Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Umiejętności studiowania [PY-5F-UMS] Semestr zimowy 2021/2022
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Umiejętności studiowania [PY-5F-UMS]
Zajęcia: Semestr zimowy 2021/2022 [2021Z] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 9:50 - 11:25
sala 3090/3092
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Filip Rola
Literatura:

Czerniawska, E. (1999). Dynamika zachowań strategicznych w uczeniu się tekstów podręcznikowych. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.

Jaworska, E.(2013). Przyczyny i konsekwencje prokrastynacji akademickiej, Oeconomica 303 (72), 63–72.

Schwartz, D.L. (2017). Jak się uczymy: 26 potwierdzonych naukowo mechanizmów. Warszawa: PWN.

Cottrell,S. (2003). Podręcznik umiejętności studiowania. Poznań: Zysk i Ska.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

Ledzieńska, M. (2011). Psychologia nauczania: ujęcie poznawcze: podręcznik akademicki.Warszawa: PWN.

Czerniawska, E. (1994). Ja i moja pamięć. Warszawa: WSiP

Andrzejczak, A.(2014). Metodyka studiowania. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Medycznego (rozdz.2, 5, 6)

Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Warszawa: Liberi Libri.

Zakres tematów:

Wiedza a umiejętności studiowania

Podstawowe pojęcia psychologiczne z obszaru ucznia się, emocji, motywacji i różnic indywidualnych warunkujące przebieg i efekty procesu uczenia się

Preferencje i różnice indywidualne w uczeniu się

Cykl uczenia się wg Davida Kolba

Mapa myśli, reguły sporządzania, związek e sposobem przechowywania informacji w pamięci długotrwałej

Notowanie metodą Cornella

Pozyskiwanie informacji ze źródeł naukowych

Podstawy zapisu bibliograficznego i cytowań w tekście wg. APA

Werbalne, graficzne i niewerbalne aspekty dobrej prezentacji

Infografika jako metoda przekazu wiedzy, informacji i wyników badań empirycznych

Uwarunkowania i sposoby radzenia sobie z prokrastynacją akademicką

Metody dydaktyczne:

pokaz, dyskusja panelowa, giełda pomysłów, praca w parach, praca z tekstem

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie można otrzymać na podstawie: frekwencji, terminowego wykonywania prac domowych oraz aktywnego udziału w proponowanych ćwiczeniach

Uwagi:

gr warsztatowa dla I DMPY 1A

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)