Umiejętności studiowania [PY-5F-UMS]
Semestr zimowy 2021/2022
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 7
Przedmiot: | Umiejętności studiowania [PY-5F-UMS] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/2022 [2021Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 7 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Olga Apczyńska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Obowiązkowa: Czerniawska, E. (1999). Dynamika zachowań strategicznych w uczeniu się tekstów podręcznikowych. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego. Jaworska, E. (2013). Przyczyny i konsekwencje prokrastynacji akademickiej, Oeconomica 303 (72), 63–72. Schwartz, D.L. (2017). Jak się uczymy: 26 potwierdzonych naukowo mechanizmów. Warszawa: PWN. Cottrell,S. (2003). Podręcznik umiejętności studiowania. Poznań: Zysk i Ska. Uzupełniająca: Ledzieńska, M. (2011). Psychologia nauczania: ujęcie poznawcze: podręcznik akademicki.Warszawa: PWN. Czerniawska, E. (1994). Ja i moja pamięć. Warszawa: WSiP Andrzejczak, A.(2014). Metodyka studiowania. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Medycznego Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Warszawa: Liberi Libri. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
- podstawowe pojęcia psychologiczne z obszaru uczenia się, emocji, motywacji i różnic indywidualnych warunkujące przebieg i efekty procesu uczenia się - zasady sporządzania infografiki/plakatu konferencyjnego - szybkie czytanie - podstawy zapisu bibliograficznego i cytowań w tekście wg. APA - pozyskiwanie informacji ze źródeł naukowych: praca z EBSCO, Pub Med Science Direct, Google Scholar - sposoby sporządzania notatek stymulujące zapamiętywanie: mapa myśli, notatka metoda Cornella - uwarunkowania i sposoby radzenia sobie z prokrastynacją akademicką - prezentacja, autoprezentacja |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- wykład - dyskusja - ćwiczenia indywidualne i grupowe - praca ze źródłami - symulacja - praca z programem Power Point - burza mózgów - praca z EBSCO, Pub Med, Science Direct, Google Scholar - mapa myśli, notatka Cornella - wykorzystanie platform internetowych (Menti, Kahoot, Word Press) |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Sposób oceny efektów kształcenia: streszczenie artykułu naukowego, bibliograficzna korekta artykułu, wykonanie infografiki, przygotowanie 10-minutowej prezentacji, wyszukanie literatury cytowanej na zadany temat |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr warsztatowa dla I DMPY 4A |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.