Umiejętności studiowania [PY-5F-UMS]
Semestr zimowy 2021/2022
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 1
Przedmiot: | Umiejętności studiowania [PY-5F-UMS] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/2022 [2021Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Filip Rola | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Czerniawska, E. (1999). Dynamika zachowań strategicznych w uczeniu się tekstów podręcznikowych. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego. Jaworska, E.(2013). Przyczyny i konsekwencje prokrastynacji akademickiej, Oeconomica 303 (72), 63–72. Schwartz, D.L. (2017). Jak się uczymy: 26 potwierdzonych naukowo mechanizmów. Warszawa: PWN. Cottrell,S. (2003). Podręcznik umiejętności studiowania. Poznań: Zysk i Ska. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Ledzieńska, M. (2011). Psychologia nauczania: ujęcie poznawcze: podręcznik akademicki.Warszawa: PWN. Czerniawska, E. (1994). Ja i moja pamięć. Warszawa: WSiP Andrzejczak, A.(2014). Metodyka studiowania. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Medycznego (rozdz.2, 5, 6) Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Warszawa: Liberi Libri. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Wiedza a umiejętności studiowania Podstawowe pojęcia psychologiczne z obszaru ucznia się, emocji, motywacji i różnic indywidualnych warunkujące przebieg i efekty procesu uczenia się Preferencje i różnice indywidualne w uczeniu się Cykl uczenia się wg Davida Kolba Mapa myśli, reguły sporządzania, związek e sposobem przechowywania informacji w pamięci długotrwałej Notowanie metodą Cornella Pozyskiwanie informacji ze źródeł naukowych Podstawy zapisu bibliograficznego i cytowań w tekście wg. APA Werbalne, graficzne i niewerbalne aspekty dobrej prezentacji Infografika jako metoda przekazu wiedzy, informacji i wyników badań empirycznych Uwarunkowania i sposoby radzenia sobie z prokrastynacją akademicką |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
pokaz, dyskusja panelowa, giełda pomysłów, praca w parach, praca z tekstem |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie można otrzymać na podstawie: frekwencji, terminowego wykonywania prac domowych oraz aktywnego udziału w proponowanych ćwiczeniach |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr warsztatowa dla I DMPY 1A |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.