawnictwo Szkole i Pedagogiczne. (str 273-278) 6. średnie dzieciństwo/wiek przedszkolny 2 • Frith, U., (2008). Autyzm. wyjaśnienie tajemnicy. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (rozdział 5 str. 105-127) • Schaffer, D.R., Kipp, K. (2015). Psychologia rozwoju. Od dziecka do dorosłości. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (rozdział 6 str. 247-255). 7. późne dzieciństwo/młodszy wiek szkolny 1 • Schaffer, D.R., Kipp, K. (2015). Psychologia rozwoju. Od dziecka do dorosłości. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (rozdział 6, str 255-257, rozdział 10 str. 413-428) • Trempała, J. (2011). Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (rozdział 9, str 234-259) • Turner, J. S., Helms, D.B., (1999). Rozwój człowieka. Wydawnictwo Szkole i Pedagogiczne. (str 287-294) • Vasta, R., Haith, M.,M. Miller, S. A. (1995). Psychologia dziecka. Wydawnictwo Szkole i Pedagogiczne. (str 278-295) 8. późne dzieciństwo/młodszy wiek szkolny 2 • Brzezińska, A.I (2019). Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (rozdział 9, str. 259-301) 9. adolescencja 1 • Trempała, J. (2011). Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (rozdział 10, str 259-287) • Turner, J. S., Helms, D.B., (1999). Rozwój człowieka. Wydawnictwo Szkole i Pedagogiczne. (str 311-315) • Vasta, R. Haith, M.M., Miller, S. A. (1995). Psychologia dziecka. Wydawnictwo Szkole i Pedagogiczne. (str 535-540) 10. adolescencja 2 • Schaffer, D.R., Kipp, K. (2015). Psychologia rozwoju. Od dziecka do dorosłości. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (rozdział 6, str. 257-265; rozdział 13, str. 558-568) 11. wczesna dorosłość • Trempała, J. (2011). Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (rozdział 11, str 287-312) 12. średnia dorosłość • Trempała, J. (2011). Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (rozdział 12, str 312-326) 13. późna dorosłość • Trempała, J. (2011). Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (rozdział 13, str 326-347) |
Zakres tematów: |
1) Rozwój człowieka w okresie prenatalnym 2) Rozwój człowieka w okresie noworodkowym 3) Rozwój człowieka w okresie niemowlęcym i poniemowlęcym 5) Rozwój człowieka w okresie średniego dzieciństwa 6) Rozwój człowieka w okresie późnego dzieciństwa 7) Rozwój człowieka w okresie adolescencji 8) Rozwój człowieka w okresie wczesnej dorosłości 9) Rozwój człowieka w okresie średniej dorosłości 10) Rozwój człowieka w okresie późnej dorosłości |
Metody dydaktyczne: |
- praca z tekstem - prezentacja multimedialna - filmy edukacyjne - metody problemowe - metody projektowe |
Metody i kryteria oceniania: |
max 2 nieobecności wykonywanie zadań w trakcie zajęć przygotowanie projektu grupowego kolokwium |
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa dla II DMPY 1 NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych - 30h Przygotowanie się do zajęć - 30h Przygotowanie się do zaliczenia - 15h WIEDZA: - wykład konwersatoryjny - prezentacja multimedialna UMIEJĘTNOŚCI: - gra dydaktyczna - projekt grupowy - działania praktyczne KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja Link do zespołu na teamach https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aOid2-IPbjfPQcCqlj3sEjE3TszZ5LBYQIYUpTcOdjL01%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=e73b9afe-f364-4300-a388-b98ce80e1920&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.